خرید سنگ
to top

راه اندازی کارخانه تولیدی


927
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 7 ثانیه

تاسیس و راه اندازی هر نوع کارخانه، عملیاتی تجاری محسوب می شود. بطورکلی کارخانه چه در آن ماشین نصب شده باشد و چه عملیات آن بدون ماشین انجام گیرد، بمنظور تغییر و تبدیل یک جنس و مواد به جنس دیگر است و این تغییر و تبدیل سود و نفع حساب شده ای برای صاحب کارخانه دارد.



راه اندازی کارخانه تولیدی

راه اندازی کارخانه تولیدی

تاسیس و راه اندازی هر نوع کارخانه، عملیاتی تجاری محسوب می شود. بطورکلی کارخانه چه در آن ماشین نصب شده باشد و چه عملیات آن بدون ماشین انجام گیرد، بمنظور تغییر و تبدیل یک جنس و مواد به جنس دیگر است و این تغییر و تبدیل سود و نفع حساب شده ای برای صاحب کارخانه دارد.

جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی کارخانه تولیدی

اشخاصی که بخواهند کارخانه ای را راه اندازی کنند به کسب سه مجوز نیاز دارند :


1. دریافت موافقت اصولی از وزارت صنایع
2. اخذ پروانه احداث
3. دریافت پروانه بهره برداری

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی

راه اندازی هر کسب و کاری در هر مقیاسی می تواند صاحب آن را با چالش های فراوانی روبه روكند، خصوصا اگر این کسب و کار راه اندازی یک کارخانه تولیدی باشد. شروع راه اندازی کارخانه تولیدی کار کوچک و ساده ای نیست. این یک شروع چالش برانگیز اما امکان پذیر است. در شروع کار از هزینه کردن های زیاد برای تدارکات و رقابت با واحدهای بزرگ خودداری کنید. سعی کنید در مشتریان خود انگیزه ای برای خرید ایجاد کنید. تا آنجا که می توانید از متخصصان تولید اطلاعات جمع آوری کنید و از پروسه کارهای خود تجربه کسب کنید. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی

در حال حاضر ایالات متحده تقریبا یک پنجم صنعت تولید جهان را در اختیار دارد. چین و ژاپن نیر به ترتیب 15% و 12% این صعنت را در اختیار دارند. تقاضا برای تولید مبتنی بر نوآوری یکی از فاکتور هایی است که رشد صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد.

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی

به تصور خیلی از افراد که علاقه‌ای به تولید و راه اندازی کسب و کاری مثل کارخانه دارند، مهمترین چالش و مشکل پیش روی آنها نبود سرمایه کافی و یا کمبود نقدینگی است. با کمی تحقیق و بررسی در اوضاع نابسامان کارخانه‌های تولید کشور می‌توان به نتایج قابل توجهی برای راه اندازی کارخانه‌ها دست یافت. به نظر کارشناسان صاحب نظر در این حوزه مهمترین عوامل شکست کسب و کارهای بزرگ در مقياس کارخانه می تواند این موارد باشد.

  1. عدم تخصص کافی
  2. عدم آشنایی کامل به بازار محصولات
  3. نبود مدیریت

متاسفانه در سال های اخیر تعداد کارخانه‌های تولیدی ورشکسته رو به افزایش است که به دلیل عدم تخصص كافی در حوزه خود و عدم شناخت بازار بر تعداد آنها روز به روز افزوده می شود. همین دلایل کافی است تا افرادی به دلیل عدم آگاهی به این حوزه با شور و اشتیاق فراوانی وارد صنعت تولید کشور شده ولی پس از گذشت مدتی دچار ورشکستگی و سرخوردگی شوند. در کشور عزیزمان ایران راه اندازی یک کارخانه یکی از دشوارترین کارها در تولید محصولات است. می‌توان گفت راه اندازی کارخانه در ایران یکی از بزرگترین و سخت‌ترین مشکلات بر سر راه تولید کنندگان و کارخانه داران است. برای سرمایه گذارانی که قصد خرید کارخانه را دارند ذکر این نکته ضروریست که سرمایه گذاران علاوه بر هزینه خرید کارخانه می بایست برای امور غیرقابل پیش بینی که در ارگان‌های دولتی صورت می‌گیرید خود را آماده کنند. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

شروع راه اندازی کارخانه تولیدی

ایجاد یک واحد تولیدی در کشور

تاسیس و راه اندازی واحد تولیدی زود بازده و خط تولید کوچک با توجه به اینکه امروزه تولید و کسب و کارهای کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است بسیار رونق گرفته است. چراکه واحدهای تولیدی کوچک نجات‌دهنده اقتصاد کشور هستند. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

فرآیند راه اندازی کارخانه تولیدی

1- برای تاسیس کارخانه، ابتدا محصول تولیدی تان را مشخص کنید.
2- سپس جهت برآورد هزینه ها و سایر اطلاعات لازمه یک طرح توجیهی برای کارخانه تهیه نمایید.
3- تامین مالی خود را مشخص کنید.
4- با مراجعه به وزارت صنایع و معادن جهت اخذ جواز تاسیس کارخانه و پروانه بهره برداری اقدام نمایید.
5- زمین مورد نظر را خریداری و کار ساخت و ساز را آغاز کنید.
6- دستگاه های مورد نیاز را خریداری نمایید.
7- جهت اخذ جواز فعالیت و سایر جوازهای مورد نیاز اقدام نمایید.
8- سیستم های مورد نیاز ( اداری، فروش ، انبار داری و ...) را راه اندازی کنید.

جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

فرآیند راه اندازی کارخانه تولیدی

اخذ جواز تأسیس کارخانه تولیدی

براي تاسيس يک واحد توليدي يا صنعتي يا اقتصادي با خط تولید کوچک که مي تواند در حوزه هاي مختلف از قبيل کشاورزي، دامپروري، دامداري، طيور، کالاهاي صنعتي و نيمه صنعتي، توليد نرم افزار، کالاهاي پزشکي و تجهيزات پزشکي و آزمايشگاهي و … فعالیت کند، ابتدا مي بايست از مرجع ذيصلاح اقدام به ثبت درخواست صدور مجوز کند. جواز تاسيس از تاريخ صدور به مدت 6 ماه دارای معتبر بوده و تمديد آن منوط به انجام اقدامات اجرايي اعم از: خريد زمين و شروع عمليات ساختمان سازي، تأمین آب و برق و ارائه گزارش پيشرفت فيزيكي كار، هر دو ماه يكبار به سازمان مي باشد. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

اخذ جواز تأسیس کارخانه تولیدی

اخذ پروانه بهره برداری

همه واحدهاي صنعتي كه به نصب ماشين آلات و خط توليد، تامين نيروي انساني مورد نياز و توليد آزمايشي اقدام نموده اند با پیروی از قوانین، قادرند اين پروانه را اخذ نمايند. توليد آزمايشي نیز به مفهوم نصب و راه اندازي ماشين آلات و تجهيزات مربوطه با توليد محصول و همچنین توليد محصول در يك دوره معین به شکل انبوه می باشد. تشخيص انجام توليد آزمايشي نیز بر عهده سازمان صنايع و معادن استان مي باشد. درمورد واحدهايي كه داراي چند خط توليد جداگانه هستند در صورتي كه تنها يك يا چند خط از كل خطوط توليد آماده بهره برداري باشد صدور پروانه بهره برداري براي آن خطوط بلامانع است. بر اساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت متناسب با نوع فعالیت تولیدی صنعتی یا معدنی شامل: غذایی، آرایشی، بهداشتی، کشاورزی، دامپروری و… حداقل 10 روز و حداکثر 1 سال زمان برای صدور پروانه بهره برداری نیاز است. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

اخذ پروانه بهره برداری

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تاسیس

1- مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس حقیقی ( شخصی ) :

کپی کارت ملی ، کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، تکمیل فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس ( طرح توجیهی )
2- مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز تاسیس حقوقی ( شرکتی ) :

کپی آگهی تاسیس شرکت ، روزنامه رسمی تاسیس شرکت ، کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت ، کپی کارت ملی و شناسنامه و پایان خدمت مدیر عامل شرکت ، کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت ، مهر شرکت ، سربرگ شرکت، تکمیل فرم پرسشنامه اخذ جواز تاسیس ( طرح توجیهی )

جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز تاسیس

آموزش ایجاد یک خط تولیدی کوچک

راه اندازی یک خط تولیدی کوچک نیاز به هزینه بالایی ندارد و گاهی با دو، سه دستگاه بسته بندی میتوان یک خط تولیدی راه اندازی نمود.

جهت گرفتن وام از بانک های عامل، نیاز به یک طرح توجیهی خوب و مناسب دارید که گویا و جامع باشد. خرید ماشین آلات هم امروزه بسیار آسان شده و با یک سرچ در اینترنت میتوانید از انواع ماشین آلاتی که در بازار هست اطلاع پیدا نمایید و قیمت و توان تولیدی هر دستگاه را بررسی نموده و سپس اقدام به خرید و نصب دستگاه نمایید . اگر هم قصد تولید یک محصول خاص و جدید دارید میتوانید به شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند سفارش ساخت بدهید. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

آموزش ایجاد یک خط تولیدی کوچک

خرید دستگاه های مورد نیاز

مولفه هایی که در رابطه با خرید یک دستگاه صنعتی باید لحاظ شود علاوه بر قیمت، میزان تولید روزانه، دقت تولید محصول، استفاده از تکنولوژی روز، ظرفیت و توان تولیدی، نوع برق مصرفی، میزان برق مصرفی، اتوماتیک بودن یا نیمه اتوماتیک بودن، بسته به کارآیی و هزینه های که می خواهید در این زمینه صرف نمایید دارد. پس از انجام مراحل فوق شما یک کارخانه تولیدی راه اندازی نموده اید. توجه داشته باشید که حضور در بازار صبر و تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

خرید دستگاه های مورد نیاز

تولید صنعتی و انبوه محصول

پس از طی مراحل فوق و انجام تولید آزمایشی نوبت به تولید صنعتی و انبوه محصول میرسد. بعد از آنکه بازارهای هدف شناخته شد و برند سازی انجام گرفت و فروش محصول یک روند شناخته شده و ثابتی به خود گرفت، نوبت به مرحله پایانی کار یعنی تولید انبوه و واقعی محصول میرسد. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

 تولید صنعتی و انبوه محصول

بازاریابی پیش از تولید یا تولید پیش از بازاریابی

بی‌تردید بازاریابی باید پیش از اقدام به تولید صورت بگیرد. اما اقدامات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا گام‌های خود را برای کسب موفقیت با اطمینان هر چه بیشتر بردارید:

• برنامه‌ای جامع برای بازاریابی و تبلیغات داشته باشید.

• از مشتریان بالقوه بخواهید «نمونه محصول» را آزمایش کنند.

• در ارائه «نمونه محصول» توجه خود را به مشتریان جامعه هدف معطوف کنید.

• کانال‌های بازاریابی خود را انتخاب کنید.

• از بازخوردهای مشتریان در حین ارائه «نمونه محصول» استفاده کنید.

جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

 بازاریابی پیش از تولید

ثبت مالکیت محصول جدید

پس از نهایی شدن محصول جدید، مالکیت معنوی آن را به ثبت برسانید. چنانچه طرح یا ایده شما متمایز باشد، این تهدید وجود دارد که به سرعت مورد کپی برداری واقع شود. بنابراین پس از رفع نقایص و نهایی شدن محصول، مالکیت معنوی آن را به نام خود به ثبت برسانید. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

ثبت مالکیت محصول جدید

ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی

ايجاد و تسهيل در راه اندازی واحدهای تولیدی از جمله شاخص‌های تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی هر کشور است که با توجه به آن شرایط اقتصادی هر کشور را بررسی و تجزیه و تحلیل نمود. فرآیند راه اندازی تولید و کسب و کار در کشورها هرچه شفاف تر و سهل تر باشد منجر به افزایش سلامت اقتصادی کشورها و اتخاذ سیاست های مطلوب شده و روند بهبودی شاخص های کسب وکار و اقتصادی را در پی خواهد داشت.

به مین دلیل اصلاح ساختار صدور مجوزهاي کسب و کار و بهبود بخشیدن به شاخص های تسهيل و روان سازي کس و کار کشور در ابعاد داخلي و خارجي نه تنها گامی مثبت و اساسی در جهت تقویت جنبه مشارکت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و ارتقاء سطح اشتغال و تولید در کشور محسوب می شود، بلکه به نظر مي رسد الزام دستگاهها و بخش هاي دولتي و غيردولتي جهت رفع موانع و عوامل مخل در صدور مجوزهاي تولید ضروري بوده و در اين خصوص دولت مي بايست با مشارکت دستگاه هاي صادر کننده مجوز تعامل بيشتري داشته باشد. جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با ما تماس بگیرید.

ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی

جهت مشاوره و راه اندازی کارخانه خود با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

راه اندازی کارخانه- احداث کارخانه تولیدی- راه اندازی خط تولید کارخانه- تاسیس کارخانه- احداث تولیدی- تاسیس کارخانه تولیدی- کارخانه صنایع غذایی- احداث کارخانه صنایع غذایی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...