خرید سنگ
to top

هزینه راه اندازی کارخانه چقدر است؟


7898
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 29 ثانیه

برای احداث و راه اندازی یک کارخانه باید بررسی کنید که راه اندازی یک کارخانه چه مقدار سرمایه می خواهد؟ چه مکانی برای احداث کارخانه مناسب تر است؟ چقدر امکان دارد در مسیر راه اندازی با شکست مواجه شوی؟ آیا محصول تولیدی شما از نظر اقتصادی توجیه اقتصادی دارد؟ آیا بازار فروش مناسبی برای آن پیش بینی کرده اید؟ رقبایتان را رصد نموده اید؟ سرمایه مورد نیاز برای احداث و راه اندازی کارخانه را با توجه به بزرگ و یا کوچک بودن تولیدی، هزینه خرید ماشین آلات و هزینه خرید مواد اولیه بخوبی بررسی کنید



هزینه راه اندازی کارخانه چقدر است؟

با ایران فکتوری بزرگترین سایت خرید و فروش کارخانه همراه باشید. برای اینکه بتوانید کارخانه ای را با هر میزان سرمایه ای که دارید راه اندازی کنید، افکار مختلفی به ذهنتان خطور خواهد کرد. چقدر زمان خواهد برد تا راه اندازی شود؟ درصد موفقیت و یا شکست چقدر است؟ و ...

مشاوره مهندس جلیلی 09123327141

به همین دلیل آگاه باشید که داشتن اطلاعات بروز و بررسی تمامی جوانب و تمامی هزینه ها، چگونگی اخذ مجوز ها، مالیات و چالش های اداری برای شروع و احداث کارخانه ضروروی است. در این راستا استفاده از تجربه کارشناسان مجرب و متخصص بسیار بشما کمک خواهد کرد تا مسیر رسیدن به اهداف شما تضمین شود. برای شروع کار و هدفمندی آنچه در ذهن شما می گذرد با کارشناسان ایران فکتوری همراه باشید تا بهترین مسیر پیش روی شما قرار گیرد.

مراحل اجرایی راه اندازی کارخانه

همه آنچه که در مسیر راه اندازی کارخانه باید مد نظر قرار بگیرد شمال موارد زیر است.

  • نوع مجوز بهره برداری و محصولاتی که میخواهید تولید کنید را مشخص کنید. دسترسی به مواد اولیه، میزان سرمایه مورد نیاز را بررسی کنید. در مرحله بعد بر اساس نوع بهره برداری انتخاب شده، ماشین آلات مد نظر و سرمایه مورد نیاز برای تهیه آنها را بررسی کنید.

  • با توجه به قوانین و مقررات سازممان ملی استاندارد و سایر سازمان های تابعه و درگیر، موقعیت احداث کارخانه، ظرفیت تولید، دسترسی به مواد اولیه و بازار فروش را بررسی نمایید.

  • هزینه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید کارخانه را با توجه به میزان ظرفیت تولید که مشخص کرده اید بررسی کنید. نوع ماشین آلاتی که مورد نیاز است، هزینه های اجرای سازه های عمرانی و بنای ساختمان کارخانه و سایر هزینه ها را در نظر بگیرید.

  • گان چارت و فازبندی پروژه احداث کارخانه

مراحل راه اندازی و اجرای زیر ساخت های کارخانه

منظور از زیر ساخت کارخانه، انجام تمام مراحلی است که برای راه اندازی خط تولید کارخانه لازم هستند. زیر ساخت های مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه در چهار فاز متفاوت و موازی هم انجام می شوند که شامل: راه اندازی موتورخانه، راه‌اندازی بخش های اساسی در سالن تولید، زیر ساخت های الزامی مربوط به ماشین‌آلات و اجرای سپتیک فاضلاب می باشد.

مراحل راه‌اندازی خط تولید کارخانه

  • جانمایی خط تولید کارخانه و نصب ماشین‌آلات

  • نصب، بررسی وکنترل تمامی موارد فنی و ایمنی

  • شروع بکار ماشین آلات و راه‌اندازی خط تولید

  • محصول اولیه بصورت آزمایشی تولید شود.

صفر تا صد مراحل تأسیس کارخانه

1- قدم اول در تأسیس و راه اندازی کارخانه ثبت شرکت می باشد. برای اینکار باید نوع شرکت خود و طبقه فعالیتتان را مشخص کنید. شرکت ها براساس فعالیت به سه نوع سهامی عام، خاص و مسئولیت محدود تقسیم می شوند.

2- قدم مهم بعدی تهیه مجوزهای لازم برای شروع فعالیت است. برای تأسیس کارخانه به سه مجوز نیاز دارید:

  • دریافت موافقت از وزارت صنایع

  • دریافت پروانه ساخت کارخانه

  • دریافت پروانه بهره‌برداری

سایر مراحل تأسیس کارخانه شامل:

3- محصول تولیدی خود را مشخص کنید.

4- طرح توجیهی و هدف خود از راه ادنازی کارخانه را تهیه نمایید.

5- تأمین سرمایه مورد نیاز

6- دریافت جواز احداث کارخانه از وزارت صنایع

7- خرید زمین مناسب جهات احداث کارخانه با در نظر گرفتن موقعیت مناسب برای تولیدات کارخانه

8- تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنید.

9- جهت دریافت مجوزهای بهره‌برداری اقدام نمایید.

10- قسمت های مختلف کارخانه اعم از: بخش اداری، بخش فروش، انبار و ... را راه اندازی کنید.

چگونه طرح توجیهی مناسبی برای کارخانه تهیه کنم؟

بعد از اینکه شرکت خود را ثبت نمودید، برای ادامه کار و قبل از هرکاری باید برای کارخانه تولیدی خود طرح توجیهی ارائه نمایید. در این طرح می بایست ایده های شما برای ساخت و محصولات تولیدی شما، روال کار، همه آنچه که در این تولیدی مد نظر شماست و شروع تا پایان کارتان را شرح دهید.

طرح توجیهی ارائه شده از سوی شما در بانک ها و سازمان های نظارتی مطرح شده تا بتوانید برای شروع بکار وام بشما تعلق بگیرد. در تهیه و تبیین طرح توجیهی خط تولیدتان، جوانب زیر را در نظر بگیرید:

  1. جنبه اقتصادی طرح با توجه به تمامی شرایط اقتصادی حال و آینده کشور

  2. جنبه تکنیکی طرح

  3. جنبه قانونی طرح و اختیارات مورد نیاز شما برای تولید

  4. جنبه عملیاتی طرح

  5. جنبه زمان‌بندی طرح

  6. قابلیت های محصول جهت عرضه در بازار

برای راه اندازی یک کارخانه چقدر سرمایه نیاز است؟

میزان سرمایه‌ای که شما برای راه اندازی یک کارخانه نیاز دارید به سه عامل بستگی دارد. این سه عامل شامل:

1- نوع کسب و کار

با توجه به کسب و کاری که انتخاب می کنید مشخص خواهد شد که شما به چه تجهیزاتی نیاز دارید و چه محیطی برای شروع کسب و کار شما مناسب تر است؟

2- گستردگی کسب و کار

هر کسب و کاری به میزان سرمایه مورد نیاز خود نیاز دارد. بسته به گستردگی کسب و کاری که انتخاب نموده اید، میزان سرمایه متفاوتی مورد نیاز خواهد بود.

3- هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای شروع کسب و کار

مواد اولیه یکی از الزامات تولید شماست، بخشی از سرمایه اولیه وخد را برای تهیه مواد اولیه اختصاص دهید. این میزان سرمایه الویه با توجه به میزان و نوع مواد اولیه متفاوت خواهد بود.

3- هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای شروع کسب و کار      

کارخانه- راه اندازی کارخانه- احداث کارخانه- سرمایه احداث کارخانه- سرمایه راه اندازی کارخانه- طرح توجیهی کارخانه- کارشناس احداث کارخانه- احداث کارخانه- مشاور راه انازی کارخانه- مشاور احداث کارخانه- احداث کارخانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...