خرید سنگ
to top

در کدام ساحل شمال میشه شنا کرد؟


5188
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 9 ثانیه

یکی از اولویت‌های مهم مسافران در سفر به شهرهای شمالی، یافتن بهترین ساحل شمال و رفتن به آن برای فرار از دغدغه‌های روزمره و گذراندن اوقاتی خوش در یک آب و هوای دلپذیر است . اما امکان شنا در تمام سواحل فراهم نشده است. و از آنجایی که شنا در دریای خزر، یکی دیگر از تفریحات گردشگران در سفر به شهرهای شمالی کشور می باشد در ادامه لیستی از سواحل شمال کشور که امکان شنا در آن ها وجود دارد را برایتان معرفی میکنیم:



بهترین سواحل خرز برای شنا کجاست؟

شهرهای شمال کشور علاوه بر داشتن علاوه بر داشتن آب‌وهوای معتدل و دلپذیر و جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر و مثال‌زدنی، سواحل بسیار زیبایی هم دارند که مورد توجه بسیاری از مسافران و گردشگران قرار گرفته است. سواحل دریای خزر را می‌توان یکی از اولین و مهم‌ترین مکان‌هایی دانست که گردشگران پس از سفر به شهرهای شمالی، برای گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا می‌روند. دریا زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه طبیعی در شمال کشور است. دریای خزر در شمال کشور باعث شده تا سرتاسر منطقه شمالی دارای سواحلی متعلق به این دریای بزرگ و زیبا باشد. بسیاری از مردم در فصل‌های مختلف سال به سواحل شمال سفر کرده و لحظات خوشی را رقم می‌زنند. فصل تابستان بدون سفر به شمال نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. با شروع فصل بهار و تابستان، مسافران و گردشگران زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی خارج از کشور وارد شهرهای شمالی می‌شوند. یکی از اولویت‌های مهم مسافران در سفر به شهرهای شمالی، یافتن بهترین ساحل شمال و رفتن به آن برای فرار از دغدغه‌های روزمره و گذراندن اوقاتی خوش در یک آب و هوای دلپذیر است . اما امکان شنا در تمام سواحل فراهم نشده است. و از آنجایی که شنا در دریای خزر، یکی دیگر از تفریحات گردشگران در سفر به شهرهای شمالی کشور می باشد.

بهترین سواحل شمال کشور که امکان شنا در آن ها وجود دارد

1. ساحل چمخاله

زیباترین ساحل توریستی استان گیلان که در میان گردشگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ساحل چمخاله نام دارد.

ساحل چمخاله

2. ساحل چابکسر

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب شهر چابکسر که نمی‌توان آن را در هیچ جای کشور یافت، فاصله بسیار کوتاه کوه تا دریا بوده که در حدود ۱۳۰۰ متر است. فاصله کم جنگل و دریا در این شهر موجب شده تا منظره‌ای بسیار جذاب و کم‌نظیر در چابکسر رقم بخورد. همین دلیل بسیاری از افراد برای سفر شمال، به دنبال اجاره ویلا در رامسر و ساحل چابکسر هستند. این شهر دارای سه ساحل زیبای دیگر به نام ساحل گلسرخ، ساحل اوشیان و ساحل طلایی قاسم آباد هم بوده که هر کدام در نوع خود شگفت‌انگیز هستند و از جلوه‌های دیدنی زیبایی برخوردارند.

ساحل چابکسر

3. ساحل گیسوم

در ساحل گیسوم می‌توانید ورزش‌های آبی نظیر جت اسکی را نیز تجربه کنید. جنگل گیسوم که در مجاورت ساحل گیسوم قرارگرفته نیز کاملاً بکر و طبیعی است.

ساحل گیسوم

4. ساحل بندرانزلی

ساحل انزلی یک تفرجگاه عمومی است که امکان شنا را برای بانوان و آقایان فراهم کرده است. ساحل انزلی بهترین ساحل شمال بوده و طول نوار ساحلی آن در حدود ۴۲ کیلومتر است. مهم‌ترین ویژگی ساحل دریای بندر انزلی که آن را از سواحل دیگر دریای خزر متمایز می‌کند، عمومی بودن سواحل آن است.

ساحل بندرانزلی

5. ساحل بندر کیاشهر

یکی از سواحل زیبا و دیدنی استان گیلان که نمی‌توان غروب زیبای آن را از دست داد، ساحل بندر کیاشهر است. بندر کیاشهر به دلیل داشتن ساحل ماسه‌ای، یکی از بهترین مکان‌ها برای شنا به شمار می‌رود.

ساحل بندر کیاشهر

6. ساحل صدف آستارا

یکی از بکرترین و تمیزترین سواحل شمال را می‌توان ساحل صدف آستارا معرفی کرد. قدم زدن به هنگام شب در کنار ساحل و صدای خرد شدن صدف‌های ریز و درشت موجود در این ساحل زیبا در زیر پا، تجربه یک حس آرامش‌بخش را به شما هدیه خواهد کرد. نام‌های دیگر ساحل صدف آستارا، ساحل لوندویل، سیبلی و داداش آباد می باشد.

ساحل صدف آستارا

7. ساحل خلج رامسر

ساحل خلج رامسر را می‌توان بهترین ساحل مازندران به حساب آورد. قدم زدن در کنار این ساحل و گوش دادن به صدای دریا، آرامشی غیرقابل باور به شما هدیه می‌کند که باید حتما آن را تجربه کنید.

ساحل خلج رامسر

8. ساحل متل قو

ساحل متل قو در مازندران یکی از جذاب و محبوب‌ترین سواحل دریای زیبای خزر است. این ساحل یکی دیگر از سواحل زیبا و پرطرفدار استان مازندران که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است، ساحل متل قو نام دارد. نشستن در کنار ساحل ماسه‌ای متل قو و تماشای دریای آن واقعا لذت‌بخش است و این فرصت را به شما می‌دهد که لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید.

ساحل متل قو

9. ساحل سیسنگان

بهترین ساحل نوشهر را می‌توان ساحل سی سنگان معرفی کرد. وجود درختان و درختچه‌هایی همانند توسکا، بلوط، آزاد، لرگ، انجیر، انار، ازگیل، لیلکی، داغداغان، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، سیاه تلو، توت، سیاه ال و سیاه اربه جلوه این ساحل بسیار زیبا و پاکیزه را بی نظیر کرده است.

ساحل سیسنگان

10. ساحل نور

این ساحل به دلیل داشتن چشم‌انداز زیبا و وجود امکانات مختلف، به عنوان یکی از بهترین سواحل شمال می باشد. نمی‌توان بخش خاصی از ساحل این شهر را به عنوان بهترین ساحل نور در نظر گرفت، زیرا تمام قسمت‌های آن واقعا زیباست.

ساحل نور

11. ساحل چپکرود

یکی از زیباترین سواحل موجود در استان مازندران ساحل چپکرود می باشد. این ساحل جزء بکرترین مناطق ساحلی جویبار به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد.

ساحل چپکرود

12. ساحل نمک آبرود

این ساحل بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی بوده و به همین خاطر یکی از بهترین سواحل شمال دانست.

ساحل محمود آباد

13. ساحل محمود آباد

ساحل محمود آباد از نظر توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دارای امکانات و تجهیزات گردشگری زیادی می‌باشد. ساحل دریا در شهر محمود آباد به باریک‌ترین پهنای خود می‌رسد و از این نظر خاصترین ساحل شمال محسوب شده که منظره‌ای شگرف را برای آن رقم زده است.

ساحل محمود آباد

حفظ و نگهداری از پاکیزگی سواحل دریای خزر

متاسفانه سواحل شمال در چند سال اخیر به دلیل آلودگی دریای خزر و ناملایمتی برخی مسافران، دستخوش تغییراتی شده است، اما هنوز هم سواحل بکر و زیبایی در شمال کشور وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین ساحل شمال خواهیم پرداخت.

حفظ و نگهداری از پاکیزگی سواحل دریای خزر

سواحل خرز- ساحل خزر- سواحل شمال- ساحل شمال- ساحل مناسب شنا- بهترین ساحل شنا- ساحل زیبای شمال- ساحل گیلان- ساحل مازندران- بهترین ساحل گیلان- بهترین ساحل مازندران



نظرات

avatar
جعفر حسن نژاد

یکشنبه, 04 اردیبهشت 1401

تبریک شما با این مقاله رتبه اول گوگل هستید بسیار لذت بردم مقاله عالی و خوبی بود

loader

لطفا شکیبا باشید ...