خرید سنگ
to top

چگونه مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر بگیریم؟


5597
زمان مطالعه: 11 دقیقه, 21 ثانیه

واردات ماشین آلات مستعمل در مقایسه با ماشین‌آلات نو از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که واردات ماشین‌هایی که احتمال خرابی و یا وارد کردن خسارت به کشور وجود دارد عملأ کاری غیر قانونی و همچنین غیر منطقی است. برای همین منظور قوانین سفت و سختی توسط تجارت بین‌الملل و ضوابط گمرکی برای واردات ماشین‌آلات لحاظ شده است.



مرجع صدور مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر

واردات بیل مکانیکی و لودر- واردات بیل مکانیکی- واردات لودر- مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر- مجوز واردات بیل مکانیکی- مجوز واردات لودر- صدور مجوز واردات بیل مکانیکی- اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی- صدور مجوز واردات لودر- اخذ مجوز واردات لودر- واردات- مجوز واردات- صدور مجوز واردات

برای مشاوره و اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر با شماره تماس 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس حاصل فرمایید.

لودر و انواع مختلف آن

لودر یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین ماشین‌ آلاتی است که در حوزه‌های عمرانی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش بسزایی در بارگیری، حمل وسیله‌های سنگین، خاکریزی، یدک کشی و کارهای دیگر از این قبیل دارد. لودر دارای انواع مختلفی بوده که از جمله رایج‌ترین انواع لودرهای وارداتی به کشور عبارتند از: لودر دیزلی،لودر بنزینی، لودر برقی، لودر گازی، لودرهای دوگانه سوز و هیبریدی برق و دیزل.

لودر و انواع مختلف آن

بیل مکانیکی و انواع مختلف آن

بیل مکانیکی نیز از ماشین‌های سنگین عمرانی و مهندسی است که شامل بازوی مفصلی (دکل و استیک)، باکت و کابین گردان (فیرو) در قسمت بالا و زنجیر یا چرخ لاستیکی در زیر می‌باشد. این ماشین نوع ارتقاء یافته بیل‌های بخار است. این ماشین قابلیت نصب چکش پیکور، مته، سنگ جت، قیچی فلزبر، چنگک، گراپ و دیگر ادوات را دارد. بیل مکانیکی دارای انواع مختلفی بوده که از جمله رایج‌ترین انواع بیل مکانیکی وارداتی به کشور عبارتند از: بکهولودر، بیل مکانیکی با سیستم کابلی، دراگ لاین یا بیل کششی، بیل‌های جام جلو (این ماشین در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری موجود می‌باشد.)، چنگک (بیل منقاری)

 بیل مکانیکی و انواع مختلف آن

مزایا و معایب واردات ماشین آلات مستعمل

طبیعتأ واردات و ترخیص لودر مستعمل در مقایسه با لودر نو یک سری معایبی را خواهد داشت. از طرفی دیگر مزایای قابل توجه آن سبب شده تا اغلب واردکننده‌ها واردات لودر کارکرده را به لودر نو ترجیح دهند. پس تنها کاری که قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید انجام داد بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه ممکن است.

  • مزایای واردات ماشین آلات مستعمل

  1. قیمت خرید ماشین آلات دست دوم به مراتب پایین تر از نمونه آک آن است .
  2. برای تولید برخی از ماشین آلات که از رده تولید خارج شده اند . فقط با ماشین آلات دست دوم میتوان مبادرت به تولید آنها نمود.
  3. در بعضی موارد ماشین آلات دست دوم از نمونه جدید آن کیفیت و کارایی بهتری دارد.
  4. برخی از ماشین آلات مستعمل از یک برند خوب و معتبر کیفیت بالاتری در مقایسه با ماشین آلات نو از یک برند معمولی دارد.

* باید توجه داشته باشید که منظور از ماشین آلات مستعمل هر نوع ماشین کارکرده نیست. بلکه باید از یکسری شرایط از قبیل سلامت کامل قطعات و یا حداکثر کارکرد پنچ سال را داشته باشد.

  • معایب واردات ماشین آلات مستعمل

  1. در بسیاری از اینگونه ماشین آلات دست دوم هزینه های نگهداری، تعمیر و تعویض قطعات بیشتر خواهد بود.
  2. به علت قدیمی شدن اینگونه ماشین آلات ممکن است قطعات یدکی آن را نتوانیم پیدا کنیم .

** تمام مدل های معرفی شده از لودر و بیل مکانیکی هم بصورت نو و هم بصورت مستعمل در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسند. برای انجام معامله و خرید، دقت به نوع لودر متناسب با حوزه کاری الزامی است. قبل از واردات و ترخیص لودر مستعمل و نو شرایط بازار را ارزیابی کرده و آنچه که سود بیشتری را طبق تقاضای مشتریان دارد، انتخاب کنید.

مزایا و معایب واردات ماشین آلات مستعمل

نحوه واردات ماشین آلات مستعمل

در حالت کلی واردات کالاهای مستعمل و کارکرده به کشور ممنوع است. به این معنا که حتی اگر واردکننده‌ای مراحل و معامله‌های مربوط به واردات را انجام دهد گمرکات اجازه خروج آن را نخواهد داد. واردات ماشین آلات مستعمل در مقایسه با ماشین‌آلات نو از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که واردات ماشین‌هایی که احتمال خرابی و یا وارد کردن خسارت به کشور وجود دارد عملأ کاری غیر قانونی و همچنین غیر منطقی است. برای همین منظور قوانین سفت و سختی توسط تجارت بین‌الملل و ضوابط گمرکی برای واردات ماشین‌آلات لحاظ شده است. اما برخی از کالاها از قبیل ماشین‌الات سنگین از این قاعده مستثنی هستند. اما واردات آن‌ها نیز کاری آسان نبوده و واردکننده‌ها باید با تمامی قوانین و جزئیات مربوطه در این خصوص آشنا باشند. مراحل دقیق واردات ماشین آلات مستعمل به کشور به قرار زیر می‌باشد:

  • بهره‌مندی از کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد نسبت به صادرات یا واردات کالا اقدام کند. موارد استفاده این کارت شامل ثبت سفارش و ترخیص، واردات از مناطق آزاد، ترخیص کالا از گمرک و صادرات کالاهای مجاز است. برای واردات ماشین آلات نیاز به این کارت خواهید داشت.

  • داشتن کد تعرفه گمرکی ماشین آلات راه و ساختمان

برای ترخیص ماشین آلات صنعتی و یا هر کالایی باید با کد تعرفه آن کالا آشنایی داشته باشید. کد تعرفه گمرکی به منزله هویت کالای وارداتی است و بدون مشخص کردن کد تعرفه امکان واردات و ترخیص ماشین آلات مستعمل ممکن نخواهد بود. شرکت ها در مورد تمامی این تعرفه کدها اطلاعات لازم را دارند و می توانند در این زمینه به شما مشاوره حرفه ای را ارائه دهند. کد تعرفه به صورت اعداد ۸ رقمی توسط سازمان جهانی گمرک تعیین می‌شود. بنابراین در کل دنیا هویت کالای وارداتی شما با اعداد ثابتی معین می‌شوند. دستگاه‌هایی که برای آن‌ها مجوز صادر شده‌است، به همراه کدهای تعرفه مربوطه به شرح زیراند:

  1. دستگاه‌های حفاری ردهدر با کد تعرفه 84303120
  2. بیل مکانیکی با قدرت فقط (220) اسب‌بخار با کد تعرفه 84295212
  3. سایر بیل مکانیکی با قدرت بیشتر از (220) اسب‌بخار با کد تعرفه 84295222
  4. لودر با قدرت بالاتر از (310( اسب‌بخار با کد تعرفه 84295122
  5. بلدوزر با قدرت بالاتر از (360) اسب‌بخار با کد تعرفه 84291122
  6. دامپتراک با ظرفیت حمل بار بالای (35) تن با کد تعرفه 87041090
  7. کد تعرفه گمرکی برای ماشین آلات حفاری 84303120 است.
  8. کد تعرفه برای بولدوزر، گریدر، انگلدوزر، بیل مکانیکی، تسطیح‌کننده، اسکریپر، ماشین گودبرداری، لودر، لودر بیل‌دار، ماشین کوبیدن و سفت‌کردن زمین و غلتک راه‌سازی، قادر به حرکت بدون نیروی محرکه خارجی در ردیف تعرفه 8429 قرار دارد.
  9. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص بیل مکانیکی با قدرت 220 اسب بخار به بالا 84295229 است.
  10. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص بلدوزر با قدرت 330 اسب بخار به بالا 84291129 می‌باشد.

نحوه واردات ماشین آلات مستعمل

شرکت های تولیدی جهت واردات ماشین آلات خود نیاز به مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه و همچنین معافیت از سازمان صنعت معدن و تجارت می باشند. افراد باید برای اخذ مجوزهای مورد نیاز اقدام کنند. مجوزهای مورد نیاز با هدف واردات و ترخیص ماشین آلات مستعمل از طرف کمسیون ماده یک صادر می‌گردد. کمیسیون ماده ۱، کمیسیونی است که می تواند مجوز واردات ماشین آلات دست دوم را صادر کند . در کمسیون ماده یک نماینده گمرک، نماینده امور اقتصاد و داریی، بانک مرکزی و نماینده وزارت صنعت و معدن حضور دارد. برای اینکه دریافت مجوز با مشکل روبرو نشود باید در انتخاب ماشین آلات و تهیه پروفرما آن دقت شود.

کمیسیون ماده یک جهت واردات ماشین آلات مستعمل

طبق مقررات گمرک، واردکنندگان مجاز به واردات ماشین آلات مستعمل نیستند. با این حال قانون گذار با توجه به اینکه برخی از ماشین آلات برای توسعه اقتصادی کشور ضرورت داشته و صاحبان صنایع با استفاده از ماشین آلات دست دوم میتوانند به تولید بپردازند. به همین علت کمیسیونی از نمایندگان وزارتخانه های مختلف تشکیل شده که درخواستهای رسیده برای واردات کالای دست دوم را بررسی میکند.

دو مورد از شرطهایی که لازم است تا تایید لازم اخذ شود شامل:

شرط ۱ : ظرفیت تولید این ماشین آلات در داخل کمتر از میزان درخواست داخل باشد و تولیدات داخل جوابگوی تقاضای داخلی نباشد.

شرط ۲ : این گونه ماشین آلات در داخل تولید نشود .

*** بعد از گرفتن مجوز کمیسیون ماده یک میتوان برای واردات آن اقدام نمود.

ماده 42 چگونگی ورود ماشین آلات مستعمل

  1. ورود خودروهای مستعمل از جمله راه سازی در چارچوب قانون مربوطه و آیین‌نامه اجرایی آن امکان‌پذیر می‌باشد.
  2. ورود تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مستعمل برای خط تولید با رعایت مقررات مربوط منوط به تأیید وزارتخانه تولیدی ذیربط می‌باشد.

**** در سایر موارد ورود کالاهای مستعمل با رعایت مقررات مربوط منوط به موافقت کمیسیون موضوع ماده یک این آیین نامه است.

نحوه واردات ماشین آلات مستعمل

  • انتخاب کشور برای واردات ماشین آلات

مرحله دیگر برای واردات انتخاب کردن کشور مورد نظر برای واردات ماشین آلات مورد نظر است. که بعد از بررسی کردن می توانید یک کشور را برای واردات انتخاب کرده و برای واردات با آن ها به گفتگو بپردازید.

  • آماده‌سازی پروفرما

دیگر مرحله برای واردات پیش فاکتور می باشد که یکی از مراحل مهم می باشد پروفرما یا پیش فاکتور یک سند است که به وسیله فروشنده برای مشتری فرستاده می شود و در این سند اطلاعات کاملی درباره ماشین آلات نوشته شده است که باید به خوبی مطالعه شود.

  • ثبت درخواست در سامانه رسمی وزارت صنعت معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران

  • پرداخت ارز

تهیه ارز می تواند به چند صورت انجام شود معمولاً کشور به بیشتر کالاها ارز ترجیحی و یا ارز دولتی را اختصاص می دهد. تا بتواند یک بستر مناسب و ساده برای واردات کالا برای افراد به وجود بیاورد.

  • انجام معامله و خرید ماشین آلات

بعد از اینکه کارهای دولتی و مراحل مربوط به واردات در داخل کشور انجام شد نوبت به خرید و انجام معامله با کشور خارجی می‌رسد. برای این منظور باید با شرکت انتخابی خود وارد ارتباط شد و ماشین آلات مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید.

  • حمل و نقل و بیمه کالا

مرحله دیگری که باید انجام شود حمل و نقل و بیمه کالا می باشد که برای حمل و نقل این محصولات روش های گوناگونی وجود دارد. مثلاً می توانید ماشین آلات خود را به صورت هوایی، ریلی، جاده‌ای و یا دریایی به کشور وارد کنید که باید حتماً با فروشنده در این باره مذاکره کنید. تا بتوانید یک روش حمل و نقلی راحت و بدون دردسر را انتخاب کنید.

  • ترخیص ماشین آلات از گمرک

ترخیص ماشین آلات مستعمل از گمرک جز مراحل مهم کار بوده و برای این منظور باید تمامی مدارک شما بی‌عیب و نقض بوده و پروسه اداری توسط ترخیص کار طی شود. برای ترخیص واردکننده باید هزینه مربوط یه گمرک و مالیات را پرداخت کند. این هزینه بسته به قیمت ماشین آلات و مدل آن متفاوت خواهد بود. پس از آن، تقریبأ ۳ الی ۴ هفته زمان طول می‌کشد تا ماشین آلات وارد گمرکات کشور شود. یکی از مهم‌ترین مراحل کار مربوط به همین بخش بوده و واردکننده باید وکالت رسمی و کتبی را به یک ترخیص کار با تجربه ارائه دهد تا کارهای مربوط به ترخیص از گمرک صورت بگیرد.

نحوه واردات ماشین آلات مستعمل

صدور مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر

برای دریافت مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر می توانید با کارشناسان ما در سایت ایران کارخانه تماس حاصل فرمایید و در کوتاهترین زمان مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر را دریافت نمایید.

کارشناسان باتجربه و متخصص ایران کارخانه آماده اند تا در خرید و واردات یک محصول کارآمد در کنار شما باشند و مسیر طولانی دریافت مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر را برای شما کوتاه و ساده نمایند.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز موقت ماشین آلات معدنی

مجوز واردات ماشین آلات بصورت شخصی

  1. نامه درخواست
  2. پروانه واحد معدنی
  3. کپی کارت ملی و شناسنامه
  4. قبض انبار یا شماره شاسی

مجوز واردات ماشین آلات توسط شرکت

  1. نامه درخواست

  2. پروانه واحد معدنی

  3. شناسه ملی شرکت

  4. قیض انبار یا شماره شاسی

***** در صورت نبود پروانه قرارداد پیمانکاری مورد نیاز است.

صدور مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر

آموزش اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر

برای اینکه از تمامی زیر و بم کار مطلع شوید و بتوانید به عنوان یک وارد کننده ماهر در امر ماشین آلات راه سازی و معادن خصوصأ بیل مکانیکی و لودر عمل کنید، لازم است آموزش هایی در این خصوص ببینید. کارشناسان خبره و متخصص ما در شرکت سهیم شو آماده اند تا اینکه از شما یک وارد کننده حرفه ای بسازند و تمامی جوانب و مراحل را با بهترین راهکار به شما آموزش داده و در تمامی مراحل همراه شماباشند. برای دریافت مجوز واردات ماشین آلات صنعتی سختگیری های بالقوه ای از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و دلیل اصلی آن هم حمایت از ماشین آلات تولید داخل کشور می باشد. بهمین دلیل یکسری قوانین و خط مشی هایی برای واردات ماشین آلات صنعتی و خط تولید در نظر گرفته اند که تمام آن ها در کمیسیوم ماده یک جمع بندی و توضیح داده شده است. برای اینکه بتوانید یک وارد کننده کار بلد شوید و براحتی ماشین آلات راه سازی خصوصأ بیل مکانیکی و لودر وارد کنید باید بتوانید نیاز بازار را بشناسید و برای دستگاهی که می خواهید وارد کنید توجیه اقتصادی منقطی داشته باشید. کارشناسان ما آماده اند تا بشما راهنمایی و آموزش داده و از شما یک وارد کننده با تجربه بسازند. برای کسب اطلاعلت بیشتر و ثبت درخواست جهت آموزش اخذ مجوز با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

آموزش اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر

برای مشاوره و اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر با شماره تماس 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس حاصل فرمایید.

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

واردات بیل مکانیکی و لودر- واردات بیل مکانیکی- واردات لودر- مجوز واردات بیل مکانیکی و لودر- مجوز واردات بیل مکانیکی- مجوز واردات لودر- صدور مجوز واردات بیل مکانیکی- اخذ مجوز واردات بیل مکانیکی- صدور مجوز واردات لودر- اخذ مجوز واردات لودر- واردات- مجوز واردات- صدور مجوز واردات



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...