خرید سنگ
to top

10 مزیت برتر استفاده از ورمی کمپوست


361
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 55 ثانیه

کود تهیه شده توسط کرم ها درصد مواد مغذی ماکرو و میکرو بسیار بیشتری از کمپوست گیاهی دارد. این کود غنی از NPK است که به شکل کاملا مناسب برای تغذیه گیاه در دسترس قرار دارد و حداکثر طی یک ماه پس از کوددهی توسط گیاه مصرف می شود.



10 مزیت برتر استفاده از ورمی کمپوست

ورمی کمپوست نوعی کود است که برای تهیه آن از انواع کرم های خاکی برای تقویت عمل تبدیل پسماند آلی و تولید کود با کیفیت عالی استفاده می شود. در این فرایند از میکروارگانیسم ها و کرم های خاکی استفاده می شود. طی این فرایند، کرم ها از مواد پسماند تغذیه کرده و از طریق سیستم هاضمه خود، این مواد را به ورمی کمپوست تبدیل می کنند. به بیان دیگر، ورمی کمپوست، فضله کرم ها است که طی فرایندی خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک را بهبود می بخشد. مواد شیمیایی که هنگام هضم پسماند از کرم ترشح می شود، به تجزیه مواد آلی موجود در خاک کمک میکند و باعث می شود تا کمپوست تهیه شده حاوی مواد مغذی بیشتری باشد و در زمان کوتاهی برای کوددهی مزارع آماده شود.

برای تماس و مشاوره کلیک کنید: مهندس حسن نژاد 09198133353

10 مزایای برتر استفاده از ورمی کمپوست

مزایای زراعی کود ورمی کمپوست

کود تهیه شده توسط کرم ها درصد مواد مغذی ماکرو و میکرو بسیار بیشتری از کمپوست گیاهی دارد. کود ورمی کمپوست سرشار از NPK است که به شکل کاملا مناسب برای تقویت گیاه در دسترسمی باشد و طی بازه یک ماهه پس از کوددهی توسط گیاه مصرف می شود. ورمی کمپوست رشد گیاه را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و باغع کاهش ابتلای گیاه به بیماریهای مختلف می شود. همچنین به علت بهبود خواص میکروبی و تخلخل خاک، آبیاری و تنفس گیاه نیز راحت تر انجام می شود.جهت سفارش کود ورمی کمپوست مرغوب کلیک کنید.

10 مزایای برتر استفاده از ورمی کمپوست

مزایای کود ورمی کمپوست

۱وجود مقادیر بالای مواد مغذی مورد نیاز گیاهان: ورمی کمپوست حاوی مقادیر مواد مغذی زیادی مانند نیتروژن(N) ، فسفر(P) ، پتاسیم (K) و منیزیم (Mg) و کلسیم (Ca) است.

۲کود ورمی کمپوست عاری از مواد شیمیایی سمی است: یکی از خواص کود ورمی کمپوست، عاری بودن از مواد شیمیایی سمی است. کرم های خاکی باعث تجزیه مواد شیمیایی معدنی سمی مانند فلزات سنگین و سموم کلره می شوند.

۳ _استفاده از کودهای کمپوست باعث افزایش کربن خاک می شود : کربن موجود در خاک مانند چسب عمل می کند و ذرات خاک را به هم پیوند می دهد. باین ترتیب ساختار خاک را بهبود می بخشد و باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب و جلوگیری از فرسایش خاک می شود. کیفیت خاک و باروری آن با از بین رفتن کربن بخاطر کشت محصولات کشاورزی و همچنین از طریق اکسیداسیون به صورت دی اکسید کربن کاهش می یابد. این کربن از دست رفته خاک به صورت طبیعی نمی تواند جایگزین شود. استفاده از کود ورمی کمپوست باعث افزایش میزان کربن خاک می شود و کمبود کربن در خاک را جبران می کند. ورمی کمپوست دارای نوعی کربن به نام هوماتس است که می تواند مدت طولانی تری در خاک باقی بماند.

۴_ میکرو ارگانیسم های مفید خاک را افزایش می دهد: کودهای کمپوست به ویژه ورمی کمپوست غنی از میکروارگانیسم های مفید خاک هستند. میکروارگانیسم ها مسئولیت دگرگونی، آزادسازی مواد مغذی و عناصر اساسی خاک را بر عهده دارند. آنها همچنین برای سهولت عمل جذب مواد مغذی توسط گیاهان لازم و ضروری هستند. این میکرو ارگانیسم های موجود در خاک باعث تولید هورمون های رشد مانند اکسین ها، جیبرلین ها و سیتوکینین ها می شوند.

۵_ ظرفیت تبادل کاتیونی را بهبود می بخشد: کودهای ورمی کمپوست باعث افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی (CEC) خاک می شوند. افزایش در ظرفیت تبادل کاتیونی خاک باعث جذب بیشتر کاتیونهای بار مثبت مانند کلسیم (Ca)، منیزیم(Mg)، پتاسیم (K) و سدیم (Na) می شود. افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی باعث می شود مواد مغذی موجود در خاک نگه داشته شوند و در دسترس گیاهان قرار گیرند. همچنین افزایش CEC منجر به کاهش اسیدیته و pH خاک می شود.

۶ _باعث افزایش تخلخل و نفوذپذیری خاک می شود: ورمی کمپوست باعث افزایش تخلخل خاک می شود و بدنبال آن افزایش تخلخل خاک باعث نفوذ بیشتر آب در خاک، جلوگیری از ایجاد روان آب، جلوگیری از فرسایش خاک، زهکشی بهتر خاک و بهبود و افزایش رشد ریشه می شود.

۷ _ورمی کمپوست باعث کاهش شوری خاک می شود: خاک شور سدیم (Na) آن از ۶٪ بیشتر است. کود ورمی کمپوست نقش مهمی در مدیریت خاک نمکی و شور دارد. نمک موجود در خاکی که دارای تخلخل و زهکشی مناسب است، با بارندگی یا آبیاری از خاک خارج می شوند و دارای مقادیر کمی نمک هستند. با افزودن کود ورمی کمپوست به خاک، تحریک میکروبها و کرمهای خاکی بیشتر می شود. این جانوران کانالها و منافذی را در خاک ایجاد می کنند که گچها با سرعت بسیار بیشتری از طریق آنها حرکت کرده و در خاک نفوذ می کنند.

۸این کود باعث کاهش اسیدیته خاک:می شود (PH ) یکی دیگر از خواص کود ورمی کمپوست خاصیت خنثی کنندگی آن است. این خاصیت خنثی کنندگی در حدود ۵٪ است. خنثی کنندگی ۳۰ تن کمپوست تازه تقریبا معادل ۲ تن سنگ آهک است.

۹_ کود ورمی کمپوست ظرفیت نگهداری آب را افزایش می دهد: اضافه کردن ورمی کمپوست به خاک باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب شده و از تبخیر آب جلوگیری می کند. همچنین مواد کلوئیدی موجود در مخاط کرم خاکی به عنوان جاذب رطوبت عمل می کند. افزایش ظرفیت نگهداری آب باعث جلوگیری از ایجاد روان آب و جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود بهره وری آن می شود.

۱۰_ این کود باعث کاهش بیماریهای گیاهی می شود: میکروارگانیسم های مفید در خاک باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا در گیاهان می شود. این از بین رفتن بیماریهای خاک اصلاح شدهبه دلیل وجود نیتروژن، پتاسیم و فسفر موجود در ورمی کمپوست خاک می باشد. نیتروژن یک ماده مغذی مهم برای از بین رفتن بیماری گیاهان است. کمبود نیتروژن در خاک باعث می شود گیاهان در معرض ابتلا به بیماری ها قرار گیرند.

10 مزایای برتر استفاده از ورمی کمپوست

جهت سفارش محصول کلیک کننید و یا با شماره 09198133353 تماس حاصل فرمایید.

مقاله در حال بروزرسانی می باشد...

ورمی کمپوست- فروش ورمی کمپوست- خرید ورمی کمپوست- قیمت ورمی کمپوست- خریدار ورمی کمپوست- کود ورمی کمپوست- فروش کود ورمی کمپوست- خرید کود ورمی کمپوست



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...