خرید سنگ
to top

نحوه عملکرد آسانسور بادی


323
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 19 ثانیه

آسانسور پنوماتیک ترکیبی است از یک سیلندر مدور عمودی صاف از جنس ورق های شفاف یا رنگی پلی کربنات، با یک کابین کواکسیال که حرکت این کابین در جهت بالا و پائین از طریق مکش و فشار هوا انجام می شود.



آسانسور بادی- فروش آسانسور بادی- خرید آسانسور بادی- قیمت آسانسور بادی- آسانسور- فروش آسانسور- خرید آسانسور- قیمت آسانسور خرید و فروش آسانسور- آسانسور پنوماتیک- فروش آسانسور پنوماتیک- خرید آسانسور پنوماتیک- قیمت آسانسور پنوماتیک

آسانسور پنوماتیک چیست؟

آسانسور های شیشه ای، پنوماتیک یا خلا، انواعی از آسانسور ها هستند که قیمت کمتری در مقایسه با سایر انواع آسانسور ها داشته و به منظور به کار گیری در ساختمان های ۲ تا ۴ طبقه، استفاده می شوند. آسانسور پنوماتیکی متشکل از یک سیلندر مدور عمودی صاف از جنس ورق های شفاف یا رنگی پلی کربنات، با یک کابین کواکسیال بوده است که حرکت این کابین در جهت بالا و پائین از طریق مکش و فشار هوا انجام می شود. دنده پیستون به صورت کامل وکیوم و دارای مهر وموم می باشد و کابین آسانسور توسط فشار هوا با حرکت جنبشی به سمت بالا برده می شود. گفتنی است نصب این آسانسور ها در مدت 1 تا 3 روز انجام می پذیرد.

آسانسور خلاء- یا آسانسور بادی چگونه کار می کند؟

آسانسور پنوماتیک ترکیبی است از یک سیلندر مدور عمودی صاف از جنس ورق های شفاف یا رنگی پلی کربنات، با یک کابین کواکسیال که حرکت این کابین در جهت بالا و پائین از طریق مکش و فشار هوا انجام می شود.

این عمل در اصل بر اساس فشار صعودی تولید شده و اختلاف فشار آتمسفر زیر و بالای کابین، خلاء مورد نیاز برای حرکت کایبن آسانسور به سمت بالا توسط توربین های دمنده فراهم می سازد.

دنده پیستون احاطه شده که به صورت کامل وکیوم و مهر وموم می باشد، اجازه می دهد با حرکت جنبشی و تقریبا بدون اصطکاک، کابین آسانسور توسط فشار هوا به بالا برده شود.

چاه و آسانسور پنوماتیک

  • 1- کابین و فلش قرمز منطقه فشار آتمسفر
  • 2- بالای کابین و فلش سبز منطقه کم فشار
  • 3- رنگ زرد بالا محل اتصال سیستم مکش هوا

برای بازگشت آسانسور به طرف پائین، دریچه های تنظیم خروج هوا قادر است به صورت اتوماتیک جهت تعادل و تنظیم پائین آمدن کابین، سرعت بازگشت را تنظیم نماید.

دربهای طبقات به صورتی طراحی شده است، که پس از بسته شدن به طور خودکار در حالت وکیوم قرار می گیرند و مقاومت کافی در برابر فشار هوا را دارند.

آسانسور پنوماتیک بسیار بی صداست، مخصوصا وقتی تجهیزات پمپ خلاء در خارج از ساختمان مستقر شود.

تجهیزات آسانسور بادی، یا آسانسور پنوماتیک، شامل سیلندر بیرونی یا همان شفت یا چاه آسانسور، معمولا از یک استوانه لوله ای شفاف ساخته می شود که دربین ساختار آلومینیومی ویژه محصور می شود و قطعات دیوار مدور شیشه ای که از ورق پلی کربنات ساخته شده، این ورق ها دارای مقاطع مدولار بوده و به راحتی بر روی یکدیگر متصل و فیکس می شوند.

سقف و پوشش چاه پیش ساخته، از فولاد و با دریچه های ویژه کانال مکش هوا می باشد. کابین آسانسور خلاء در داخل این سیلندر بر روی ریلها حرکت می کند و ریلهای آسانسور در واقع خود بخشی از ساختار فلزی حمایتی سیلندر چاه هستند.

دیوارهای کابین اسانسور پنوماتیک، نیز از ورقهای شفاف پلی کربنات ساخته شده و مجهز به قفل مکانیکی می باشد.

سیستم محرک آسانسور بادی، یا همان سیستم مکش هوا ، شامل پمپ وکیوم و توربین به ابعاد تقریبی 75X45X55، و سوپاپ و جعبه سیتم کنترل برد PVE و سایر ملزومات برقی که معمولا در محیط خارج از ساختمان قرار می گیرد.

انتقال هوا از طریق دو لوله به جداگانه از پلی کربنات یا مواد PVC و الیاف شیشه یا فلزی با قطر حدود 12cm در قطعات 10 متری ، بسته به نوع آسانسور، انجام می شود.

مزایای آسانسور پنوماتیک:

  • قابلیت نصب در همه فضا های هندسی (حداقل ۷۵ سانتیمتر فضا لازم دارد) و مناسب برای صندلی چرخدار.
  • دارای کابین شفاف شیشه ای با نمای ۳۶۰ درجه.
  • ایمن و مدرن.
  • قابلیت نصب در مدت کوتاه (۱ الی ۳ روز).
  • قابلیت نصب از ۲ الی ۴ طبقه از ۱ الی ۳ نفر.
  • قابلیت راه اندازی با برق تک فاز و سه فاز.
  • بدون موتورخانه.

جهت سفارش با شماره 09198133354 تماس حاصل فرمایید...

این مقاله درحال بروز رسانی می باشد...



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...