خرید سنگ
to top

معرفی کارخانجات بلور سازی در ایران


1335
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 0 ثانیه

به مواد معدنی جامدی که از مولکول، اتم و یا یون ساخته شده اند و به صورت منظم در جهت فضایی کنار هم قرار گرفته و یا دارای نظم بلورشناسی باشند کریستال یا بلور می گویند. کارخانجات بلور سازی ایران با توجه به کیفیت محصولات تولیدی به 2 دسته تقسیم می شوند. کارخانجاتی که محصولاتی با کیفیت پایین تر و به طبع با قیمت پایین تر به بازار عرضه می شود. و از طرفی کارخانجاتی که محصولاتی با بالاترین کیفیت تولید می کنند که با بهترین محصولات تولید شده در جهان قابل رقابت رقابت می باشد.



صفر تا صد تولید بلور در کارخانه بلور سازی

به مواد معدنی جامدی که از مولکول، اتم و یا یون ساخته شده اند و به صورت منظم در جهت فضایی کنار هم قرار گرفته و یا دارای نظم بلورشناسی باشند کریستال یا بلور می گویند. تبلور فرآیندی است که در طی آن مواد بلوری را در یک اندازه مطلوب خالص سازی می کنند. طی عملیات تبلور ذرات جامد از یک فاز هموژن تشکیل خواهد شد و می تواند در یک فاز گاز (مثل برف) یا از یک فاز مایع (انجماد یا ته نشینی ) انجام شود. تبلور در حالت کلی یک تکنیک جداسازی جامد-مایع است. از این روش برای جداسازی کامل جامد محلول از حلال آن استفاده می شود. تبلور کاربرد گسترده ای در بدست آوردن مواد شیمیایی خالص در شرایط متفاوت دارد و دلیل این کاربرد گسترده ناخالص بودن بلور تشکیل شده در محلول می باشد. با ایران فکتوری بزرگترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

بلور

بلور سازمان یافته ترین نوع ماده بی جان است . در واقع بلور یک جامد با شکل منظم از اتم ها ، یون ها یا مولکول ها است. در یک بلور ، مولکول های اجزاء ، یون ها یا اتم ها به یک روش منظم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در نتیجه شکل بلور مستقل از اندازه بلور است . وقتی یک بلور رشد می کند، هر یک از سطوح آن به همان شیوه منظم رشد می کنند . اگر در شرایط ایده آل بلور در حال رشد تشابه هندسی خود را حفظ کند، به آن بلور تغییر ناپذیر گویند.

تولید بلور

اجسام بلوری طی یک فرآیند گرمازا تولید می شوند. این فرآیند بشکلی صورت می گیرد که با تغییر میزان غلظت و دما، گرما نیز تغییر می کند. تبلور هم می تواند از یک محلول و هم از یک مذاب انجام می شود. طی فرآیند انحلال تعداد ذرات کم شده و یا ثابت باقی می ماند. امادر فرآیند تبلور تعداد ذراتی که ته نشین می شوند در حال افزایش می باشد.

مراحل تولید بلور

در ظروف تبلور، مهمترین عامل در فرآیند تبلور، توزیع اندازه ذرات است و طی بر هم کنش ذرات، سرعت هسته زایی و سرعت رشد تعیین می شود و مستقل از موازنه مواد و انرژی است. تشکیل هسته و رشد بلور در محل اشباع شده یا نشده اتفاق نمی افتد . البته ممکن است بلورهای بسیار کوچک از طریق ساییدگی تشکیل شود که در صورت فوق اشباع شدن محلول، رشد می کنند. اگر سرعت رشد بلور مانند مواقعی که محلول دارای گرانروی بالایی است کم باشد، زمان قابل ملاحظه ای برای رسیدن به تعادل فازهای جامد و مایع لازم است.

بلور در دو مرحله تشکیل می شود:

1- ایجاد ذره جدید

۲-رشد ذره تا زمانیکه به اندازه ماکروسکوپی برسد.

بلور در دو مرحله تشکیل می شود:

منشاء بلورها

منشاء بلور به سه دسته تقسیم بندی می شود :

هسته سازی بخودی خود فرآیندی است که با بی میلی انجام می شود. به هر حال ایجاد هسته به وجود متغییرهای تصادفی در غلظت یا دما در مقیاس مولکولی بستگی دارد. اگر سرمایش کند انجام شود ، سرعت هسته زایی کند و ماده ته نشین شده روی تعداد کم هسته ها ته نشین می شود و در نتیجه بلورهای نسبتاً درشت تولید می شود. اگر سرمایش انجام شود ، فرآیند هسته زایی افزایش یافته و تعداد هسته ها زیاد می شود. در نتیجه بلورهای ریز تولید می شود.

1- هسته زایی کاذب

هسته زایی کاذب در حالت فوق اشباع زیاد و یا در حالت گردش ضعیف ماگما ایجاد می شود. این هسته زایی را با زائده های نابهنجار سوزنی یا خار مانند مانند بلورهای ناقص در انتهای بلور توصیف می کنند.

2- هسته زایی اولیه

بلورهای خیلی کوچک تولید شده روی سطح دانه های بلور تولیدی در تبلورهای دیگر خیلی سریع محو می شوند و بعد در محلول فوق اشباع رشد می کنند . به این حالت نسل اولیه گویند. این نوع هسته زایی به دو دسته تقسیم می شود:

الف) هسته زایی همگن

در این نوع هسته زایی بلور در یک فاز و بدون وجود ناخالصی تشکیل می شود . در اینجا هسته زایی در اثر وجود حالت فوق اشباع رخ می دهد . این نوع هسته زایی به جز در بعضی از واکنش ها ی رسوبی هیچ گاه اتفاق نمی افتد.

ب) هسته زایی ناهمگن

این نوع هسته زایی در اثر وجود ناخالصی و یا کاتالیست در محلول رخ می دهد.

3- هسته زایی ثانویه

تشکیل هسته ها هنگامی که بلور در ماگما وجود دارد، هسته زایی ثانویه نام دارد. این نوع از هسته زایی نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

الف) هسته زایی با قطع سیال

این هسته زایی در اثر تنش های ناشی از برش سیال می باشد.

ب) هسته زایی تماسی

این نوع هسته زایی که در اثر برخورد بلور با جسم دیگری مانند دیواره کریستالایزر، همزن و یا با بلور دیگری حاصل می شود، رایج ترین نوع هسته زایی در ظروف تبلور صنعتی است و چون در حالت فوق اشباع کم رخ میدهد. این هسته زایی متناسب با توان اول فوق اشباع است ، نه توان بیستم یا بیشتر که در هسته زایی اولیه دیگری وجود دارد. بنابراین کنترل آن در زمان بهره برداری آسان است. اگر شرایط مناسب باشد، هسته ها هم زمان تشکیل می شوند ، اما در اکثر موارد، دانه های بلوری کوچک اضافه می شوند. همچنین مقادیر کم ناخالصی نیز ممکن است به عنوان هسته عمل کند.

ب) هسته زایی تماسی

کارخانجات بلور سازی ایران

کشور ما در زمینه تولید ظروف بلوری نشکن و مقاوم در برابر ضربه و حرارت پیشرفت های بسیاری داشته است و تنها کشور خاورمیانه است که بدون رقیب به تولید انواع مختلف ظروف بلوری می پردازد. کارخانجات بلور سازی برجسته کشور چیزی بالغ بر بیش از ۷۰۰هزار تن بلوریجات در سال تولید می کنند. شاید نام چند کارخانه بزرگ ان برای خریداران آشنا باشد و نام های دیگر را به صورت رسمی نشناسند اما بدون شک محصولات این کارخانه ها را خریداری کرده اند. برخی از این کارخانجات با توجه به صلاح دید مدیریت کارخانه، محصولاتی را تولید می کنند که از نظر کیفیت، کیفیت پایین تری دارند و بهمین دلیل با قیمت پایین تری در بازار عرضه می شوند.

اما برخی دیگر با توجه به سابقه درخشانی که در بازار دارند، براین عقیده اند که همیشه بلوریجات خود را به بالاترین کیفیت تولید کنند و با همین کیفیت عالی در بازار شناخته شده اند. این شرکت ها براساس کیفیت محصولات خود در بازارهای جهانی با سایر تولید کنندگان رقابت می کنند. سیاست این کارخانه ها بر اساس تولید باکیفیت ترین بلور می باشدو کیفیت محصولات آنها بگونه ایست که مطابق یا استانداردهای بین المللی بوده و با بهترین محصولات اروپایی و ترک بخوبی رقابت کرده و حرفی برای گفتن دارند. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

کارخانجات بلور سازی ایران

فروش کارخانه بلور سازی در تهران

کارخانه بلورسازی با توجه به تولید ظروف مصرفی مردم و رفع نیاز خانواده ها، جایگاه خاصی در میان تولید کنندگان دارد. کارخانه مذکور در متراژ بالای 2500 متر و در یکی از بهترین شهرک های صنعتی کشور دایر شده است و با توجه به جایگاه، امکانات و امتیازات این کارخانه یک فرصت سرمایه گذاری فوق العاده بحساب می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش کارخانه به آگهی فروش کارخانه بلور سازی مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه بلور سازی در تهران

بلور سازی- کارخانه بلور سازی- قیمت کارخانه بلور سازی- قیمت فروش کارخانه بلور سازی- قیمت خرید کارخانه بلور سازی- فروشنده کارخانه بلور سازی- کارخانه بلور سازی در تهران- فروش کارخانه بلور سازی در تهران-



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...