خرید سنگ
to top

خاک برگ سهیم شو


828
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 56 ثانیه

خاک برگ سهیم شویکی از انواع کود های گیاهی است از برگ گیاهان حاصل می شود ، برگ و بقایای گیاهان ، برگ درختان و بقایای گیاهی موجود در خاک توسط میکروارگانیسم های خاک به مرور زمان پوسیده می شوند و پس از گذشت چندین ماه خاک برگ حاصل می شود در شرایط عادی پس از گذشت 7 الی 10 ماه خاک برگ قابل استفاده خواهد بود اما چنانچه زمان می گذرد و تجزیه مواد عالی به معدنی بیشتر صورت می گیرد.



خاک برگ- خاک برگ سهیم شو- فروش خاک برگ- خرید خاک برگ- خریدار خاک برگ- قیمت خاک برگ- قیمت فروش خاک برگ- فروش خاک برگ سهیم شو- خرید خاک برگ سهیم شو- خریدار خاک برگ سهیم شو- قیمت خاک برگ سهیم شو- قیمت فروش خاک برگ سهیم شو- فروش عمده خاک برگ سهیم شو- خرید عمده خاک برگ سهیم شو

خاک برگ سهیم شو چیست ؟

همانطور که از نام خاک برگ پیداست ، این خاک که در واقع یکی از انواع کود های گیاهی است از برگ گیاهان حاصل می شود ، برگ و بقایای گیاهان ، برگ درختان و بقایای گیاهی موجود در خاک توسط میکروارگانیسم های خاک به مرور زمان پوسیده می شوند و پس از گذشت چندین ماه خاک برگ حاصل می شود در شرایط عادی پس از گذشت 7 الی 10 ماه خاک برگ قابل استفاده خواهد بود اما چنانچه زمان می گذرد و تجزیه مواد عالی به معدنی بیشتر صورت می گیرد ، خاک برگ حاصله نیز مرغوب تر می شود می توان گفت برای تولید خاک برگ ایده آل به 4-3 سال زمان نیاز دارد.

برای تماس و مشاوره کلیک کنید: مهندس حسن نژاد 09198133353

نحوه تولید خاک برگ

برای تولید خاک برگ زمانی که برگ های خشک گیاهان در فصل پاییز روی زمین میریزند ، آنها را جمع آوری می کنند برگ هایی که رگبرگ ضخیمی ندارند زمان کمتری برای پوسیده شدن نیاز دارند برای تهیه خاک برگ مناسب ترند. خاک برگ از برگ انوع گیاهان و درختان مانند برگ درختان میوه افرا، نارون، بید و چنار و ... تامین می شود. بقایای گیاهی و برگ های خشک و لاشبرگ و چمن و علف های قیچی شده را در گودالی جمع آوری می کنند. سپس لایه های جمع آوری شده را آب پاشی می کننده تا رطوبت لازم برای پوسیده شدن برگ ها تامین گردد. پس از آن بهخ لایه ها کود ازته(اوره) اضافه می کننداین عمل آب پاشی و کوددهی را بصورت لایه لایه انجام می دهند، یعنی پس از آنکه یک لایه از برگ های خشک شده را ریختند آب پاشی و کود دهی را انجام می دهند و بعد لایه ای دیگر از برگ ها را می ریزند و این عمل را روی لایه های جدید نیز انجام می دهند. بعد از مدتی در اثر رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها و باکتری های موجود در خاکبرگ ها پوسیده می شوند. لایه ها را هر چند وقت یک بار از هم جدا کردهو جابجا می کنند تا از بالا رفتن دما بین لایه ها جلوگیری شود، چرا که در اثر بالا رفتن درجه حرارت باکتری ها و میکروارگانیسم ها از بین می روند و از طرفی اگر اکسیژن رسانی و هوادهی مرتب صورت نگیرد ممکن است باکتری های بی هوازی و غیر مفید فعال شده و رشد و تکثیر نمایند و فرایند تولید خاکبرگ منحل شود. پس از چند ماه پس از آماده شدن خاکبرگ باید آن را الک کرد تا چوب و قسمت های زاید آن جدا شود. خاک برگ ممکن است حاوی بذرهای علف های هرز، حشرات و آفات و امراض باشد، لذا باید قبل قبل از مصرف گندزایی صورت گیرد.

محل تامین خاک برگ

علف های علفزارها و رویشگاه های علفی، لاشبرگ های جنگلها پر باران مناطق شمالی ایران، جنگل های هیرکانی و جنگل های معتدل خزان کننده که گونه های متنوعی از گیاهان در آنها موجود است تامین کننده هستند.

مدت زمان نگهداری خاک برگ

بسته به نوع گیاه و برگ ها و میزا نسلولزی و فیبری بودن آن ها مدت زمان تولید خاکبرگ متغیر است. هر چه برگ ها رگبرگ هایشان ضخیم تر باشند مدت زمان بیشتری برای پوسیدن بطور طبیعی نیاز دارند و پروسه زمانی برای تولید خاکبرگ طولانی تر خواهد بود. بطور طبیعی اگر از برگ های مناسب استفاده شود پس از گذشت 7 الی 12 ماه خاکبرگ آماده استفاده خواهد بود ولی چنانچه زمان می گذرد و تجزیه گیاهی کامل تر می شود کیفیت و مرغوبیت خاکبرگ بیشتر خواهد شد.

میزان رطوبت لازم برای تولید خاک برگ

از آنجایی که آب پاشی و هوادهی در عمل تولید خاکبرگ به طور مکرر صورت می گیرد، در نهایت خاکبرگ حاصله دارای رطوبت نسبی معین و کافی خواهد بود. رطوبت نسبی خاکبرگ تولید شده به آب پاشی و هوادهی فرایند تولید مرتبط است لذا مدیریت مناسب مرحله آب پاشی و هوا دهی از اهمیت زیادی برخوردار است. کود خاکبرگ از قابلیت حفظ رطوبت برای مدت طولانی برخوردار است.

انواع بسته بندی خاک برگ سهیم شو

دو لیتری- 4 لیتری- 12 لیتری و....

نحوه فروش خاک برگ

بصورت فله و بسته بندی شده در بسته بندی های مختلف بصورت ارسال با پست و باربری و یا درب کارخانه و همچنین با سفارش در سایت دیجیکالا و کودفروش و ایران کارخانه.

مصرف خاک برگ سهیم شو در گلدان

در گلدانی که از خاکبرگ استفاده شود کارایی خاک برای جذب عناصر برای انتقال به ریشه افزایش می یابد. خاک توانایی نگه داری آب بیشتری را دارا خواهد بود. دانه بندی خاک قوی تر خواهد شد. از آنجایی که خاکبرگ دارای مواد آلی و معدنی و همچنین هوموس است نیاز خاک به اسیدهیومیک، فولویک اسید و هیوبین را تا حدی تامین خواهد کرد. خاک دارای لایه های نفوذپذیرتری برای آب و ریشه گیاه خواهد بود.

آیا خاک برگ همان گیاخاک است؟

خیر، گیاخاک که همان هوموس گیاهی است بخشی از خاک برگ را تشکیل می دهد. هرچه از زمان شروع فرایند تولید خاکبرگ می گذرد و خاکبرگ آماده تر می شود، مقدار هوموس آن افزایش می یابد. در نهایت هرچه تجزیه مواد آلی کامل تر می شود خاکبرگ به هوموس تبدیل می شود.

ازمزایای خاک‌ برگ


خاک‌برگ رطوبت را در خود نگه می ‌دارد، این خاک که نوعی کود است از زهکشی مناسب و خوبی برخوردار است و به سبک و قابل‌ نفوذ شدن خاک کمک می ‌کند.


سایر برند های خاکبرگ:

زامیاد، صنایع کود مارال، گلبان، سورین، گلباران سبز گیلان، گیلدا، لکا، اطلس، آزالیا، گلفام، چیا، چیکال، پارادایس، نازبو، آرنیکا، تای سیز، بهکام، گلستان، کاملیا، سبزینه، آبنوس و...

جهت تماس با شماره : 09198133353



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...