خرید سنگ
to top

راه اندازی خط تولید لواشک با سهیم شو


994
زمان مطالعه: 7 دقیقه, 18 ثانیه

لواشک در واقع نوعی عصاره گرفته شده از میوه هاست که متخصصان تغذیه به آن «اکستراکت» میگویند و در زبان عربی موسوم به «قمر الدین» است و با خشک کردن میوه به دست می آید. تهیه لواشک از زمانی شروع شد که مردم با استفاده از یک آسیاب سنگی تو خالی، میوه را له کرده و آن را در مقابل آفتاب، خشک و برای زمستان نگهداری می کردند. بعد ها به جای سنگ پارچه های نخی ضخیم به ویژه کرباس برای له کردن و آب گیری میوه مورد استفاده قرار گرفت.


تولید لواشک در خانه

راه اندازی خط تولید لواشک با سهیم شو

لواشک در واقع نوعی عصاره گرفته شده از میوه هاست که متخصصان تغذیه به آن «اکستراکت» میگویند و در زبان عربی موسوم به «قمر الدین» است و با خشک کردن میوه به دست می آید. تهیه لواشک از زمانی شروع شد که مردم با استفاده از یک آسیاب سنگی تو خالی، میوه را له کرده و آن را در مقابل آفتاب، خشک و برای زمستان نگهداری می کردند. بعد ها به جای سنگ پارچه های نخی ضخیم به ویژه کرباس برای له کردن و آب گیری میوه مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به فراوانی میوه در کشور به ویژه در فصول خاص، تولید لواشک در ایران از دیرباز رواج داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید لواشک با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

تولید لواشک در خانه

انواع لواشک

طبقه بندی لواشک معمولاً بر اساس انواع میوه به کار رفته در تولید آن صورت می گیرد به عنوان مثال می توان لواشک سیب، زرشک، آلبالو و… را نام برد و همچنین نوع بسته بندی نیز در طبقه بندی محصول مدنظر قرار می گیرد .

انواع لواشک

روش درست کردن لواشک

برای درست کردن لواشک به دو صورت صنعتی و خانگی میتوانید اقدام کنید.

فرآیند تولید لواشک صنعتی

ابتدا میوه توسط مسئول مربوطه درجه بندی و جهت شستشو در حوضچه ای ریخته می شود و توسط فشار آب در کانال هدایت می شود تا مرحله شستشو و نهایی انجام می شود و آلودگی چسبیده به میوه کاملا” از بین بروند. در طول مسیر افرادی جهت کنترل دقیق تر و جدا سازی آشغال های رد شده هستند تا فقط “میوه” وارد دستگاه خرد کن شود و اطمینان دو چندان شود. میوه خرد شده وارد دستگاهی می شود تا حرارت ببیند و به اصطلاح میوه را پیش پز کند. این عمل باعث می شود میوه به طور کامل له شود و جداسازی پوست آن به راحتی صورت گیرد.
سپس میوه ها از صافی گذرانده می شوند. این صافی میوه خالص را که لواشک از آن بدست می آید را از پوست، دانه و ….. جدا می کند. پوره میوه توسط پمپ از طریق لوله های استیل به مخازنی بزرگ جهت پخت هدایت می شوند تا در آنجا پخت نهایی انجام شود. در این مرحله ٢% نمک و ۴% اسید سیتریک به عنوان افزودنی مجاز اضافه می شود تا علاوه بر ماندگاری ، طعم خوبی هم به لواشک بدهد. عمل آوری خمیر تا آنجا ادامه پیدا می کند که خمیر حاصل آماده تبدیل شدن به لواشک است. در این مرحله خمیر بدون دخالت دست و توسط پمپ های استیل به قسمت خشک کن ها برای تبدیل شدن به لواشک فرستاد می شود.

فرآیند تولید لواشک صنعتی

قبل از ورود به خشک کن این خمیر باید روی نایلکس به طور یکنواخت توسط دستگاه دیپازیتور پهن شود که این عمل بدون دخالت دست انجام می شود. سپس وارد خشک کن شده تا خشک شود. چند ساعتی طول می کشد تا خمیر به لواشک تبدیل شود و از طرف دیگرِ خشک کن، به صورت نواری بیرون آید. پس از آن به اندازه های مشخص و یکنواخت برش خورده و پس ازپوشش روی هم چیده می شوند.

به خاطر خاصیت چسبندگی زیاد لواشک که آمادگی جذب سریع گرد و غبار را دارد، در طرف دیگر آن نیز نایلکس کشیده می شود. به این ترتیب دو طرف لواشک دارای حفاظ نایلکس برای جلوگیری از آلودگی می باشد. لواشک ها بر روی میزهای مخصوصی چیده می شوند و از آنجا در انبار موقت جهت دوران قرنطینه و یکنواختی می ماند و سپس به قسمت بسته بندی برده می شوند.

فرآیند تولید لواشک صنعتی

فرآیند تولید لواشک خانگی

در این روش با استفاده از وسایلی که در آشپزخانه موجود است، میوه ها را میپزیم و لواشک درست میکنیم. مرحله اول شست و شو، پوست گیری میوه ها و جداسازی هسته است. در اولین مرحله تمام میوه هایی که قرار است از آنها لواشک تهیه کنید را به خوبی بشورید، سپس پوست آنها را تا حد امکان جدا کنید و هسته های آنها را نیز خارج کنید. میوه های ریز مانند آلو یا آلبالو نیازی به جدا کردن هسته ندارند و بعد از پخت آنها میتوانید با ریختن در ابکش آنها را به راحتی جدا کنید. برای پخت میوه ها، یک قابمه سایز مناسب با توجه به حجم میوه های خود انتخاب کنید. میوه های شسته شده و هسته جدا شده را در قابلمه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید.

با شعله کم اجازه دهید میوه ها پخته شوند. میتوانید از کف گیر کمک بگیرید و آنها را له کنید تا بهتر و زودتر پخته شوند. در این مرحله میتوانید مقدار کمی نمک نیز اضافه کنید. هنگامی که لواشک پخته شد، مواد پخته شده را در یک آبکش که زیر آن ظرفی مناسب قرار دارد بریزید. مجددا با یک کفگیر مواد پخته شده را به خوبی له کنید و از صافی بگذرانید.

لواشک را در داخل سینی بریزید و در آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. اگر میخواهید در حجم زیادی لواشک درست کنید بهتر است به جای استفاده از سینی های متعدد، از یک سطخ صاف مانند میز کار استفاده کنید. برای خشک شدن لواشک در روزهای تابستان و آفتابی 1 الی 2 روز وقت نیاز است. اما در روزهای ابری یا بارندگی باید از پنکه برای خشک کردن آنها استفاده کنید و در محیط خانه و اتاق آنها را خشک کنید. این روش به زمان بیشتری احتیاج دارد.

فرآیند تولید لواشک خانگی

هزینه خرید دستگاه تولید لواشک

برای اطلاع از قیمت دستگاه و دستگاه های مشابه با قیمت خرید مناسب و بصرفه با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

هزینه خرید دستگاه تولید لواشک

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه تنها یکی از ده ها طرح پیشنهادی شرکت سهیم شو می باشد. شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری از مبلغ بیست میلیون تومان تا دویست میلیون تومان طرح های تولیدی و خدماتی سود ده دریافت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید لواشک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

کارشناسان ما در شرکت سهیم شو صفر تا صد فرآیند راه اندازی خط تولید لواشک در خانه را برای شما ترسیم می کنند و بعد از بررسی و تصمیم نهایی، پکیج طرح توجیهی و مراحل اجرایی را دریافت خواهید کرد که شامل موارد زیر می باشد:

• ارائه طرح توجیهی و اقتصادی

• همراهی برای جانمایی طرح

• همراهی در اخذ مجوزات لازم

• معرفی ماشین آلات با کیفیت و قیمت مناسب

• معرفی مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب

• آموزش روشهای تولید وبسته بندی

• تهیه بسته بندی

• کمک در جهت طراحی نوع بسته بندی

• معرفی سرمایه گذار

• معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات

تبلیغات رایگان

• معرفی خریداران تضمینی محصولات

• همراهی در فروش بیشتر

• همراهی جهت احداث واحد صنعتی

• معرفی نمایشگاه ها و فرصتهای نمایشگاهی

• معرفی بازاریابها و عمده فروشها

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

شرکت سهیم شو در زمینه راه اندازی خطوط تولید خانگی سابقه کار طولانی و حرفه ای دارد و با توجه به سرمایه شما و در نظر گرفتن تمامی موارد، طرح توجیهی قابل قبول و مطابق با سرمایه شما را ارائه می دهد. تولید لواشک در خانه یک کسب و کار کم هزینه و بسیار پرسود از نظر اقتصادی می باشد. برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شرکت سهیم شو تماس بگیرید تا تمامی موارد مطابق با بودجه در نظر گرفته شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و بهترین شرایط کاری با سود بالا برایتان راه اندازی گردد. شرکت سهیم شو در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی خط تولید لواشک در خانه موفقیت های بسیاری کسب کرده است و قادرند با تمامی شرایط بودجه و محل احداث بهترین خط تولید را راه اندازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید لواشک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

مشاورین ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و خدمات زیر را ارائه خواهند داد:

• مشاوره تلفنی تا تحقق نتیجه دلخواه شما

• مشاوره حضوری تا سه جلسه

• امکان بازدید از مکانهای صنعتی و خدماتی مرتبط با طرح شما

• بازدید از ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز طرحتان

• اطلاع از شرایط و قوانین و مراحل اخذ مجوزات

• اطلاع از میزان سود دهی شغل مد نظرتان

• دریافت پیشنهادات سرمایه گذاری از سهیم شو

• اطلاع از جدیدترین طرح ها

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

راه ارتباطی ما

راه اندازی خط تولید لواشک در خانه با سهیم شو

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید لواشک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

با تشکرگروه سهیم شو

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

تولید در خانه- کار در خانه- کسب و کار خانگی- کار خانگی- کارآفرینی- خود اشتغالی با سهیم شو- کسب و کارخانگی با سهیم شو- کارآفرینی با سهیم شو- خود اشتغالی- کار در خانه با سهیم شو- تولید لواشک در خانه- تولید لواشک- خط تولید لواشک در خانه- راه اندازی خط تولید لواشک در خانه- خط تولید لواشک



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...