خرید سنگ
to top

بسته بندی نمک در خانه با سهیم شو


2918
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 32 ثانیه

نمک یک ماده‌ی معدنی متشکل از سدیم کلرید است. در حالت طبیعی‌اش سنگ نمک و یا هالیت نام دارد. نمک برای تغذیه‌ی تمام پستانداران، به ویژه انسان، به شدت مهم است. ید (یک عنصر ثانویه که معمولا در نمک خوراکی یافت می‌شود) یک ریز مغذی مهم برای انسان‌ها است و کمبود آن باعث به وجود آمدن مشکلات بیشمار هورمونی می‌شود. در گذشته بسیار گرانقیمت بوده ولی امروزه چندان بهایی ندارد و سهم عمده‌ی آن صرف مصارف صنعتی می‌شود.


تولید و بسته بندی نمک در خانه

تولید و بسته بندی نمک در خانه

نمک یک ماده‌ی معدنی متشکل از سدیم کلرید (NaCl) است. در حالت طبیعی‌اش سنگ نمک و یا هالیت نام دارد. نمک برای تغذیه‌ی تمام پستانداران، به ویژه انسان، به شدت مهم است. ید (یک عنصر ثانویه که معمولا در نمک خوراکی یافت می‌شود) یک ریز مغذی مهم برای انسان‌ها است و کمبود آن باعث به وجود آمدن مشکلات بیشمار هورمونی می‌شود. در گذشته بسیار گرانقیمت بوده ولی امروزه چندان بهایی ندارد و سهم عمده‌ی آن صرف مصارف صنعتی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید و بسته بندی نمک با شماره 09198133353 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

تولید و بسته بندی نمک در خانه

تولید نمك خوراكی

قبل از احداث كارخانه‌های تصفیه ی نمك، برای تولید نمك خوراكی، سنگ نمك را از معادن استخراج کرده و در كارگاه‌های سنتی پس از آسیاب شدن و سرند كردن، به آن یُد اضافه می کردند و در كیسه‌های نایلونی زرد رنگ وارد بازار مصرف می ‌شد. اما چون این نمك تصفیه شده نیست، غیر استاندارد بوده و مصرف خوراكی آن در درازمدت عوارض نامطلوبی برای بدن انسان ایجاد می ‌نماید.

تولید نمك خوراكی

یُد دار كردن نمك

یُد از جمله مواد غذایی است که هرچند بدن به مقدار زیاد آن احتیاج ندارد، اما کمبود آن هم مشکلات زیادی را برای بدن انسان ایجاد می کند. نمك، ایده‌‌آل ‌ترین وسیله برای افزایش یُد است، زیرا تنها ماده ی غذایی است كه در دسترس عموم مردم است و در بیشتر جوامع روستایی ممكن است تنها كالایی باشد كه از خارج به آنها می ‌رسد. برای اضافه كردن یُد به نمك از تركیبات یُدور یا یُدات ‌پتاسیم و به میزان 30 ‌تا50 ‌گاما (میلی‌ گرم در كیلوگرم) استفاده می‌ شود. اضافه كردن یُد به نمك تاثیر بسیار زیادی در ریشه ‌كنی بیماری گواتر در بین مردم ایران داشته است.

یُد دار كردن نمك

ویژگی های یک نمک خوب

  • ویژگی های فیزیکی مثل وضعیت ظاهری ، طعم و بو، مواد خارجی و اندازه ی ذرات.

  • ویژگی های شیمیایی که شامل خلوص، مواد نامحلول در آب ، سولفات محلول در آب ، رطوبت و میزان ید.

ویژگی های یک نمک خوب

منابع طبیعی نمک

نمک طعام به صورت جامد در معادن و ذخایر زیرزمینی یا محلول در آب دریا وجود دارد. امروزه منبع عمده‌ نمک، آب دریا است. در واقع آب دریا یک منبع نامتناهی نمک است. در ایران، معادن نمک در نواحی مختلف کشور دیده می شود که اغلب به شکل کوه های نمکی هستند و گاهی رگه های ضخیم نمک در آنها به چند کیلومتر می رسد. اولین استخراج نمک در کشور رومانی بوده است، و هم چنین شواهدی از کارهای نمکی در همان زمان در چین هم وجود دارد. در کشورهای ساحلی، با جوشاندن آب اقیانوس می توان به نمک دست پیدا کرد، اما در کشورهای قاره‌ای بصورت مناقشه‌ای است.

منابع طبیعی نمک

روش تولید نمک تصفیه شده

در این روش میزان خلوص تا حداقل 5/99درصد افزایش می یابد و تمام ناخالصی‌های موجود در نمک حذف می شوند و همچنین به علت دمای بالای مورد استفاده، آلودگی‌های میكروبی نیز از بین می ‌روند.

1. آسیاب كردن سنگ نمك (یا استفاده ی مستقیم از نمك تبخیری) و انحلال آن در آب خالص و تهیه ی محلول اشباع آب ‌نمك.

2. اضافه كردن مواد شیمیایی برای رسوب كامل كلسیم و منیزیم و خارج نمودن مواد نامحلول.

3. عبور محلول آب نمك از فیلترهای شنی برای حذف ذرات ریزتر از 30میكرون.

4. تبخیر محلول اشباع نمك و تولید بلورهای (كریستال‌ها) خالص نمك و جداسازی آنها توسط سانتریفوژ.

5. شست ‌وشوی نهایی بلورهای نمك در سانتریفوژ و اضافه كردن یُد به آن.

6. خشك كردن كریستال‌های نمك در خشك كن با استفاده از هوای گرم و انتقال نمك به سیلوهای ذخیره.

7. بسته ‌بندی نمك با دستگاه‌های تمام اتوماتیك.

روش تولید نمک تصفیه شده

روش های تولید نمک در ایران

دو روش اصلی برای استخراج نمک وجود دارد، یکی از آب دریا و دیگری از اعماق زمین. راه‌های اصلی به دست آوردن نمک به شرح زیرند:

روش های تولید نمک در ایران

استخراج محلول

در استخراج محلول روی منابع نمک چاه کنده شده و آب تازه به آنها تزریق می‌شود تا نمک را در خود حل کند. سپس نمک محلول به بیرون کشیده می‌شود و برای تبخیر به کارخانه‌های مخصوص منتقل می‌شود؛ اکثر نمک مصرفی ما از این طریق به دست می‌آید.

استخراج محلول

تبخیر خورشیدی

این روش ساده‌تر و سنتی‌تر به دست آوردن نمک است. کافی است که وظیفه‌ی تبخیر را به عهده‌ی خورشید و باد بگذارید و از نمک باقی مانده استفاده کنید. اما از این روش سالی یکبار که نمک به غلظت خاصی برسد و در آب و هواهای به خصوص (دمای بالا و بارش کم، مانند مناطق مدیترانه‌ای) استفاده می‌شود.

تبخیر خورشیدی

استخراج عمیق محوری

نمک را مانند هر ماده‌ی معدنی دیگر از معدن استخراج می‌کنند. معدن‌های نمک در زیر لایه‌های قدیمی کف دریا وجود دارد و می‌توان آن را استخراج و پردازش کرد.

استخراج عمیق محوری

روش دستی

در برخی نواحی به قدری در کف دریا و یا دریاچه نمک وجود دارد که می‌توان آن را به صورت دستی استخراج کرد.

روش دستی

انواع دستگاه های بسته بندی نمک

با توجه به فراوانی نمک درکشورمان فرآوری و بسته بندی بهداشتی آن در بسته بندی های گوناگون در بازار یافت می شود. با توجه به تنوع بسته بندی این محصول نیازمند دستگاه های بسته بندی مناسب برای این کار می باشیم.

دستگاه بسته بندی نمک سلفونی

رایج ترین نوع بسته بندی نمک، بسته بندی در وزن های زیر یک کیلوگرم داخل سلفون می باشد. این نوع بسته بندی توسط دستگاه های بسته بندی حجمی، دستگاه بسته بندی دو توزین، دستگاه بسته بندی چهارتوزین، دستگاه بسته بندی ده توزین صورت می گیرد.

دستگاه بسته بندی نمک قوطی

نوع دیگر بسته بندی نمک، بسته بندی در قوطی های پلاستیکی یا پت است این کار توسط دستگاه قوطی پرکن گرانولی صورت می گیرد. این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک در اوزان 20 تا 1000 گرم نمک را داخل ظروف پلاستیکی، پت، فلزی و… می تواند بسته بندی کند.

دستگاه بسته بندی نمک تکنفره

بسته بندی نمک به صورت تکنفره مورد استفاده در رستوران ها، هتل ها، غذاخوری ها و… نوع دیگری از بسته بندی این محصول می باشد. این نوع بسته بندی توسط دستگاه بسته بندی ساشه تک نفره صورت می پذیرد.

دستگاه کیسه پرکن نمک

برای بسته بندی نمک داخل کیسه های 2، 5، 10، 15، 20 کیلوگرمی از دستگاه کیسه پرکن باید استفاده کنیم. این دستگاه دارای سیستم PLC بوده و توانایی بسته بندی انواع مواد گرانولی (نمک، شکر، حبوبات، خشکبار، برنج، چای و…) را در اوزان بالای یک کیلو گرم درون کیسه های نایلونی، گونی، کارتن و… را دارا می باشد.

انواع دستگاه های بسته بندی نمک

هزینه دستگاه بسته بندی نمک

قیمت دستگاه های بسته بندی نمک بستگی به نوع بسته بندی که می خواهید انجام دهید متفاوت است، برای دریافت اطلاعات و قیمت دستگاه های بسته بندی نمک در مدل های گوناگون می توانید با کارشناسان فروش شرکت سهیم شو تماس حاصل فرمایید.

مشخصات انواع دستگاه بسته بندی نمک

بسته بندی پودری بک سیل 1-100 گرم
بسته بندی پودری سه طرف دوخت 1-100 گرم
بسته بندی پودری بک سیل 2-200 گرم
بسته بندی پودری سه طرف دوخت 2-200 گرم
بسته بندی پودری بک سیل 5-500 گرم
بسته بندی پودری سه طرف دوخت 5-500 گرم
بسته بندی پودری بک سیل 25-1200 گرم
بسته بندی پودری سه طرف دوخت 25-1200 گرم
بسته بندی پودری بک سیل 25-2500 گرم
بسته بندی پودری سه طرف دوخت 25-2500 گرم
بسته بندی پودری 3 هد بک سیل 2-200 گرم
بسته بندی پودری 3 هد سه طرف دوخت 2-200 گرم
بسته بندی ماردونی بک سیل یا سه طرف دوخت

برای اطلاع از قیمت دستگاه و دستگاه های مشابه با قیمت خرید مناسب و بصرفه با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

هزینه دستگاه بسته بندی نمک

راه اندازی خط تولید و بسته بندی نمک در خانه با سهیم شو

راه اندازی خط تولید و بسته بندی نمک درخانه تنها یکی از ده ها طرح پیشنهادی شرکت سهیم شو می باشد. شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری از مبلغ بیست میلیون تومان تا دویست میلیون تومان طرح های تولیدی و خدماتی سود ده دریافت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید و بسته بندی نمک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

کارشناسان ما در شرکت سهیم شو صفر تا صد فرآیند راه اندازی خط تولید و بسته بندی نمک در خانه را برای شما ترسیم می کنند و بعد از بررسی و تصمیم نهایی، پکیج طرح توجیهی و مراحل اجرایی را دریافت خواهید کرد که شامل موارد زیر می باشد:

• ارائه طرح توجیهی و اقتصادی

• همراهی برای جانمایی طرح

• همراهی در اخذ مجوزات لازم

• معرفی ماشین آلات با کیفیت و قیمت مناسب

• معرفی مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب

• آموزش روشهای تولید وبسته بندی

• تهیه بسته بندی

• کمک در جهت طراحی نوع بسته بندی

• معرفی سرمایه گذار

• معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات

تبلیغات رایگان

• معرفی خریداران تضمینی محصولات

• همراهی در فروش بیشتر

• همراهی جهت احداث واحد صنعتی

• معرفی نمایشگاه ها و فرصتهای نمایشگاهی

• معرفی بازاریابها و عمده فروشها

راه اندازی خط تولید و بسته بندی نمک در خانه با سهیم شو

شرکت سهیم شو در زمینه راه اندازی خطوط تولید خانگی سابقه کار طولانی و حرفه ای دارد و با توجه به سرمایه شما و در نظر گرفتن تمامی موارد، طرح توجیهی قابل قبول و مطابق با سرمایه شما را ارائه می دهد. بسته بندی نمک در خانه یک کسب و کار کم هزینه و بسیار پرسود از نظر اقتصادی می باشد. برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شرکت سهیم شو تماس بگیرید تا تمامی موارد مطابق با بودجه در نظر گرفته شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و بهترین شرایط کاری با سود بالا برایتان راه اندازی گردد. شرکت سهیم شو در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی خط تولید نمک در خانه موفقیت های بسیاری کسب کرده است و قادرند با تمامی شرایط بودجه و محل احداث بهترین خط تولید را راه اندازی می کند.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید و بسته بندی نمک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

مشاورین ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و خدمات زیر را ارائه خواهند داد:

• مشاوره تلفنی تا تحقق نتیجه دلخواه شما

• مشاوره حضوری تا سه جلسه

• امکان بازدید از مکانهای صنعتی و خدماتی مرتبط با طرح شما

• بازدید از ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز طرحتان

• اطلاع از شرایط و قوانین و مراحل اخذ مجوزات

• اطلاع از میزان سود دهی شغل مد نظرتان

• دریافت پیشنهادات سرمایه گذاری از سهیم شو

• اطلاع از جدیدترین طرح ها

راه اندازی خط تولید و بسته بندی نمک در خانه با سهیم شو

راه ارتباطی ما

راه ارتباطی ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید و بسته بندی نمک با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

با تشکرگروه سهیم شو

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

تولید در خانه- کار در خانه- کسب و کار خانگی- کار خانگی- کارآفرینی- خود اشتغالی با سهیم شو- کسب و کارخانگی با سهیم شو- کارآفرینی با سهیم شو- خود اشتغالی- کار در خانه با سهیم شو- تولید نمک در خانه- بسته بندی نمک در خانه- تولید نمک- بسته بندی نمک-



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...