خرید سنگ
to top

معرفی رشته «تراشکاری CNC»


235
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 16 ثانیه



هنرجویان رشته «تراشکاری CNC» در طی دوران تحصیل با محاسبات فنی و رسم فنی و تئوری کارگاه مربوطه و کار با دستگاه‌های تراشی، فرزسنگ و اره‌لنگ آشنا می‌شوند.

معرفی رشته «تراشکاری CNC»

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ رشته «تراشکاری CNC» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

*معرفی رشته

یک قطعه باید به چه روشی ساخته شود تا دارای تولیدی سریع، ارزان و همچنین کیفیت مناسب و وقت و کارایی مطلوب باشد؟ پاسخ به این سؤال مهم بر عهده متخصصین رشته ماشین ابزار و تراشکاری و فرزکاری است.

این رشته به زمینه‌های کاربردی در حوزه شکل دادن فلزات، طراحی قالب‌ها و ساخت قطعه‌های گوناگون می‌پردازد.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان رشته ماشین ابزار و تراشکاری و فرزکاری CNC در طی دوران تحصیل یا محاسبات فنی و رسم فنی و تئوری کارگاه مربوطه و کار با دستگاه‌های تراشی، فرزسنگ، اره‌لنگ و... آشنا می‌شوند و در پایان مهارت، گواهینامه‌های مهارتی مربوطه را اخذ خواهند کرد.

این گروه با ماشین آلاتی که به روش براده برداری بر روی فلزات و غیرفلزات کار انجام می‌دهند به روش دستی و خودکار آشنا می‌شوند و پروژه‌هایی را در پایان ترم در حد محتوای آموزش خود انجام می‌دهند.

هنرجویان رشته تراشکاری CNC علاوه بر مهارت‌های فوق توانایی نقشه‌کشی به کمک رایانه و برنامه‌ریزی ماشین‌آلات تراش و فرز CNC را فرا گرفته و با دستگاه‌های مذکور اقدام به برش قطعات به روش براده‌برداری و تمام اتوماتیک CNC می‌پردازند.

*آینده تحصیلی و شغلی

- اشتغال در کارگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی در زمینه فرزکاری، تراشکاری، ابزار تیزکنی، سنگ‌زنی، قالب‌سازی و اپراتوری دستگاه‌های CNC و... .

- فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در رشته‌های مرتبط یا مهندسی مکانیک، گرایش ساخت و تولید صنایع فلزی در سطح آموزش عالی ادامه تحصیل دهند.

*ساعت آموزش

رشته «تراشکاری CNC» دارای 107 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 50 ساعت، 6 ساعت شایستگی‌های پایه و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «کاربر  رایانه متشکل از 3 واحد نظری و 5 واحد عملی»، «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «فیزیک متشکل از 2 واحد نظری»، «ریاضی 2 متشکل از 2 واحد نظری»، «تراشکار درجه 2 متشکل از 3 واحد نظری و 12 واحد عملی»، «ابزار تیزکن (صنایع) متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «برنامه‌نویس CNC درجه 2 متشکل از 2 واحد نظری و یک واحد عملی»، «تراشکاری ​CNC درجه 2 متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی»، «تراشکاری CNC درجه 1 متشکل از 2 واحد نظری و 2 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

انتهای پیام/

ShareFacebookTwitterGoogle+LinkedInTelegramEmailGoogle GmailYahoo Mail

http://fna.ir/a2ns0z



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...