خرید سنگ
to top

کود ارگانیک چیست؟


502
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 1 ثانیه

کود ارگانیک یکی از نهاده های کشاورزی است که از عناصر و مواد طبیعی مانند بقایای گیاهان و فضولات جانوران تولید می شود. این کود از مواد مغذی ماکرو و میکروی فراوانی تشکیل شده است و به راحتی قابل تجزیه است و ضرری برای محیط زیست و طبیعت ندارد. 



کود ارگانیک- فروش کود ارگانیک- خرید کود ارگانیک- قیمت کود ارگانیک- کود کامل زامیاد- فروش کود کامل زامیاد- خرید کود کامل زامیاد- قیمت کود کامل زامیاد- کود زامیاد- فروش کود زامیاد- خرید کود زامیاد- قیمت کود زامیاد

کود ارگانیک چیست؟

کود ارگانیک یکی از نهاده های کشاورزی است که از عناصر و مواد طبیعی مانند بقایای گیاهان و فضولات جانوران تولید می شود. این کود از مواد مغذی ماکرو و میکروی فراوانی تشکیل شده است و به راحتی قابل تجزیه است و ضرری برای محیط زیست و طبیعت ندارد.

برای تماس و مشاوره کلیک کنید: مهندس حسن نژاد 09198133353

انواع کود ارگانیک

  • کود ارگانیک مصنوعی: مانند اوره که به طور مصنوعی می‌توان آن را در آزمایشگاه تهیه نمود.
  • کود ارگانیک طبیعی: به طور طبیعی در طبیعت توسط میکروارگانیسم ها و جمعیت میکروبی از تجزیه مواد آلی و برگ های گیاهی و جانوری با گذشت زمان حاصل می شود.

تفاوت کود ارگانیک و کود شیمیایی


کود ارگانیک از مواد کاملا طبیعی و بقایای گیاهی و جانوری به دست می آید در حالی که کود شیمیایی از ترکیبات ساختگی و مصنوعی که در کارخانجات تسویه شده اند و مخلوط شده و امتزاج یافته اند و یکدست شده‌اند حاصل میشود. کود های عالی معمولا گران تر از کوتاه شیمیایی هستند به این دلیل که دارای مواد مغذی بیشتری در هر وزن مشخص از محصول هستند هزینه بالای تولید کودهای ارگانیک و اینکه از نیروی کار و زمان بیشتری برای تولید کود ارگانیک استفاده می شود یکی از دلایل دیگر گرانتر بودن کودهای آلی است نسبت. npkمقدار در کودهای آلی و ارگانیک به نسبت کود های غیر ارگانیک همیشه کمتر است.

آشنایی مختصر با برخی از عناصر کود کامل

  • ازت: به خاطر وجود ازت بالایی که در این کود کامل به کار برده شده است نقش بسیار زیادی در رشد سبزینه گیاه دارد. وجود فسفر موجود در این کود به صورت سوپر فسفات باعث افزایش زودرسی و بالا رفتن کیفیت میوه خواهد شد همچنین استفاده از این کود عمل گرده افشانی را بهبود می‌بخشد
  • پتاسیم موجود در این کود باعث افزایش رشد و نمو درخت شده و باعث درشت شدن و همچنین افزایش مقاومت گیاه در مقابل انواع بیماری‌ها خواهد شد
  • گوگرد: استفاده گوگرد در این خود باعث می‌شود به ‌سرعت آفات محصولات کشاورزی از بین رفته و شروع می‌کند به ساخت و بهبود اسیدهای آمینه که عوامل سازنده پروتئین می‌باشد
  • اسید هیومیک: اسید هیومیک مخلوطی از چند ترکیب این است که به طور کلی خواص شیمیایی شبیه به هم دارند و اثرات مختلفی را بر خاک و رشد گیاهان دارد این اسید نقش مهمی در افزایش و بهبود توانایی گیاهان دارد کود هیومیک اسید موجب افزایش و توانایی جذب مواد مغذی از خاک توسط گیاهان می‌شود
  • نیتروژن: نیتروژن عنصری مهم در گیاه است و جزو سازنده مولکولهای کلروفیل بوده و بنابراین نقش مهمی در فتوسنتز ایفا می‌کند نیتروژن در خاک کاملا متحرک است بنابراین علائم کمبود آن در برگهای پیر مشاهده می شود. در تولید پروتئین ها نوکلئیک اسید ها و کوآنزیم ها نقش اساسی دارد.
  • فسفر: فسفر به عنوان یکی از اجزای کلیدی در ساختار گیاه محسوب می شود و هم به عنوان یک کاتالیزور در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی اصلی نقش دارد. به طور اختصاصی در جذب و تبدیل انرژی خورشیدی به ترکیبات قابل استفاده گیاه موثر است.
  • بنتونیت: به طور کلی بنتونیت در افزایش عملکرد کشت های زراعی و باغی و بهره گیری خاک همچنین صرفه‌جویی در مصرف کود شیمیایی، آب و استفاده بهینه از کودهای حیوانی تاثیر فراوان دارد. همچنین بنتونیت از آلودگی آب های زیرزمینی و سطحی ناشی از استفاده زیاد از کودهای شیمیایی کاسته و به بهداشت محیط کمک میکند.

معرفی کود کامل ارگانیک زامیاد

کود کامل ارگانیک زامیاد کودی بر پایه کمپوست شهری و به صورت گرانول یکدست در سایزهای مختلف و کیسه بندی های 25 و 50 کیلوگرمی عرضه می شود.

نحوه تولید کود کامل زامیاد


برای تولید کود کامل زامیاد ابتدا کمپوست شهری و کمپوست های دیگر را آسیاب می کرده سپس وارد میکسر می کنند و با بقیه مواد شامل گوگرد معدنی، خاک فسفر دار، کود مرغی، کود گاوی، کود کبوتر، بنتونیت، خاک آهن دار، لئوناردیت و اسید هیومیک ترکیب و میکس می کنند. سپس برای گرانول سازی وارد دستگاه می کنند. پس از ورود مواد به دستگاه به مواد رطوبت داده می شود و گرانول سازی انجام می شود. گرانولها برای خشک کردن وارد کوره خشک کن ۱۲ متری شده و خشک می شوند. سپس گرانهای خشک شدن برای سرند شدن وارد دستگاه سرند می‌شوند و در دانه بندی های مختلف در اندازه های مختلف زیر یک میلیمتر، بین ۱ تا ۳ میلیمتر و ۳ تا ۵ میلیمتر دسته بندی و جداسازی می‌شوند. هر کدام از اینها مصارف خود را دارند. گرانول های ریز بیشتر به صورت کود آبیاری استفاده می شوند و دانه های درشت به صورت خاک پاشی و چالکود مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استفاده از کود کامل زامیاد

  1. حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد.
  2. کمک به ریشه زایی هرچه بیشتر گیاه می کند
  3. باعث افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک می شود.
  4. باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصول تا ۳۰ درصد می شود.
  5. باعث افزایش جذب عناصر غیر قابل جذب خاک می‌شود.
  6. بافت فیزیکی و شیمیایی خاک را بهبود می بخشد
  7. باعث افزایش قدرت نگهداری آب در خاک و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.

انواع بسته بندی کود کامل زامیاد


بر 3 دانه بندی در سایزهای زیر 1 میلی متر و 1-3 میلی متر و 3-5 میلی متر در بسته های فله و 25 و 50 کیلویی

نحوه فروش کود کامل زامیاد

سفارش به صورت فله بسته بندی شده در بسته بندی های ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی به صورت ارسال با پست و باربری و یا تحویل درب کارخانه

سایت عرضه کود کامل زامیاد


کودفروش، ایران کارخانه، قیمت

سایر برندهای کود کامل


سبزینه مارال، زراعت، کیمیا رویش پارس، باکوزیم، بهروفر، رویش، خزرکود، میکروپارس، اکو، بیوفیلد ارگان، پلنت استار، برگ سبز، آدال و....

شماره تماس: 09198133353

مقاله در حال بروزرسانی می باشد....



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...