خرید سنگ
to top

معرفی بهترین کارخانجات تولید نبات در کشور


893
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 52 ثانیه

نبات یک محصول متبلور شده از قند ساکارز یا همان شکل در آب می باشد. این محصول شیرین کاربردهای طبی بسیاری دارد. از جمله خواص نبات می توان به طبع گرم، ضد نفخ بودن آن می باشد. این ماده سرشار از انرژی می باشد. از انواع نبات های تولید شده می توان به شاخه نبات، نبات چوبی، نبات دندانه، نبات مخلوط و ... اشاره نمود. با توجه به خواص بیشمار نبات و قدمت بکارگیری آن توسط ایرانیان این محصول از جایگاه ویژه ای نزد ما برخوردار است.



معرفی بهترین کارخانجات تولید نبات در کشور

نبات یک محصول قوام آمده و متبلور شده از محلول اشباع قند ساکارز يا همان شکر در آب است که طي يک مکانيزم فيزيکي تابع زمان و دما، متبلور شده و به صورت کريستال هاي زيبا شکل مي گيرد. این محصول از بروش هاي سنتي و صنعتي توليد مي شود. با ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

تاریخچه پیدایش نبات

نبات نخستين بار توسط ایرانیان و در شبه قاره هند تولید شده و مورد استفاده قرار گرفته است. واژه "نبات" به معني گياه بوده و با توجه به استفاده مصريان و ايرانيان باستان از این گياه داروئي به اين شکل نامگذاری شده است. نبات در ايران از دير باز سمبل شادماني و شاد باش بوده و جزء جدا نشدني مهريه و سفره عقد در پيوند ازدواج است.

مواد تشکيل دهنده نبات

  • شکرسفيد
  • آب
  • سفيده تخم مرغ
  • زعفران

خواص نبات

  • نبات يکي از مهمترين مواد غذايي مورد نياز انسان است و یک منبع اساسى در تأمين انرژى بشمار می آید.

  • طبع گرم و استفاده از آن در درمان سردي مزاج ريشه در سنت ايران زمين دارد.

  • خاصيت ملين و ضد نفخ بودن آن مشهور است.

  • بر طرف کردن بوی بد دهان

  • درمان تپش قلب

  • درمان تنگی نفس

  • تسکین درد های معده

فرآيند توليد نبات

1- براي تهيه نبات ابتدا شکر را با آب مخلوط کرده و به صورت شربت در مي آوريم سپس آن را در ديگ مخصوص ريخته حرارت مي دهيم .

2- براي آنکه نا خالصي هاي احتمالي آن گرفته شود پس از جوش آمدن شربت به تناسب حدود هر صد کيلو گرم شربت، يک عدد تخم مرغ در آن مي شکنند تا ناخالصي ها به آن چسبيده و شربت از هر آلودگي پاک شده و تصفيه شود.

3- سپس تخم مرغ را از ظرف خارج و دور ریخته و شربت را حرارت داده تا آب آن تبخير و غليظ شود.

4- بعد از اينکه غليظي آن به حد مورد نظر رسيد، آن را در ظرف مخصوص به شکل نيم کره که از قبل درون آن را به صورت مشبک با نخ مخصوصي نخ کشي کرده اند ريخته و کنار مي گذارند.

5- دماي معمولي که براي استخراج نبات استفاده مي شود 109 درجه سانتيگراد است، چنانچه بخواهند بلورهاي تشکيل شده درشت تر شوند دماي آن را در حدود 108 درجه نگه مي دارند و اگر بخواهند بلورها ريز تر شوند دماي آن را به 110 درجه مي رسانند و هر چه دما بالا تر رود بلورها ريز تر شده تا به اندازه ي بلور هاي قند درآيد.

6- اين مرحله حدود سه چهار روز طول مي کشد و طي اين مدت بلورهاي نبات شکل مي گيرند. سپس ظرف حاوي شربت را کج نموده تا شربت هاي اضافي که به نخ ها و بدنه ي ظرف نچسبيده است بيرون بريزد و بعد ظرف را به حالت اول باز مي گردانند و دوسه روز ديگر صبر مي کنند تا بلورها خوب خشک شود.

7- بلور هايي که به شبکه نخ ها متصل شده اند که معمولأ درشت تر و خالص ترند همان شاخ نبات ها را تشکيل داده و قسمت هايي که به بدنه ظرف چسبيده است و معمولأ از بلورهاي ريزتري تشکيل شده در اصطلاح نبات ريزها، نبات تخته اي ناميده مي شود .

انواع نبات

سفيد ساده، زرد زعفراني، اخیرأ نبات را با در آمیختن گیاهان معطر که خواص دارویی بسیاری مانند: زنجبیل دارند، تولید می کنند.

شاخه نبات

عبارت است از بلورهاي نبات که بدور يک نخ (ازجنس پنبه) تشکيل شده است.

نبات چوبي

نباتي است که بلورهاي نبات بدور يک چوب تشکيل مي شود.

نبات دندانه

همان نگين نبات است که بدليل قابليت شکنندگي بسيار بالا در هنگام بسته بندي خرد شده و بخاطر راحتي و سهولت حل شدن در چاي (نوشيدني هاي گرم) براي مصارف خانگي و ساير موسسات بسيار آسان و مناسب مي باشد.

نبات مخلوط

عبارت از تکه نبات هايي که درکف و جداره ي پاتيل ها تشکيل مي شود، که بدليل غلظت خيلي زياد شيره در کف پاتيل ها باعث تخته شدن آنها مي شود.

پرده نبات

نباتي است که روي پاتيل ها تشکيل شده و از لحاظ کيفيت و مقدار زعفران با ديگر نبات هاي شاخه و چوبي هيچ تفاوتي ندارد و از خصوصيات بارز آن ترد و نازک بودن آن مي باشد.

پودر نبات

ريزه يا همان خرده هاي نبات است که کمي از شکر درشت تر بوده و از قابليت حل شدن بالا با همان خواص نبات برخوردار می باشد.

تخته نبات

عبارت است از تکه هاي نبات تشکيل شده در جدار و کف ظرف تولید نبات.

کاسه نبات

عبارت است از نباتي که به شکل ظرف درآمده است.

نبات صنعتي

این نوع از نبات به صورت انبوه و در حالت سکون و يا در حرکت توليد مي شود ومي تواند به اشکال گوناگون باشد، مثلا نبات تک کريستال، نبات چوبي دسته دار و يا به اشکال نبات سنتي و غيره

نبات صنعتي

کارخانجات تولید نبات در ایران

نبات یکی از شیرینی های محبوب ایرانی است که از شکر تشکیل میشود. فرآین تولید نبات بسیار خاص می باشد و همین فرآیند تولید سبب ایجاد یکسری خواص درمانی از جمله: بر طرف کردن بوی بد دهان، درمان تپش قلب، تنگی نفس و تسکین درد های معده و مقوی و ملین بودن و ... شده است. نبات به اشکال مختلف مانند نبات شاخه ای فله، نبات رنگی، نبات نی دار، شاخه نبات زعفرانی و نبات چوبی زعفرانی در تمامی فروشگاه های کشور فروخته می شود. فروش شاخه نبات عمده و ارزان توسط تولید کنندگان نبات در مقادیر زیاد صورت گرفته و شاخه نبات در مدل های بسته بندی شده و فله در بازار به فروش می رسد. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

فروش کارخانه نبات در مبارکه اصفهان

کارخانه تولید نبات به متراژ 2700 مترمربع فضا در شهر مبارکه اصفهان آماده فروش می باشد. این کارخانه با تمامی امکانات و امتیازات و با سند تک برگ بفروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آگهی فروش کارخانه نبات مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه نبات در مبارکه اصفهان



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...