خرید سنگ
to top

ضایعات قارچ از کجا بخریم؟


732
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 36 ثانیه

کمپوست قارچ همان پسماند باقی مانده از مراحل تولید قارچ می باشد. این ماده را با یکسری از عناصر و کودهای مختلف ترکیب می کنند تا به یک منبع غنی از عناصر اصلی و مواد مغذی رشد گیاه تبدیل شود. این ماده بعنوان یک اطلاح کننده خاک اسیدی کاربرد فراوانی دارد. کمپوست قارچ دارای موادی است که خاصیت مبارزه با میکروب های ضد قارچ را دارد. و از آن جهت بهبود خاک های کشاورزی و باغبانی بصورت درصد 1 به 4 استفاده می کنند. جهت فروش ضایعات قارچ خود با ما تماس بگیرید.



کمپوست قارچ چیست و چه مزایایی دارد؟

پسماند کمپوست قارچ خوراکی، کمپوست باقی مانده از مراحل تولید قارچ است. این ماده ترکیبی از کـاه گنـدم، کوداسـبی، کلـش، کـودمرغی، پوست دانه پنبه، پوست کاکائو و سنگ گچ است. این ماده منبعی غنی از هوموس است اگر چه مقدار زیادی از نیتروژن این کمپوست در مراحل رشد و پرورش قارچ مصرف شده مورد استفاده قرار گرفته است، اما با این وجود باز هم منبع خوبی برای تامین مواد مغذی برای رشد قارچ محسوب می شود. این ضایعات ایجاد شده نیز چنانچه در شرایط مناسب قرار نگیرد و بازیافت نشود، مانند پسماندهای دیگر ممکن است برای انسان و محیط زیست مشکل ساز شود.

پسماند کمپوست قارچ حاوی مقدار زیادی نیتروژن، فسفر و پتاسیم مورد نیاز گیاه است. علاوه بر آن به علت پاستوریزه بودن، فاقد هر گونه آلودگی میکروبی و بوی نامطبوع است. پسماند کمپوست قارچ یک مکمل اصلاح خاک است که تمامی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک های کشاورزی و باغبانی را اطلاح می نماید. شوری بالا یکی از مشکلات اساسی کاربرد پسماند کمپوست قارچ تازه در کشاورزی و باغبانی می باشد، که برای رفع شوری میتوان پسماند کمپوست قارچ تازه را همراه با سایر بقایای محصولات کشاورزی و یا کارخانجات صنایع غذایی از جمله، کاه گندم، کاه برنج، پودر استخوان و غیره، مخلوط و طی یک یا دو مرحله کمپوست زنی مجدد مشکل شوری پسماند را مرتفع نمود.

خواص استفاده از کمپوست قارچ

  • کمپوست قارچ حاوی عناصر اصلی و مغذی گیاه از جمله: نیتروژن، فسفر و پتاسیم بوده که عملکرد رشد گیاه را بهبود می بخشد.
  • یک منبع غنی از هوموس بوده که جهت در فرآیند رشد گیاه نقش اساسی ایفا می کند.
  • بعنوان یک ماده اساسی جهت اصلاح خاک های اسیدی بکار می رود.
  • این ماده حاوی مواد مغذی مانند نیتروژن و کربوهیدرات می باشد که تأثیر قابل توجهی در روند رشد و کیفیت قارچ تولیدی دارد.
  • این ماده دارای مقداری آفت کش است که دارای خاصیت مبارزه با میکروب های ضد قارچ است. اگر این ماده در محیط بیرونی نگه داشته شده باشد، احتمال اینکه دارای مقدار زیادی حشرات باشد، بهمین خاطر از مواد شیمایی برای استریلیزه کردن کمپوست قارچ مصرف استفاده شود.
  • این ماده موجب افزیش بهره وری کشاورزی شما می شود. استفاده از کمپوست قارچ مصرف شده موجب می شود که قارچ های ضعیف بهبود یافته و بازار فروش بهتری داشته باشید.

کمپوست قارچ از کجا بخرم؟

کمپوست قارچ زمانیکه این ماده دیگر برای پرورش قارچ کارآیی ندارد، می توان از این ماده بعنوان مکمل رشد گیاه برای پرورش محصولات و یا به عنوان کود برای باغ استفاده کرد. این ماده را می توان از افرادی که در زمینه تولید قارج فعالیت دارند به فروش می رسد.

مزایای کمپوست قارچ

  • کمپوست قارچ مصرف شده منبع خوبی برای پرورش قارچ است. شما می توانید از این ماده برای پرورش سایر گیاهان از ترکیب ۲۵ به ۷۵ درصدی استفاده کنید. یعنی ۲۵ درصد کمپوست قارچ مصرف شده و ۷۵ درصد خاک.
  • یکی دیگر از مزایای کمپوست قارچ مصرف شده استفاده به عنوان مالچ است. چرا که دانه های موجود در آن شرایط را برای رشد علف هرز دشوار می کند.
  • شما می توانید از کمپوست قارچ مصرف شده به عنوان یک لایه بالایی سبک برای چمن ها استفاده کنید، چرا که به افزایش رشد چمن ها کمک زیادی می کند.
  • از آنجاییکه کمپوست قارچ مصرف شده را قبل از مصرف بسته بندی می کنند، ممکن است بسیاری از خواص میکروارگانیسم که در خاک وجود دارد، در این ماده برای محافظت از گیاهان در مقابل با بیماری ها و آفات وجود ندارد. برای برطرف نمودن این مشکل کمپوست چایی و یا سایر کمپوست های معمولی را به کمپوست قارچ مصرف شده اضافه نمایید.

کود کمپوست قارچ برای چه گیاهانی مناسب است؟

  1. بیشتر گیاهان گلدار
  2. درختان و درختچه ها
  3. باغ های سبزی و گیاهان
  4. ایجاد فضای سبز و چمن ها

خریدار ضایعات کمپوست قارچ

ما کمپوست قارچ مصرف شده شما را به بهترین قیمت خریداری می کنیم. تمامی ضایعات کمپوست سالن های قارچ خود را بما بفروشید. با ما تماس بگیرید تا تمامی ضایعات شما را با بهترین شرایط خریداری کنیم. جهت فروش ضایعات کمپوست خود به آگهی خریدار کمپوست قارچ مصرف شده مراجعه نمایید.

خریدار ضایعات کمپوست قارچ 

کمپوست قارچ- فروش کمپوست قارچ- قیمت کمپوست قارچ- قیمت فروش کمپوست قارچ- قیمت خرید کمپوست قارچ- فروشنده کمپوست قارچ- خریدار کمپوست قارچ- قیمت خرید کمپوست قارچ- کود کمپوست قارچ- فروش کود کمپوست قارچ- خریدار کود کمپوست قارچ- قیمت فروش کود کمپوست قارچ



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...