خرید سنگ
to top

معرفی بهترین کارخانجات سنگبری در کشور


719
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 55 ثانیه

صنعت سنگبری با توجه به وجود ذخایر و معادن بالای سنگ در کشور ایران، یک صنعت بسیار پرسود در کشور ما می باشد. بعد از استخراج سنگ های عظیم از معادن و انتقال آنها به کارخانه سنگبری، این سنگ های غول پیکر بکمک دستگاه های مختلف طی فرآیندی های منظم و پی در پی بصورت زیبا و ساب خورده و صیقلی آماده ورود به صنایع مختلف می شوند.



چگونگی تولید سنگ های جذاب ساختمانی و تزئینی در ایران

با توجه به وجود ذخایر و منایع معدنی چشمگیر در ایران، صنعت سنگبری از اهمیت بالایی از نظر کارآیی و همچنین اقتصادی برخوردار می باشد. با توجه به گستره و تنوع زیاد ذخایر سنگ های معدنی در کشور، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف برای این سنگ ها وجود دارد. بدنبال با ارزش شمردن سنگ در جهان و مصارف گوناگونی که دارد، معادن استخراج سنگ نیز نسبت به سایر معادن جایگاه ویژه ای پیدا کرد. و در کشور ما ایران نیز این معادن از جمله معادنی است که بصورت غنی و پریار در حال فعالیت می باشد. صنعت سنگبری یکی از صنایع بسیار سودآور می باشد و به همین دلیل یکی از منابع درآمد ارزی کشور بشمار می آید. صادرات سنگ هایی که از معادن استخراج و فرآوری می شوند، بعد از صادرات نفت بعنوان دومین قطب اقتصادی کشور بشمار می آید. با ایران فکتوری بزرگترین سایت فروش کارخانه همراه باشید.

برای استخراج سنگ های با کیفیت و کاربردی برای انواع متنوع صنایع درگیر با این صنعت، بکارگیری تکنولوژی و روش های فرآوری بروز دنیا بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا هرچه تکنولوژی بکار رفته بروزتر باشد کیفیت سنگ های تولید شده بالاتر خواهد رفت و به طبع آن کاربردهای بیشتری نیز خواهد داشت. هنر سنگبری در کشور ما برای اولین بار همزمان با ساخت کاخ مرمر در تهران رونمایی شد. و در آنجا برای اولین بار از دستگاه های سنگبری استفاده شد که این دستگاه شامل: تیغه های آهنی ای بود و آن را اره گلی نام نهاده بودند. بدنبال شناخت این هنر زیبا و پرکاربرد در کشور بر ای اولین بار در مشهد به سفارش آستان قدس رضوی توسط یک کارشناس آلمانی کارخانه سنگبری احداث گردید. از نمونه آثاری که توسط این کارخانه سنگبری تولید گشت می توان به سنگ های بکار رفته در سنگ های حرم امام رضا (ع)، کاخ مرمر تهران، بانک مرکزی و بانک سپه تهران اشاره کرد.

در همین راستا، هرچه تکنولوژی و روش‌های استخراج و فرآوری در معادن سنگ و کارخانجات سنگبری پیشرفته‌تر شود، کیفیت سنگ‌های تولیدی نیز بهتر شده و می توان برای صادرات آن‌ها امید بیشتری داشت.

تاریخچه سنگبری

در طول دوره های مختلف تاریخی از سنگ های برای جلوه نمای ساختمان، معابد و کاخ ها استفاده می شد. و این کاربرد از سنگ ها در کشور ما به سنت هفت هزار ساله سنگ کاری برمی گردد. در دوره های مربوط به ساسانیان، داریوش اول، خشایار شاه اول و خشایار دوم بناهای زیبایی بجا گذاشته شد که معروف ترین آنها کاخ تخت جمشید می‌باشد. در این بناهای زیبا از انواع سنگ های ساختمانی در ساخت ستونها، برجسته کاری نقوش دیواری و ساخت مجسمه های اساطیری استفاده می شد.

مراحل تولید سنگ در کارخانه سنگبری

تمامی سنگ های زیبا و برش خورده موجود در بازار بعد از استخراج از معادن بر اساس اعمال دو فرآیند زیر بروی سنگ های عظیم معدنی بوجود می آیند.

  • برش سنگ‌های عظیم استخراج شده در سایزهای کوچکتر

  • صاف و صیقلی‌کردن و قطعه قطعه کردن سنگ‌های استخراج شده

در کارخانه‌های سنگبری از سنگ‌های کوپ و قواره، محصولات مختلفی تهیه می‌شود. یک کارخانه سنگبری برای اعمال فرآیندهای مختلف روی سنگ از جمله: برش قواره به ورق‌هایی با ضخامت مختلف، برش ورقه‌ها به اشکال هندسی دلخواه و ابعاد سفارش شده، بهبود کیفیت سنگ، ساب و صیقل و پرداخت نهایی بخش های مختلفی دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

1- برش بلوک سنگ

سنگ استخراج شده از معادن به صورت قواره یا بلوک، به سنگبری‌ها منتقل می‌شود. شکل ظاهری سنگ‌هایی که به صورت بلوک از معدن می‌آورند به محل استخراج و چگونگی استخراج سنگ بستگی دارد. در صورتی سنگ ورودی کارخانه سنگبری سنگ‌های بی‌قواره باشند، اولین ماشین خط تولید دستگاهی برای قواره ساختن سنگ‌ها است. در این شرایط معمولا از دستگاه‌های برش مانند سیم الماسه و فولادی استفاده می‌کنند. با این دستگاه‌ها سنگ بدشکل و بی‌قواره را قواره‌دار می‌کنند تا استفاده از اره‌ها در مراحل بعد بر روی آن‌ها راحت‌تر باشد.

2- برش باسنگ بوسیله اره

در کارخانه‌های سنگبری با ظرفیت بالا معمولا از اره‌های سنگبری استفاده می کنند. برش سنگ با اره، یکی از رایج ترین روش‌هایی است که برای برش سنگ استفاده می‌شود. در این روش بلوک‌های سنگی به وسیله ی اره‌های الماسی که دارای تیغه‌های موازی هستند برش می‌خورند. اره‌های الماسه سنگبری دارای تیغه‌های مختلفی از 40 تا 80 تیغ و قدرت‌های مختلفی هستند.

اره ها به دو دسته سخت‌بر و نرم‌بر تقسیم می‌شوند. اره‌های سخت‌بر به جای تیغه الماسه، سنگ را با استفاده از براده چدنی یا فولادی می‌برند. اره‌های سخت‌بر تا چند صد تیغه می‌توانند داشته باشند و بیشترین تعداد تیغه در آن‌ها که در دستگاه‌های مدرن است. برای برش گرانیت بیشتر از این اره‌های برقی استفاده می‌شود.

اره‌های نرم‌بر بیشتر برای سنگ‌های آهکی مانند تراورتن و مرمریت و… استفاده می‌شوند. استفاده از این اره‌ها به شما این امکان را می دهد که ضایعات کمتری نسبت به سایر اره‌های صنعت سنگبری داشته باشید. همچنین دقت این اره‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها بیشتر است.

3- برش با استفاده از قله‌بر

از قله‌برها در ابعاد و اندازه های مختلفی استفاده می شود. در این دستگاه‌ها برش از تیغه‌های دیسکی یا همان دایره شکل استفاده می‌شود. روی این تیغه‌های دایره شکل سگمنت‌های الماسه قرار دارد. قطر تیغه‌های قله‌بر از 15 سانتی متر تا 3 متر است. در این متد برای برش سنگ از چند تیغه موازی در یک یا چند مرحله استفاده می‌شود و سنگ بلوک را به شکل پلاک در می‌آورد.

3- برش با استفاده از قله‌بر

کارخانات سنگبری ایران

از سال 1345 با ورود دستگاه های حفاری سنگین و همچنین دستگاه های سنگبری در صنعت تولید سنگ انقلابی ایجاد شد و با تولید انبوه سنگ های متنوع و پرکاربرد ساختمانی و تزئینی، تعداد سنگبری ها در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، اصفهان و محلات گسترش یافت و در همین راستا درآمد انبوهی نیز برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. در حال حاضر بیش از 6000 واحد سنگبری قعال در کشور در حال فعالیت می باشد.

با گذشت زمان روش های سنتی استخراج و تولید سنگ به روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا تغییر کرده و اکثر کارخانجات سنگبری از ماشین آلات روز دنیا برای تولید سنگ های مرغوب و باکیفیت استفاده می نمایند. کارخانجات سنگبری داخل کشور در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول کارخانجاتی هستند که برای مصارف داخلی کشور به تولبد سنگ در ابعاد مختلف می پردازند و از انواع دستگاه های قله بر و دستگاه ساب و طولیبر استفاده می کنند. دسته دوم کارخانجاتی هستند که مجهز به بهترین دستگاه ها و ماشین آلات روز دنیا هستند و با بکارگیری دستگاه های برش اره ای و اسلب ساب، سنگ ها را بصورت اسلب برش داده و فرآوری می کنند. که این نوع فعالیت بیشت برای صادرات سنگ به خارج از کشور انجام می شود. با سایت ایران فکتوری بهترین سایت فروش کارخانه همراه ما باشید.

فروش کارخانه سنگبری در گرمسار

با توجه به اهمیت صنعت سنگبری در سودآوری و اقتصاد کشور ما، خریدار کارخانه سنگبری فعال در کشور می تواند یک فرصت سرمایه گذاری سودآور و موفق برای صاحبان کارخانه می باشد. کارخانه سنگبری معرفی شده در اینجا یک کارخانه با متراژ 2200 متر مربع فضای مفید با کاربری سنگبری فعال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آگهی فروش کارخانه سنگبری مراجعه فرمایید.

فروش کارخانه سنگبری در گرمسار

کارخانه- کارخانه سنگبری- فروش کارخانه- فروش کارخانه سنگبری- قیمت فروش کارخانه- قیمت فروش کارخانه سنگبری- قیمت کارخانه سنگبری- قیمت خرید کارخانه- قیمت خرید کارخانه سنگبری- فروشنده کارخانه سنگبری- کارخانه سنگبری فعال- فروش کارخانه سنگبری فعال- کارخانه سنگبری در گرمسار- فروش کارخانه سنگبری در گرمسار- قیمت فروش کارخانه سنگبری در گرمسار



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...