خرید سنگ
to top

آسانسور وکیوم چیست؟


653
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 46 ثانیه

آسانسور شیشه ای یا وکیوم برای ساختمان های ۲ تا ۴ طبقه، مورد استفاده قرار می گیرد. قدمت این آسانسور به سال 1989 باز می گردد. جان جانسون و هنریکا جانسون مخترعان این آسانسور می باشند. آسانسور وکیومی یا پنوماتیک جدید ترین و جالب ترین تکنولوژی لیفتینگ در جهان می باشد. در این سیستم از فشار ناشی از خلاء برای حرکت کابین در ارتفاع استفاده می گردد.



آسانسور وکیوم- فروش آسانسور وکیوم- خرید آسانسور وکیوم- خریدار آسانسور وکیوم- قیمت آسانسور وکیوم- نصب آسانسور وکیوم- خدمات آسانسور وکیوم- قیمت فروش آسانسور وکیوم- آسانسور- فروش آسانسور- خرید آسانسور- خریدار آسانسور- قیمت آسانسور- نصب آسانسور- خدمات آسانسور

آسانسور وکیوم چیست؟

آسانسور شیشه ای یا وکیوم که با نام آسانسور پنوماتیک هم شناخته می شود که بسیار گران قیمت است و برای ساختمان های ۲ تا ۴ طبقه، مورد استفاده قرار می گیرد. مدت زمان نصب این آسانسور یک الی سه روز می باشد. قطعات آسانسور پنوماتیکی، یک سیلندر مدور عمودی صاف از جنس ورق های شفاف یا رنگی پلی کربنات، با یک کابین کواکسیال تشکیل شده است که حرکت این کابین در جهت بالا و پائین از طریق مکش و فشار هوا انجام می شود. دنده پیستون به صورت کامل وکیوم و دارای مهر وموم می باشد ، کابین آسانسور توسط فشار هوا با حرکت جنبشی به سمت بالا برده می شود.

قدمت این آسانسور به سال 1989 باز می گردد. جان جانسون و هنریکا جانسون مخترعان این آسانسور می باشند. در میان سالهای 2000 تا 2002 ساخت این آسانسور شکل جدی تری به خود گرفت و با گذر زمان ویژگی های آسانسور بادی توسعه داده شد و توانست سهم و جایگاهی در بازار آسانسور پیدا کند. بدین گونه فن آوری پنوماتیک و خلاء در ساختمان های کوتاه قرار گرفت در سال 2007 آسانسور پنوماتیکی توسط خوانندگان مجله محصولات ساختمانیHanley Wood Maggazinesl به عنوان یکی از 100 محصول برتر تولید شده در این سال برگزیده شد.

آسانسور وکیومی یا پنوماتیک جدید ترین و جالب ترین تکنولوژی لیفتینگ در جهان می باشد. در این سیستم از فشار ناشی از خلاء برای حرکت کابین در ارتفاع استفاده می گردد. در ساختمان های قدیمی لوکس بازسازی شده و یا ویلاهای چند طبقه که فضای اجرای دیگر روش ها وجود ندارد و زیبایی اهمیت فراوانی دارد ، استفاده از آسانسور پنوماتیک بهترین راه حل می باشد.

آسانسور شیشه ای، یا آسانسور خلاء چگونه آسانسوری است؟

آسانسوری گران قیمت برای ساختمان های کوتاه 2 تا 4 طبقه، با نصب بسیار آسان است و نصب آسانسور در مدت کوتاه یک روز الی سه روز با توجه به نوع و تعداد طبقات انجام می شود.

در ساختمان های تا ارتفاع حدود 11 متر و از 2 طبقه الی 4 طبقه این آسانسورقابلیت نصب دارد.

ظرفیت های این آسانسور به شرح زیر است:

آسانسور 160 کیلویی- قطر خارجی چاه آسانسور 75cm کابین با 53cm قطر و ارتفاع 205cm

آسانسور 206 کیلویی- قطر خارجی چاه آسانسور 94cm کابین با 82cm قطر و ارتفاع 195cm

آسانسور 238 کیلویی – قطر خارجی چاه آسانسور 132cm کابین با 110cm قطر و ارتفاع 207cm

سرعت آسانسور خلاء یا آسانسور بادی حدود 6 متر در دقیقه می باشد.

آسانسور بادی یا آسانسور پنوماتیکی کابین شفاف شیسه ای دارد که حرکت بالا و پائین را بدون نیروی محرکه مرئی انجام می دهد.

https://raymonlift.ir/wp-content/uploads/2019/07/%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%9F.jpg

ظرفیت حمل آسانسور پنوماتیک به چه شکل است:

  • آسانسور 1 نفره، مدل750 (ارتفاع200سانتیمتر*قطر خارجی چاه آسانسور 75 سانتیمتر* قطر کابین53 سلنتیمتر* (ظرفیت 75 کیلوگرم(
  • آسانسور 2 نفره، مدل933 (ارتفاع200سانتیمتر* قطر خارجی چاه آسانسور 98 سانتیمتر* قطر کابین82 سلنتیمتر*(ظرفیت 150 کیلوگرم(
  • آسانسور 3 نفره، مدل1316(ارتفاع200سانتیمتر* قطر خارجی چاه آسانسور 138 سانتیمتر* قطر کابین110سلنتیمتر*(ظرفیت 225 کیلوگرم(

یکی از مهم ترین ویژگی های این آسانسور، سرویس و نگهداری آن می باشد که هیچ احتیاجی به روغن و گریس و مواد نفتی ندارد و اصلا به خاطر این موارد به هزینه ای هم نیاز ندارد. بازدید این آسانسور هر ۴ سال یکبار می باشد.

آسانسور پنوماتیک به کمک فن آوری نوین، انقلابی در صنعت آسانسورهای کوچک و کوتاه مسیر بوجود آورده و آسانسوری ، منحصر به فرد است و با طبیعت و محیط زیست سازگاری دارد. ، یکی از مزایای این آسانسور این است که در مسیر بازگشت به پائین اصلا از انرژی برق استفاده نمی کند.

اگر برق قطع شود به آرامی به طبقه همکف بازگشته و بدون نیاز به حضور فرد متخصص درب آسانسور بدون هیچ مشکلی باز می شود و مسافر بدون هیچ گونه ترس و دلهره می تواند از کابین خارج شود.

مزایای آسانسور شیشه ای (وکیوم(

  • قابلیت نصب در همه فضاهای هندسی و مناسب برای صندلی چرخدار
  • دارای کابین شفاف شیشه ای با نمای ۳۶۰ درجه
  • ایمن و جدید
  • توانایی نصب در مدت کوتاه
  • قابلیت نصب و اجرا از ۲ الی ۴ طبقه از ۱ الی ۳ نفر
  • توانایی راه اندازی با برق تک فاز و سه فاز
  • بدون نیاز به موتورخانه

آسانسور پنوماتیک چگونه کار می کند؟

آسانسور پنوماتیک از یک سیلندر مدور عمودی صاف تشکیل شده است که جنس آن از ورق های شفاف یا رنگی پلی کربنات است و دارای یک کابین کواکسیال می باشد که حرکت این کابین در جهت بالا و پائین از طریق مکش و فشار هوا انجام می شود.

https://raymonlift.ir/wp-content/uploads/2019/07/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9.gif

چاه و آسانسور پنوماتیک :

  • کابین و فلش قرمز منطقه فشار آتمسفر
  • بالای کابین و فلش سبز منطقه کم فشار
  • رنگ زرد بالا محل اتصال سیستم مکش هوا

هنگام بازگشت آسانسور به طرف پائین، دریچه های تنظیم خروج هوا به صورت خودکار و اتوماتیک جهت تعادل و تنظیم پائین آمدن کابین، سرعت بازگشت را کنترل می کند.

درب های طبقات این آسانسور به گونه ای طراحی شده اند، که بعد از بسته شدن به صورت هوشمندانه در حالت وکیوم قرار می گیرند و مقاومت کافی در برابر فشار هوا را دارند.

یکی از ویژگی های جالب آسانسور شیشه ای بدون صدا بودن آن است، خصوصا وقتی تجهیزات پمپ خلاء در خارج از ساختمان مستقر شود.

تجهیزات آسانسور بادی، یا آسانسور پنوماتیک، شامل سیلندر بیرونی یا همان شفت یا چاه آسانسور، معمولا از یک استوانه لوله ای شفاف ساخته می شود که دربین ساختار آلومینیومی ویژه محصور می شود و قطعات دیوار مدور شیشه ای که از ورق پلی کربنات ساخته شده، این ورق ها دارای مقاطع مدولار بوده و به راحتی بر روی یکدیگر متصل می شوند.

جنس سقف و پوشش چاه پیش ساخته، از فولاد و با دریچه های ویژه کانال مکش هوا می باشد. کابین آسانسور خلاء در داخل این سیلندر بر روی ریلها حرکت می کند و ریل آسانسور در واقع خود بخشی از ساختار فلزی حمایتی سیلندر چاه هستند.

دیوارهای کابین آسانسور شیشه ای، از جنس ورقهای شفاف پلی کربنات هستند و با فقل مکانیکی مجهز شده اند.

سیستم محرک آسانسور بادی که همان سیستم مکش هوا است،تشکیل شده از پمپ وکیوم و توربین به ابعاد تقریبی 75X45X55، و سوپاپ و جعبه سیستم کنترل برد PVE .

بسته به نوع آسانسور، انتقال هوا از طریق دو لوله به صورت جداگانه از پلی کربنات یا مواد PVC و الیاف شیشه یا فلزی با قطر حدود 12cm در قطعات 10 متری ، انجام می شود.

مزایای آسانسور پنوماتیک (وکیوم(

قابلیت نصب در همه فضاهای هندسی (حداقل ۷۵ سانتیمتر فضا لازم دارد) و مناسب برای صندلی چرخدار

دارای کابین شفاف شیشه ای با نمای ۳۶۰ درجه

ایمن و مدرن

قابلیت نصب در مدت کوتاه (۱ الی ۳ روز)

قابلیت نصب از ۲ الی ۴ طبقه از ۱ الی ۳ نفر

قابلیت راه اندازی با برق تک فاز و سه فاز

بدون موتورخانه

برای سفارش با شماره 09198133354 تماس حاصل فرمایید.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...