خرید سنگ
to top

برای کارخانه مواد غذایی چگونه مجوز بگیریم؟


1584
زمان مطالعه: 16 دقیقه, 29 ثانیه

کارخانه مواد غذایی- مجوز کارخانه- اخذ مجوز کارخانه- راه اندازی کارخانه- راه اندازی کارخانه مواد غذایی- مواد غذایی- تولید مواد غذایی- خط تولید مواد غذایی- مجوز کارخانه مواد غذایی- اخذ مجوز کارخانه مواد غذایی- مجوز تولید مواد غذایی- اخذ مجوز تولید مواد غذایی- پخش مواد غذایی- مجوز پخش مواد غذایی- بسته بندی مواد غذایی- مجوز بسته بندی مواد غذایی



نحوه اخذ مجوز کارخانجات مواد غذایی چگونه است؟

کارخانه مواد غذایی- مجوز کارخانه- اخذ مجوز کارخانه- راه اندازی کارخانه- راه اندازی کارخانه مواد غذایی- مواد غذایی- تولید مواد غذایی- خط تولید مواد غذایی- مجوز کارخانه مواد غذایی- اخذ مجوز کارخانه مواد غذایی- مجوز تولید مواد غذایی- اخذ مجوز تولید مواد غذایی- پخش مواد غذایی- مجوز پخش مواد غذایی- بسته بندی مواد غذایی- مجوز بسته بندی مواد غذایی

شما بدون مجوز قادر به انجام هیچ فعالیتی در این خصوص نبوده و در صورتی که محصولات غذایی را تحت عنوان برندی تولید نمائید، متخلف خواهید بود. این گونه تخلف ها از طرف نهادهای نظارتی و بهداشتی مواد غذایی دارای پیگردهای قانونی است. بنابراین بهتر است مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی را گذرانده و تاییدیه نهایی کارشناسان و مسئولان ذی صلاح را به دست آورید. دقت داشته باشید که کیفیت و بهداشت از مهم ترین ویژگی هایی است که مد نظر مسئولان این نهادها قرار داشته و درباره آن سخت گیری های زیادی انجام می دهند. بنابراین قبل از انجام هرگونه اقدامی در خصوص اخذ مجوز حتماً از بهداشتی بودن و کیفیت مناسب محصولات غذایی خود اطمینان حاصل نمائید. جهت مشاوره و دریافت مجوز تولید مواد غذایی با شماره 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

سپری کردن مراحل اداری برای اخذ مجوز تولید مواد غذایی

برای دریافت مجوز تولید مواد غذایی باید مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی را گذرانده و مجوزهایی را از مراجع ذی صلاح کسب نمائید. دریافت این مجوزها که در ادامه بررسی خواهیم کرد، مستلزم صرف زمان های اداری و پرداخت هزینه هایی است که به گردن متقاضی است. توجه داشته باشید که برای دریافت هریک از این مجوزهای رسمی و حقوقی حتماً به سازمان های مربوطه مراجعه کنید.

شرایط اخذ مجوز پخش مواد غذایی

همانطور که گفته شد بعد از ثبت شرکت پخش مواد غذایی باید از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت نمایید. این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که به هنگام اخذ جواز کسب، کد اقتصادی جدیدی برای شما باز نگردد که در ادامه دچار مشکلات مالیاتی نگردید. یعنی باید کد اقتصادی مربوط به جواز کسب با کد اقتصادی شرکت یکسان باشند. جهت مشاوره و دریافت مجوز تولید مواد غذایی با شماره 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی

پیشنهاد شرکت ما در ابتدای شروع کارتان این است که سعی کنید حتی المکان برای بسته بندی مواد غذایی، در صورت وجود از ظرفیت خالی کارخانه های فعال در زمینه کاری شما استفاده کنید تا درگیر مراحل اخذ مجوز بسته بندی مواد غذایی نگردید. در غیر این صورت باید به سازمان غذا و دارو مراجعه کنید و ادامه روند اخذ مجوز شرکت بسته بندی مواد غذایی را طی نمایید.

دریافت مجوزهای بهداشتی

همانطور که اشاره شد در صنایع غذایی و تولید مواد غذایی در نظر گرفتن مسائل بهداشتی دارای اولویت هستند. به همین جهت شما برای تولید مواد غذایی و طی مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی باید دارای مجوزهای بهداشتی باشید که به آن پروانه بهداشتی نیز گفته می شود. به موجب این پروانه، رعایت بهداشت در محل تولید مواد غذایی توسط شما به طور کامل رعایت شده و طبق قانون شما می توانید در این محیط به تولید و عرضه محصولات غذایی فعالیت داشته باشید. البته شما با داشتن این پروانه بهداشتی می توانید علاوه بر مواد غذایی، نوشیدنی و محصولات آرایشی بهداشتی نیز تولید نمائید.

پروانه تاسیس

پروانه تاسیس مجوزی است که اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی در صورت رعایت ضوابط این سازمان صادر می کند و دریافت آن از مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی بوده و برای تولید کنندگان مواد غذایی از ضروریات خواهد بود. پس از صدور پروانه تاسیس، اگر شما تمامی امکانات و خدمات لازم برای تهیه مواد غذایی را در اختیار داشته باشید این پروانه به شما اعطا خواهد شد و بر اساس آن می توانید برای تولید مواد غذایی اقدام کنید. پروانه بهره برداری: برای واحد تولیدی، درصورت داشتن شرایط و ضوابط، از نظر تجهیزات و امکانات و پس از صدور پروانه تاسیس ومسئول فنی، صادر می شود.

مدارک لازم جهت صدور پروانه تاسیس و بهره برداری

1- درخواست کتبی به عنوان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی مربوطه

2- ارائه تصویر پشت و روی برابر اصل شده پروانه بهره برداری معتبر از وزارت صنایع یا ادارات تابعه یا در موارد مربوطه، از وزارت جهاد .

3- تکمیل و ارائه فرم تاسیس ( که توسط اداره نظارت، تحویل متقاضی می شود. ضمنا کلیه صفحات فرم مذکور، پس از تکمیل، باید به تایید مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی رسیده و ممهور به مهر دانشگاه مربوطه باشد.)

4- نشانی کامل محل ( با رسم کروکی )

5- ارائه کروکی نقشه محل با ذکر متراژ کلیه قسمتهای مختلف ( سالن تولید، بسته بندی، انبار مواد اولیه، انبار محصولات ساخته شده، آزمایشگاه، سرویسهای بهداشتی کارگران و غیره). کروکی می بایست در محل توسط کارشناسان مربوطه بررسی و درصورت تائید، مهرو و امضاء شود.

6- ارائه مدارک مربوط به ثبت شرکت ( اگر موسسه، شرکت باشد) و ارائه روزنامه رسمی،

7- هرگونه تغییر نام، تغییر محل، تغییر نوع تولیدات و غیره لازم است در پروانه صادره از طرف اداره کل صنایع یا جهاد کشاورزی اصلاح و تصویر پشت و روی برابر اصل شده پروانه مزبور ارائه گردد.

8- ارائه تصویر تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست ( بغیر از شهرهای صنعتی ) در پاره ای موارد با توجه به نوع محصول که اثرات سوء بر محیط اطراف داشته باشد.

9- ارائه تاییدیه بهداشتی در مورد سیستم آب و فاضلاب و سایر موارد مربوطه با توجه به نوع محصول و در صورت نیاز .

10- بازدید از موسسه، جهت تکمیل فرم بهره برداری که می تواند همزمان با بررسی کروکی موضوع بند 5 باشد.

11- تطبیق موسسه با حداقل ضوابط فنی و بهداشتی مربوط به هر نوع محصول .

12- تائیدیه کارشناس و یا کارشناسان بازدید کننده درقسمت مربوطه، ضمنا کلیه نسخ باید ممهور به مهر اداره نظارت و مسئول مربوطه باشد.

13- در مواقع اصلاح یا تغییر خطوط پروانه های تاسیس و بهره برداری، ارائه مدارک مربوطه به بندهای یکم، دوم، سوم، پنجم و نیز اصل پروانه ها تاسیس و بهره برداری، جهت اصلاح ضروریست.

پروانه مسئول فنی

مسئول فنی به فردی اطلاق می شود که دارای شرایط لازم جهت کنترل و نظارت بر واحد تولیدی با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و در رشته های برابر قانون و چارت مورد تایید کمیته فنی و قانونی باشد. واحد تولیدی در زمان اخذ پروانه بهره برداری و ساخت باید دارای مسئول فنی تایید شده از طرف اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی بوده و پروانه مسئولیت فنی را اخذ نموده باشد. اخذ هر یک از این پروانه ها برای شروع کار و تولید مهم بوده و از مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی محسوب می شوند. توجه داشته باشید که پروانه ساخت تنها به افرادی اختصاص می یابد که توانایی تولید محصولات مورد نظر را داشته باشند. یعنی باید فرمول ساختی که مدنظر دارید را ارائه نموده و مورد تایید کارشناسان اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی قرار بگیرد. هرگاه کارگاه یا موسسه شما قادر به تولید این محصولات از نظر فنی و تجهیزات باشد به شما پروانه ساخت اعطا می شود. علاوه بر اینکه وجود مسئول فنی در هر کارگاه تولید مواد غذایی ضروری بوده، شخصی که دارای این سمت بوده، باید به طور کامل بر روند ساخت محصولات نظارت داشته باشد.

مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی

مسئولین فنی محترم واحد های تولیدی مواد غذایی، آشامیدنی جهت صدور پروانه مسئولیت فنی از طریق سامانه TTac اقدام نمایند. مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی عبارتند از:

  • درخواست تایپ شده در سربرگ واحد با مهر و امضاء مدیرعامل- درخواست کتبی موسسه
  • تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  • تاییدیه ارزش تحصیلی (توسط اداره نظارت بر مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی انجام می گیرد.)
  • قطعه عکس 4 × 3 پشت نویسی شده
  • تصویر پروانه مسئول فنی قبلی (در صورت وجود) به همراه استعفای قطعی و تسویه حساب مسئول فنی قبلی
  • ارائه قرارداد مسئول فنی با موسس کارگاه
  • فرم تکمیل شده تعهد نامه و پرسشنامه مدیر و مسئول فنی موسسه
  • تکمیل فرم تعهد و سوگند نامه موسس و سرمایه گذار و تایید یکی از دفاتر رسمی
  • تکمیل فرم تعهد و سوگند نامه مسئول فنی و تایید یکی از دفاتر رسمی
  • تکمیل فرم معرفی نامه مسئول فنی و تایید یکی از دفاتر رسمی
  • ارائه اصل و تصویر فیش بانکی جهت صدور پروانه مسئول فنی
  • تصویر برابر اصل شده گواهینامه موقت پایان تحصیلات یا تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • سوابق اشتغال در صورت وجود
  • در صورتیکه رشته تحصیلی فرد معرفی شده الویت دوم باشد دو بار آگهی استعلام با فاصله 15 روز مربوط به رشته های الویت اول در روزنامه کثیرالانتشار الزامی است(مربوط به واحدهای تولیدی مشمول اخذ پروانه ساخت
  • ارائه گواهی کنترل محصول از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی (معرفی به آزمایشگاه توسط اداره نظارت بر مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی انجام می گیرد)
  • جهت تمدید پروانه ارائه گواهی دوره های آموزشی (کسب حداقل 125 امتیاز الزامی است(
  • تصویر کارت ملی مدیریت واحد
  • ارائه تصویر مدارک تحصیلی ( ارائه درسی و واحدهای گذرانده شده در دوره تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در صورت نیاز)
  • مشمولین طرح نیروی انسانی، بایستی معافیت از طرح یا گواهی مبنی برگذراندن طرح مذکور را از اداره کل تامین نیروی انسانی، ارائه نمایند. ( فارغ التحصیلان از سال 58 به بعد مشمول طرح می باشند. )
  • سوگند نامه مسئول فنی به شماره س دارای تاييده امضا توسط دفتر خانه اسناد رسمی

پروانه ساخت

پروانه ساخت به مجوزی اطلاق می شود که فرمول ساخت تایید شده از طرف اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی در آن درج شده و زمانی صادر می شود که پروانه های تاسیس، مسئول فنی و بهره برداری صادر شده باشد.

مدارک لازم جهت صدور و اصلاح پروانه ساخت

  • درخواست تايپ شده در سربرگ واحد با مهر و امضای مدیرعامل
  • چک لیست تکمیل شده مدارک مورد نیاز صدور/اصلاح پروانه ساخت
  • فرم تکمیل شده و تایپ شده درخواست صدور/اصلاح پروانه ساخت
  • تصویر برابر اصل پروانه بهره برداری از وزارت صنایع یا جهاد کشاورزی
  • تصویر برابر اصل پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت
  • تصویر برابر اصل گواهی ثبت نام تجاری در طبقه مد نظر به نام متقاضی
  • طرح برچسب مطابق با آخرین ضابطه برچسب گذاری با تائیدیه مسئول فنی
  • مستندات آزمایشگاهی جهت مندرجات جداول نشانگر رنگی / حقایق تغذیه ای با تایید مسئول فنی
  • قرارداد با آزمایشگاه همکار در صورت لزوم
  • تصویر تعهدنامه محضری ماده ۱۱ قانون موادخوراکی و آشامیدنی
  • اصل و تصویر( فیش واریزی صدور و اصلاح جهت مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی مطابق با آخرین تعرفه و شماره حساب مربوطه
  • اصل پروانه ساخت (درصورت اصلاح)
  • دریافت و ارائه GTIN از مراکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران
  • فرم تعهد نامه عدم تراریختگی
  • اعتبار پروانه های ساخت، در حال حاضر 5 سال از تاریخ صدور می باشد. در پروانه ساخت، نام محصول، مشخصات بسته بندی، وزن خالص، مواد متشکله، نام و مشخصات تولید کننده و …. قید می گردد.
  • تمدید پروانه ساخت: کلیه مراحل تمدید پروانه ساخت، همانند صدور پروانه ساخت است، برای تمدید پروانه ساخت، در صورتیکه فرمول مندرج در آن تفاوتی با فرمول قید شده در پروانه ساخت قبلی نداشته باشد دانشگاهها، می توانند راسا اقدام نمایند و چنانچه فرمول محصول، تغییر نماید. از طریق اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی، اقدام می شود.
  • تغییر فرمول مندرج در پروانه ساخت: در مورد محصولاتی که تغییر فرمول داشته باشند باید مراتب به سازمان غذا و دارو ابلاغ گردد.
  • تغییر اوزان و تغییر نام محصول: متقاضیانی که قصد تغییر در اوزان یک محصول را دارند، بایستی مراتب را به اداره کل نظارت یا ادارات نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی استانها، اعلام و مجوز دریافت نمایند. برای تغییر نام محصول، ارائه تصدیق ثبت نام جدید، اصل پروانه ساخت قبلی و فیش بانکی، برابر تصویب نامه هیات وزیران، الزامی است.
  • نحوه ارسال مدارک: به منظور تسریع در امر صدور پروانه های یاد شده و درصورت آمادگی، موسسه مربوطه می تواند، مدارک مربوط به تاسیس، بهره برداری، مسئول فنی و ساخت را، همزمان تکمیل و از طریق اداره نظارت مربوطه به اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی ارسال دارند، در غیر این صورت، پس از آمادگی در هر مرحله، درخواست صدور همان پروانه را بنماید.

نحوه صدور مجوز چاپ برچسب

مجوز چاپ برچسب، برای محصولات مشمول قانون، که دارای پروانه ساخت معتبر بوده و از نظر فنی و بهداشتی نیز مورد تائید باشند، صادر می گردد. برابر ماده 11 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی م برچسبهای محصولات مشمول قانون مذکور، بایستی دارای مشخصات زیر، به زبان فارسی و خوانا باشند:‌

1- نام و آدرس موسسه سازنده

2- نام محصول

3- مواد متشکله

4- شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت

5- سری ساخت

6- تاریخ ساخت و تاریخ انقضاء مصرف

7- جمله ساخت ایران روی برچسب، درج شده باشد.

8- وزن خالص . بدیهی است، در مواردی که مجوز برچسب صادراتی داده می شود این مطلب می تواند به زبان غیر فارسی نیز روی محصول، درج شود، مشروط به آن که، منحصرا برای صادرات باشد.

نحوه صدور گواهی بهداشت، برای صادرات مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی

جهت صدور گواهی بهداشت، برای محموله های مواد غذایی و بهداشتی به دو صورت زیر، اقدام می گردد:‌

1- موسساتی که دارای پروانه های ساخت بهداشتی، بالاخص پروانه ساخت معتبر باشند، باستناد پروانه ساخت، گواهی بهداشت، صادر می شود. گاهی بنا به تشخیص کارشناسی و در صورت لزوم، از محموله صادراتی نمونه برداری و پس از تائید آزمایشگاه، اقدام به صدور گواهی بهداشت می شود.

2- در مورد موسساتی که به صورت سنتی، مشغول به کار هستند و دارای کد بهداشتی بوده و فاقد پروانه های بهداشتی می باشند، پس از بازدید از محموله صادراتی و درصورت لزوم نمونه برداری و پس از تایید آزمایشگاه، گواهی بهداشت صادر خواهد شد.

مجوز ورود و ترخیص کالا

مجوز ورود کالا: مجوز است که بر طبق مقررات واردات و صادرات وزارت بازرگانی و در صورت تکمیل مدارک مربوطه، توسط اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و یا ادارات تابعه، برحسب مورد، پس از طی مراحل قانونی و بررسی های لازم، صادر می شود و در واقع موافقت اولیه برای ورود کالای مورد نظر، به کشورمی باشد. دریافت این مجوزها از مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی بوده و برای افرادی که قصد دارند محصولات غذایی خود را صادر نمایند یا برای تهیه مواد اولیه ساخت مواد غذایی خود نیاز به واردات دارند، الزامی خواهد بود. سازمان نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی در این امر نیز ذی صلاح بوده و شما برای دریافت این مدارک باید پروسه های قانونی و حقوقی را در این سازمان طی نمائید. مجوز ورود زمانی اعطا می شود که محصول یا مواد اولیه ای که قصد وارد کردنش را دارید، مورد بررسی قرار گرفته و از نظر مسایل بهداشتی و نظارتی مشکلی ندارد. در این صورت موافقت اولیه برای ورود به کشور را دریافت کرده است. این محصول پس از تایید اولیه به محل گمرک وارد می شود. شما با در دست داشتن مجوز ترخیص کالا که تاییدیه های قابلیت مصرف در کشور را دارد، اجازه دارید تا این محصولات را مطابق قانون رسمی کشور از گمرک ترخیص کرده و وارد انبارهای خود کنید. آمار واردات از این کشورها به اینصورت است که تایلند با ۲۶ درصد در جایگاه نخست ، برزیل با ۱۴ درصد، اسپانیا ۱۰ و ۴۴ درصد دیگر در اختیار کشورهای دیگر می باشد . این حجم از واردات نوشیدنی در سال ۱۳۹۵ واردات به ۶۰ هزار ۵۰۰ تن کنسانتره و آبمیوه رسیده است . کالاهای وارداتی به سه دسته تقسیم میشوند دسته اول کالاهای مجاز کالاهایی هستند که برای ثبت و ورود کالا نیاز به مجوز ندارند ، دسته دوم کالاهای مشروطی هستند که با گرفتن مجوز می توانند اجازه ورود پیدا کنند مانند آرد و گندم ، نشریات و فیلم ها که باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد . جهت ورود کالاهای مشمول ماده ۱۶ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی که بر طبق مقررات واردات و صادرات وزارت بازرگانی , ورود آنها بلامانع می باشد. ابتدا متقاضی مدارک ذیل را برای صدور مجوز واردات نوشیدنی و مواد غذایی باید تکمیل و ارائه دهد :

۱ – اصل پیش فاکتور(پروفرما)‌ , به انضمام دو برگ تصویر آن .

۲- اصل اوراق ثبت سفارش تکمیل شده به انضمام یک برگ تصویر صفحه اول آن

۳- آنالیز معتبر مرتبط با پروفرم کالا شامل مشخصات کامل فیزیکی , شیمیائی و در صورت لزوم , مشخصات میکروبی

۴- پیش نمونه در صورت لزوم برای مجوز واردات نوشیدنی و غذایی

۵- در صورت داشتن سابقه ورود کالا باید همان مشخصات قبلی ( تولید کننده و آنالیز کالا )‌، تصویر پیش فاکتور سابقه را برای مجوز واردات نوشیدنی ضمیمه گردد ( در حال حاضر سابقه ۲ سال قابل قبول است )‌چنانچه کالا (‌اسانس , رنگ , مواد افزودنی و نگهدارنده ) در یک واحد تولیدی خاص مورد مصرف دارد می بایستی تصویر پروانه ساخت , که نام کالای فوق در آن درج گردیده باشد , نیز ارائه گردد . پس از بررسی آنالیز و مطابقت آن با استانداردهای ملی یا منابع معتبر خارجی از قبیل WHO و BP.USP و غیره , مجوز ورود , صادر خواهد شد.

* پس از بررسی مدارک و کنترل کلیه مشخصات , از گمرک ورودی اقدام به نمونه برداری گردیده و به همراه برگ آنالیز تایید شده , به آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو , ارسال تا پس از مطابقت نمونه با آنالیز مربوطه , مجوز مصرف صادر گردد

* تبصره :‌ در صورتی که کالاهای وارداتی , در ایران دارای استاندارد ملی باشد باید فرمولاسیون کالا حداقل منطبق با استاندارد ملی بوده و چنانچه در موارد خاص برای کالای وارداتی استاندارد ملی تدوین نشده باشد لازم است اطلاعات

ضوابط ورود کالاهای فرآیند شده غذایی، آرایشی و بهداشتی

مدارک مورد نیاز جهت ورود کالاهای فرآیند شده غذایی، آرایشی و بهداشتی

الف – ارائه اوراق ثبت سفارش ب – ارائه اصل فرمولاسیون، با آنالیزکالا، به مهر و امضای تولید کننده، دارای مطالب زیر باشد:

1- با تاریخ جدید صادر شده و حاوی کلیه اطلاعات علمی مورد نیاز باشد .

2- درج نوع و شماره استاندارد بکار رفته در تولید کالا

ب- ارائه اصل پروفرم با امضای تولید کننده

د- ارائه اصل گواهی بهداشت و قابلیت مصرف در کشور مبداء، با تائید سفارت جمهوری اسلامی، در هنگام ترخیص با مشخصات ذیل:

1- شماره و تاریخ فاکتور 2- نام و مشخصات کامل کالا به همراه شماره سری ساخت

ج- هر واحد از کالاهای واردات، دارای مشخصات زیر به فارسی باشد:

تاریخ تولید و انقضاء، سری ساخت، فرمولاسیون، کشور تولید کننده و درصورت لزوم، دستور مصرف .

تبصره:‌ در صورتیکه کالاهای وارداتی، درایران دارای استاندارد ملی باشد، باید فرمولاسیون کالا، حداقل منطبق با استاندارد ملی بوده و چنانچه در موارد خاص، برای کالای وارداتی، استاندارد ملی تدوین نشده باشد، لازم است اطلاعات کامل و دقیق، توسط وارد کننده، ارائه و موضوع در کمیته علمی مربوطه، بررسی و تصمیم گیری شود.

آغاز فعالیت تولید مواد غذایی

شما با طی مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی و ثبت یک برند ایده آل می توانید فعالیت خود را در زمینه تولید مواد غذایی آغاز کنید. توجه به کیفیت محصولات و تبلیغات مناسب می تواند رمز موفقیت شما در این حوزه به حساب آید. توجه داشته باشید که پیش از به پایان رسیدن اعتبار ثبت برند و مجوزهای تولیدی حتماً نسبت به تمدید آن ها اقدام کنید. زیرا یک کوتاهی ساده می تواند زحمات و هزینه های چندین ساله شما را به باد دهد.

ایجاد تغییرات در مجوزها

طبق قوانین موجود در این زمینه، این امکان برای شما فراهم آمده تا در صورت نیاز بتوانید بخش های مختلف مجوزهای خود را تغییر دهید. برای طی نمودن مراحل اخذ مجوز تولید مواد غذایی می توانید این تغییرات را نیز اعمال نموده و هزینه های آن را پرداخت نمائید. مثلاً اگر بخواهید فرمول غذای تولیدی خود، نام محصول یا وزن آن را تغییر دهید، باید درخواست این اصلاحات و مدارک را ارسال نموده و هزینه های آن را پرداخت نمائید تا درخواست شما به صورت قانونی ثبت و اجرایی شود. جهت مشاوره و دریافت مجوز تولید مواد غذایی با شماره 09202909907 خانم ناسوتی تماس حاصل فرمایید.

ایجاد تغییرات در مجوزها

کارخانه مواد غذایی- مجوز کارخانه- اخذ مجوز کارخانه- راه اندازی کارخانه- راه اندازی کارخانه مواد غذایی- مواد غذایی- تولید مواد غذایی- خط تولید مواد غذایی- مجوز کارخانه مواد غذایی- اخذ مجوز کارخانه مواد غذایی- مجوز تولید مواد غذایی- اخذ مجوز تولید مواد غذایی- پخش مواد غذایی- مجوز پخش مواد غذایی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...