خرید سنگ
to top

پر کن ثقلی و پرکن سیلندر پیستونی چیست


397
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 58 ثانیه

دستگاه های پرکن در مدل ها و مکانیک های مختلف هرکدام برای کاربرد مخصوص خودش در حال ساخت و تولید می باشند. این پرکن ها با ظرافت های مختلف برای پرکردن حجم های پت یا شیشه از کوچک تا بزرگ با دقت میلی گرم قابل انتخاب هستند.اما پرکن بر چه مبنایی ظرف را پر می کند و تنظیم خواهد شد؟ پرکن دارای انواع (تایمری_ثقلی_سیلندر پیستونی_لودسلی)وجود دارند.



دستگاه های پرکن در مدل ها و مکانیک های مختلف هرکدام برای کاربرد مخصوص خودش در حال ساخت و تولید می باشند.

این پرکن ها با ظرافت های مختلف برای پرکردن حجم های پت یا شیشه از کوچک تا بزرگ با دقت میلی گرم قابل انتخاب هستند.اما پرکن بر چه مبنایی ظرف را پر می کند و تنظیم خواهد شد؟

پرکن دارای انواع (تایمری_ثقلی_سیلندر پیستونی_لودسلی)وجود دارند.

برای خرید انواع پر کن می توانید با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید.

پرکن تایمری یا پمپی

پرکن های پمپی سری پرکن هایی هستند که میان پر کن و مخزن تغذیه یک عدد پمپ مکنده و دمنده نصب خواهد شد و با تنظیم زمان بندی شروع به کار می کند. برای مثال روی 10 ثانیه تنظیم می شود بظری به وسیله کانوایر زیر نازل هدایت می شود استپ کرده فرمان به پمپ داده می شود 10 ثانیه روشن و سپس خاموش می شود و به همین ترتیب ادامه دارد.

اما آیا این روند دقیق عمل می کند؟

باید بگوییم خیر زیرا عوامل زیادی مثل چگالی یا پر بودن و خالی بودن مخزن تغزیه تاثیر چشمگیری خواهد داشت

به این صورت که اگر مخزن پر باشد فشار بیشتری بر اثر جاذبه روی مایع خواهد بود و با فشار بیشتری از نازل ها خارج خواهد شد و همچنین اگر مخزن حجم کمتری از مایع را داشته باشد با فشار کمتری خارج خواهد شد و در ثانیه مشخص شده حجم کمتری خارج خواهد شد برای این کار راه حلی هم وجود دارد و برای حذف این مشکل اغلب یک عدد مخزن با حجم کم بین مخزن تغذیه اصلی و پمپ قرار می دهند که همیشه سطح آن یکسان بماند و فشار روی خروجی تاثیر نگذارد.

همچنین غلظت بالا سبب خروجی کمتر و غلظت کمتر باعث خروجی بیشتر می شود. برای حل این مشکل باید هر چند ساعت یکبار تنظیم پرکن چک شود و اگر احتیاج داشت دوباره تنظیم شود.

پرکن ثقلی

این نوع پرکن ها از پمپ استفاده نمی شود و به این صورت است که نازل روی دهانه بطری قرار خواهد گرفت و به وسیله بافت لاستیکی که سر نازل ها وجود دارد مانع خروج و یا وارد شدن هوا می شود. در داخل نازل دو ورودی وجود دارد که از یکی آب خارج می شود و یکی برای خارج کردن هوای داخل بطری است.

هنگامی که مایع بطری به خروجی هوا برسد به صورت خودکار قطع می شود چون دیگرهوایی وجود ندارد که باعث شود مایع فشار برای خروجی داشته باشد.

در سیستم پرکن های ثقلی این روش فقط برای مایعات رقیق مثل آب_ شربت_روغن رقیق جواب خواهد داد و گر غلیظ باشد قابل انجام نیست و باید از سیستم سیلندر و پیستونی استفاده شود. این سیستتم پرکن نسبت به بقیه پرکن ها قیمت ارزان تری دارد و راحت تر خرید و فروش می شوند.

پرکن سیلندر و پیستونی

پرکن های سیلندر پیستونی برای هم مایعات رقیق و هم غلیظ قابل استفاده هستند و از طرفی با قیمت بالا تری که نسبت به بقیه پرکن ها دارند طرفداران بیشتری هم دارند.

در مکانیزم این پرکن از سیستمی شبیه به سرنگ استفاده می شود ولی با ابعادی بزرگ تر و جنس استیل هستند.

در سیلندر ساخته شده داخل با عقب رفتن پیستون ورودی مخزن تغذیه به پیستون باز شده و پیستون از مایع پر می شود سپس با جلو رفتن پیستون ورودی مخزن بسته و خروجی باز خواهد شد و به نازل های پرکن هدایت می شود.

در پر کن سیلندر پیستونی دقت پرکن بالا می باشد و پرکردن ظروف کوچک با دقت پایین از قابلیت های خوب این دستگاه است.

از معایب این نوع پرکن سرعت پایین آن است . همچنین حجم سیلندری که برای آن ساخته شده قابل تغییر نیست و قابلیت پرکردن بیشتر از حجم سیلندر را ندارد ولی کمتر را می تواند.

پرکن لودسلی

در پرکن های لوتسلی یک سنسور زیر ظرف قرار دارد که وزن ظرف را نشان می دهد و با پرکن هماهنگ است تنظیم خواهد شد روی وزنی که مورد نظر است سنسور عمل کرده و قطع خواهد شد.

این سیستم خیلی مورد پسند و ساده است اما معایبی هم دارد که در زیر توضیح خواهیم داد.

معایب پرکن لوتسلی

هزینه زیادی برای خرید احتیاج دارند(به این علت که هر نازل به یک نمایشگر پمپ و لوتسل جدا نیاز دارد_دقت بالایی در روند کار و پرکردن ندارد_بیشتر برای پرکردن ظروف بزرگ مانند بشکه و تانکر استفاده می شوند.

در این سیستم یک ترفند برای بالا بردن دقت پرکن استفاده شده و آن هم به این صورت است که ابتدا با سرعت بالا ماده داخل ظرف ریخته خواهد شد و به انتهای ظرف که رسید سرعت کم می شود و آرام قطع خواهد شد تا به وزن نهایی مورد نظر برسد.

برای خرید انواع پر کن می توانید با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...