خرید سنگ
to top

چه کسانی مشمول یارانه حمایتی نشدند


458
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 55 ثانیه

یارانه کمک معیشتی به افرادی که در دهک‌های یک تا ۹ درآمدی قرار دارند، واریز شده است. دهک یک تا نه با میزان واریزی متفاوت شامل یارانه حمایتی شدند ولی دهک پردرآمد از میان یارانه بگیران حذف شد. جاماندگان یارانه حمایتی برای ثبت نام می توانند به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها به نشانیhemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. 



یارانه حمایتی به  چه کسانی تعلق نگرفت

بنابر گفته های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین یارانه کمک معیشتی به افرادی که در دهک‌های یک تا ۹ درآمدی قرار دارند، واریز شده است. به گونه‌ای که برای سه دهک کم‌درآمد ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک پردرآمد ۳۰۰ هزار تومان واریز شده و دهک دهم که افراد پردرآمد هستند، اصولاً واریزی برایشان صورت نگرفته است. بر این اساس یک خانوار چهار نفره دهک اول، دوم و سوم ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک خانواده چهار نفره دهک چهارم و پنجم ماهی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.

جاماندگاه یارانه حمایتی

معاون وزیر تعاون، کسانی که به دلایل مختلف یارانه نمی‌گیرند، مثلاً افرادی بوده‌اند که در سال ۹۲ پدر خانواده از دریافت یارانه انصراف داده و فرزندان آن پدر که بعدا ازدواج کرده و تمکن مالی هم ندارند جزو جاماندگان به شمار می‌روند و طبق قانون این افراد می‌توانند تقاضای خود برای دریافت یارانه را در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت کنند که بعد از بررسی اگر در دهک درآمد نباشند، مشمول دریافت یارانه خواهند شد. در حال حاضر ۷ میلیون نفر جامانده از یارانه هستند که ممکن است تعدادی از آن‌ها تقاضا برای دریافت یارانه داشته باشند. جاماندگان یارانه حمایتی برای ثبت نام می توانند به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. سامانه پایگاه رفاه ایرانیان با وجود تراکم ورود مردم در دسترس قرار دارد، اما این سا مانه فقط برای ثبت اعتراض نسبت به دهک‌های درآمدی است و درخواست‌ها برای افراد جامانده باید از طریق سامانه سازمان هدفمندی پیگیری شود.

جاماندگاه یارانه حمایتی

افرادی که مشمول یارانه حمایتی نشدند

  • خانوارهایی که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند، مشمول کمک حمایتی دولت نمی شوند:

  • خانوارهایی که اعضای آن دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو بطور همزمان هستند یا دو واحد ملکی دارند.

  • خانوارهایی که بیش از 3 سفر خارجی غیر زیارتی هوایی (در چهار سال اخیر) داشته اند.

  • خانوارهایی که دارای خودرو سواری به ارزش بیش از 300 میلیون تومان یا خودرو عمومی به ارزش بیش از 400 میلیون تومان باشند.

  • کارفرمایانی که بیش از 3 بیمه پرداز داشته باشند.

  • خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در سایر شهرها 900 میلیون تومان باشد.

  • گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعأ بیش از 300 میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

افرادی که مشمول یارانه حمایتی نشدند

خانوارهایی که مجموع درآمد ماهانه آنها با توجه به تعداد اعضای خانواده بیش از مبالغ زیر باشد:

  • 1 نفره: 4 میلیون تومان

  • 2 نفره: 5 میلیون تومان

  • 3 نفره: 6 میلیون تومان

  • 4 نفره: 7 میلیون تومان

  • 5 نفره و بیشتر: 8 میلیون تومان

خانوارهایی که مجموع درآمد ماهانه آنها با توجه به تعداد اعضای خانواده بیش از مبالغ زیر باشد:

هشدار پلیس فتا جاماندگان یارانه حمایتی

رییس پلیس فتای تهران نسبت به احتمال کلاهبرداری و سودجویی از جاماندگان یارانه‌های جدید واریز شده، هشدار داد. بدنبال واریز یارانه‌های جدید به حساب برخی از سرپرستان خانوار در کشور، ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی این یارانه را دریافت نکرده باشند، این افراد باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند. افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام از جاماندگان یارانه»، «دریافت یارانه»، «افزایش مبلغ یارانه» و ... قصد سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان را دارند. این افراد معمولأ تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند. رییس پلیس فتای تهران با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان دریافت این یارانه باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و همچنین پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را هم نخورند، اعتماد نکنند. و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که ممکن است با چنین موضوعاتی برایشان ارسال شود، پرهیز کنند.

هشدار پلیس فتا جاماندگان یارانه حمایتی

یارانه- بسته حمایتی- بسته حمایتی دولت- یارانه حمایتی- طرح مردمی سازی یارانه - عادلانه کردن یارانه- یارانه بگیر- دهک های جامعه- دهک پایین- یارانه دهک پایین- اعترلض عدم واریز- استعلام یارانه- واریز نشدن یارانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...