خرید سنگ
to top

طرح حمایتی مردمی سازی یارانه ها


1311
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 47 ثانیه

وزیر اقتصاد بیان کرد: 77 میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند.



بسته حمایتی طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها چیست؟

یارانه- بسته حمایتی- بسته حمایتی دولت- یارانه حمایتی- طرح مردمی سازی یارانه - عادلانه کردن یارانه- یارانه بگیر- دهک های جامعه- دهک پایین- یارانه دهک پایین- اعترلض عدم واریز- استعلام یارانه- واریز نشدن یارانه

جزئیات بسته حمایتی و عادلانه کردن یارانه

وزیر اقتصاد کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: همانطور که در بیانات آقای رئیس جمهور بیان شد، بنای دولت بر این است که همزمان با اصلاح نظام یارانه‌ای کشور، بر خلاف رویه گذشته که فشارهای زیادی بر جامعه وارد شد اما قدرت خرید جبران نشد، این اتفاق رخ دهد و اکنون فرآیند واریز یارانه‌ها آغاز شده که تا چند ساعت آینده به حساب همه مشمولان دریافت یارانه واریز خواهد شد. وزیر اقتصاد بیان کرد: 77 میلیون یارانه بگیر در دو طبقه تقسیم بندی شده‌اند، ۳۰ درصد این جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، ۶۰ درصد یارانه ۳۰۰ هزار تومانی و ۱۰ درصد از مردم نیز یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند.

جزئیات بسته حمایتی و عادلانه کردن یارانه

میزان یارانه جبرانی برای خانواده بدین شرح است:

  • دهک یک تا ۳

  1. خانواده ۲ نفره: ۸۰۰ هزار تومان
  2. خانواده ۳ نفره: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  3. خانواده ۴ نفره: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
  4. خانواده ۵ نفره: ۲ میلیون تومان
  • دهک ۴ تا ۹

  1. خانواده ۲ نفره: ۶۰۰ هزار تومان
  2. خانواده ۳ نفره: ۹۰۰ هزار تومان
  3. خانواده ۴ نفره: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  4. خانواده ۵ نفره: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

زمان برداشت بسته حمایتی واریز شده چه زمانی است؟

بنابر گفته وزیر اقتصاد در تاریخ 19 اردیبهشت 1401 یارانه جدید تا صبح روز سه شنبه 20 اردیبهشت 1401به همه مشمولان پرداخت می‌شود. به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه، دولت به دنبال آن است که کمک‌های معیشتی را به شکل یکپارچه به حساب مردم واریز کند. از خردادماه تا پایان سال، تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی یکجا به حساب مردم واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات مسکن برای دهک های پایین تر

تسهیلات مسکن به دهک‌های پایین‌تر اختصاص داده می‌شود که روحیه نوع دوستی، خیرخواهی مردم این کار را تأیید می‌کند. در کشور ما دهک پایین کمتر از یک کیلوگرم گوشت، و دهک‌های بالا این میزان گوشت را برای حیوان خانگی خود مصرف می‌کنند.

ساماندهی ارز دولتی

وزیر اقتصاد بیان کرد: به محض آنکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ حذف ارز ترجیحی مطرح شد، دولت تصمیم گرفت تا هدفمندی یارانه‌ها را به سرعت عملی کند. ارز دولتی منجر به ایجاد فسادهایی شده بود که ادامه آن صرفه اقتصادی نداشت‌. قرار بود این اتفاق در چند روز آینده انجام شود اما با توجه به آزادسازی قیمت آرد، سوالات بسیاری به سمت دولت سرازیر شد بر این اساس تصمیم گرفته شد تا رئیس جمهور در زمان سریع‌تری با مردم صحبت کرده و حمایت‌های در نظر گرفته شده را با مردم در میان بگذارند.

علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور

با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده توسط آیت‌الله رئیسی در برخی خانوارهاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد، این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در دولت قبل است.

جزئیات یارانه نان و دارو

خاندوزی اظهار داشت: در خصوص یارانه کالاهای اساسی که رئیس‌جمهور اشاره کردند در خصوص یارانه نان و دارو مصوبه ستاد اقتصادی دولت این است که همه ایرانیان از جمله یارانه بگیران و کسانی که مشمول پرداخت یارانه نیستند یارانه دریافت می‌کنند.

نحوه اعتراض مردم به واریز یا عدم واریز بسته حمایتی جدید

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیل، ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

نحوه اعتراض مردم به واریز یا عدم واریز بسته حمایتی جدید

یارانه- بسته حمایتی- بسته حمایتی دولت- یارانه حمایتی- طرح مردمی سازی یارانه - عادلانه کردن یارانه- یارانه بگیر- دهک های جامعه- دهک پایین- یارانه دهک پایین- اعترلض عدم واریز- استعلام یارانه- واریز نشدن یارانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...