خرید سنگ
to top

برای خرید و فروش املاک صنعتی خود با ما مشورت کنید


499
زمان مطالعه: 6 دقیقه, 20 ثانیه

املاک صنعتی- خرید املاک صنعتی- فروش املاک صنعتی- مشاوره فروش املاک صنعتی- قیمت املاک صنعتی- قیمت گذاری املاک صنعتی- ارزیابی املاک صنعتی



سایت خرید و فروش املاک صنعتی

املاک صنعتی- خرید املاک صنعتی- فروش املاک صنعتی- مشاوره فروش املاک صنعتی- قیمت املاک صنعتی- قیمت گذاری املاک صنعتی- ارزیابی املاک صنعتی- قرارداد فروش املاک صنعتی- کارخانه- فروش کارخانه- خرید و فروش کارخانه- ارزیابی کارخانه- قیمت کارخانه- قیمت گذاری کارخانه- مشور فروش کارخانه

املاک عبارت است از محدوده مشخصی متشکل از زمین، ساختمان های ساخته شده بر روی آن و هرگونه منابع طبیعی در محدوده آن ملک، مانند آب ها و محصولات زراعی. املاک را می توان به چهار نوع مسکونی، تجاری صنعتی و زمین طبقه بندی کرد. املاک مسکونی شامل سازه هایی برای سکونت خانگی مانند خانه های تک خانواده، آپارتمان، خانه های شهری، خانه های متحرک و مکان های در دسترس برای اجاره در تعطیلات است. املاک تجاری شامل ساختارهایی است که برای ایجاد درآمد استفاده می شود؛ مانند ادارات، فروشگاه ها، هتل ها، خدمات و مشاغل دیگر. املاک صنعتی شامل ساختارهای مورد استفاده در تولید است، مانند کارخانه ها، انبارها و مراکز تحقیقاتی و مراکزی که به طور صنعتی یا تجاری برای تولید و توزیع کالا به کار می روند. بی تردید معاملات املاک صنعتی مثل خرید سوله یا خرید کارخانه، سوله و ... دارای پیچ و خم های زیادی است که در معاملات خرید و فروش املاک مسکونی چنین مواردی وجود ندارد. سایت های زیادی هستند که در زمینه خرید و فروش املاک صنعتی و خصوصأ کارخانجات فعالیت دارند که یکی از معتبرترین این سایت ها، سایت ایران کارخانه است.

سایت خرید و فروش املاک صنعتی

اگر قصد خرید کارخانه دارید، با تمام نکات حائز اهمیت در خرید و فروش املاک صنعتی آشنا شوید:

  • بازار هدف را پیدا کنید

سرمایه گذاران املاک و مستغلات صنعتی در خارج از منطقه بازار خود سرمایه گذاری می کنند یا در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنند. هر بازاری را که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید را تجزیه و تحلیل کنید تا منطقه مناسب برای سرمایه گذاری را پیدا کنید.

  • بازدید از املاک صنعتی

شروع به بررسی و شناسایی خصوصیات کیس ها کنید، از همه آنها بازدید کنید. این به شما ایده بهتری می دهد که اگر تصمیم دارید معامله صورت بگیرد چه انتظاری از شرایط و وضعیت ملک باید داشته باشید.

افرادی که برنامه ریزی می کنند ، به تحقیق و بررسی توجه می کنند و در نهایت درباره آنها تصمیم می گیرند و عمل می کنند ، همیشه قادر به دستیابی به نتیجه خوب یا دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خواهند بود.

در زمینه خرید کارخانه ای که مالکیت صنعتی محسوب می شود ، فرد یا خریدار می تواند بررسی های کاملی را انجام دهد و سپس اقدام به خرید کند.

  • مجوزها و قوانین مربوطه را بدانید

محدودیت ها و مجوزهایی منطقه را برای خرید و فروش کارخانه ها بررسی کنید. به عنوان مثال: بسیاری از شهرها و محله ها فاصله مشخصی از خط املاک یا خط حصاری که کارخانه باید از آن دور باشد تعیین می کنند. این می تواند تعیین کند که چه نوع و اندازه کارخانه را می توانید خریداری یا ایجاد کنید.

  • هدف از خرید کارخانه

به چگونگی استفاده از کارخانه بیندیشید تا به شما در داشتن بهترین اندازه و ویژگی های کارخانه کمک کند. آیا شما یک کارخانه برای کارگاه یا باغبانی می خواهید و می خواهد وقت زیادی را در کارخانه بگذراند؟ اگر می خواهید زمان زیادی را در آن بگذرانید، حتماً نور، تهویه و نیاز به سقف استاندارد را در نظر بگیرید. یا فقط کالاها را ذخیره کنید؟ اگر چنین است، چه نوع ذخیره سازی؟ تجهیزات بزرگ و حجیم؟ آیا مقدار تقریبی کالا یا تجهیزات با منطقه کارخانه متناسب است؟

  • اندازه و ابعاد کارخانه

مساحت و اندازه کارخانه تقریباً در هر سایزی موجود است. همیشه اندازه ای بزرگتر از آنچه فکر می کنید، برنامه ریزی کنید.

  • پایه کارخانه

مهمترین قسمت کارخانه شما، صرف نظر از نوع و اندازه کارخانه ای که خریداری می کنید ، پایه و اساس شماست. گیاه شما باید روی یک سطح صاف ساخته شود، در غیر این صورت ممکن است در آینده مشکلات ساختاری وجود داشته باشد.

  • قوانین حاکم بر قرارداد فروش کارخانه

این قرارداد از عقودی است که کاملاً در نظام حقوقی ایران شناخته شده و قواعد و مقرراتی به منظور صحت انجام آن پیش‌بینی شده است. نکات‌ مهم قبل از تنظیم نمونه قرارداد فروش کارخانه عبارتند از:

  • کسب اطلاع از مشاعی یا مفروز بودن مال

اگر کارخانه مال مشاعی باشد، فروش آن به شخص غریبه، نیازمند اجازه و رضایت تمامی مالکان آن است و یک مالک نمی‌تواند به تنهایی بدون رضایت دیگر مالکان تمامی مبیع را به فروش برساند.

  • کسب آگاهی نسبی از وضعیت مالی کارخانه

هرگاه مشخص شود که معامله به قصد فرار از دین و به صورت صوری انجام شده است، معامله باطل است. طلبکار می‌تواند به دادگاه دادخواست دهد و دلائل خود را اقامه کند (که مدیون برای فرار از دِین، قصد فروش اموال خود را دارد) و دادگاه می‌تواند دستور دهد که توقیف اموال مدیون به میزان بدهی انجام شود.

  • نوع قرارداد فروش کارخانه

قرارداد فروش کارخانه عقدی الزام آور است که امکان فسخ یک جانبه آن وجود ندارد (عقد بیع عقدی لازم است نه جایز) بنابراین فسخ تنها در صورتی ممکن است که امکان قانونی باشد یا اینکه دو طرف با رضایت و توافق عقد را تمام کنند.از سویی دیگر عقد بیع یا عقد معین عقدی است که در قانون، شکل و شیوه انعقاد آن کاملاً توضیح داده شده است. طرفین می‌توانند برمبنای توافق و تراضی باهم عقد را ایجاد کنند اما نباید این تراضی برخلاف قوانین کلی باشد. بنابراین قرارداد فروش کارخانه به پیروی از عقد معین، شکل و شیوه‌ مشخصی دارد که در قانون کاملاً ذکر شده است.

اگر قصد خرید کارخانه دارید، با تمام نکات حائز اهمیت در خرید و فروش املاک صنعتی آشنا شوید:

نکات حقوقی تسلیم کارخانه

مطابق ماده 367 قانون مدنی تسلیم عبارت است از: دادن مبیع به تصرف مشتری به نحوی که متمکن از انحاء تصرفات و انتفاعات باشد و قبض عبارت است از استیلاء مشتری بر مبیع. چنانکه در مواد فوق گفته شد در نمونه قرارداد فروش کارخانه باید شیوه تسلیم مبیع به خریدار کاملا مشخص شود. طبق ماده قانونی بالا، تسلیم زمانی انجام می‌شود که مبیع (کارخانه) تحت اختیار مشتری گذاشته شده باشد اگرچه مشتری، هنوز آن را تصرف نکرده باشد؛ یعنی اگر در قرارداد گفته شده باشد که در تاریخی خاص و به شکل خاص، فروشنده مبیع را در اختیار خریدار قرار می‌دهد و فروشنده به تعهدات درج شده در فرم قرارداد فروش کارخانه عمل کند و مشتری آن را تحویل بگیرد، تسلیم انجام شده است حتی اگر مشتری از مبیع استفاده نکرده و منفعتی به دست نیاورد. نکته قابل توجه دیگر اینکه اگر در متن قرارداد فروش کارخانه زمان خاصی را برای تحویل کارخانه به خریدار در نظر گرفته باشید شرایط تسلیم ملک در موعد مقرر شرط است نه در زمان عقد.

نکات حقوقی تسلیم کارخانه

مشاور خرید و فروش املاک صنعتی

وجود یک مشاور برای هر سرمایه گذار در املاک و مستغلات بسیار مهم است، اما وقتی صحبت از استراتژی های سرمایه گذاری پیچیده تری مانند املاک صنعتی می شود، قطعـأ حضور مشاور حائز اهمیت بسیاری می باشد. مشاوری که از رویدادها، اخبار و اطلاعات املاک و مستغلات باخبر باشد یا از ارتباطات موجود خود استفاده نماید. برای خرید یا فروش املاک صنعتی با افراد با تجربه و کارشناسان این حوزه مشاوره کنید تا همه جوانب کار را بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید. کارشناسان فروش و مشاوران سایت ایران کارخانه با سالها تجربه در زمینه فعالیت روی کارخانجات و املاک صنعتی، هم بهترین املاک از نظر موقعیت، هم بهترین قیمت و هم بهترین خریدار یا فروشنده را به شما معرفی می کنند.

مشاور خرید و فروش املاک صنعتی

املاک صنعتی- خرید املاک صنعتی- فروش املاک صنعتی- مشاوره فروش املاک صنعتی- قیمت املاک صنعتی- قیمت گذاری املاک صنعتی- ارزیابی املاک صنعتی- قرارداد فروش املاک صنعتی- کارخانه- فروش کارخانه- خرید و فروش کارخانه- ارزیابی کارخانه- قیمت کارخانه- قیمت گذاری کارخانه- مشور فروش کارخانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...