خرید سنگ
to top

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود با سهیم شو


1480
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 11 ثانیه

هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به خاک یا بافت گیاهان اضافه می‌شود تا مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه تأمین گردد، کود نامیده می شود. برای آنکه خاک از لحاظ انواع مواد غذایی تأمین باشد، به‌کارگیری کود بسیار سودمند خواهد بود. کودها رشد گیاهان را بهبود می‌بخشند.


تولید و بسته بندی کود شیمیایی و ارگانیک در خانه

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود با سهیم شو

هرگونه مواد طبیعی یا غیرطبیعی که به خاک یا بافت گیاهان اضافه می‌شود تا مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه تأمین گردد، کود نامیده می شود. برای آنکه خاک از لحاظ انواع مواد غذایی تأمین باشد، به‌کارگیری کود بسیار سودمند خواهد بود. کودها رشد گیاهان را بهبود می‌بخشند و معمولاً حاوی حاوی عناصر زیر با نسبت‌های مختلف هستند:

سه ماده درشت‌مغذی اصلی

1. نیتروژن: بهبود رشد برگ‌ها

2. فسفر: بهبود رشد ریشه‌ها، گل‌ها، دانه‌ها و میوه‌ها

3. پتاسیم: تقویت رشد ساقه، جریان آب در گیاه، تقویت گل‌دهی و میوه‌دهی

سه ماده درشت‌مغذی فرعی

1. کلسیم

2. منیزیم

3. گوگرد

و مواد ریزمغذی: مس، آهن، منگنز، مولیبدن، روی و بور

انواع کود

کودها بر اساس طبیعی (ارگانیک) و شیمیایی (غیر ارگانیک) بودن طبقه‌بندی می‌شوند. کودهای غیر ارگانیک یا شیمیایی مواد حاوی کربن را، به جز اوره حذف می‌کنند. کودهای طبیعی یا ارگانیک معمولاً از گیاهان (بازیافت شده) یا حیوانات گرفته می‌شوند. به کودهای غیرارگانیک معمولاً کود شیمیایی گفته می‌شود چرا که برای تهیه آن‌ها باید چندین فرایند شیمیایی انجام داد.

انواع کود

کود شیمیایی

کودهای شیمیایی یا معدنی، مکمل های کشاورزی هستند که ۱۳ ماده مغذی مورد نیاز برای رشد گیاهان سالم را در خاک باغ فراهم می کنند. کودهای شیمیایی نسبتا ارزان قیمت که اثرگذاری سریع و مطلوبی نیز دارند، در فرمول‌های مختلف و به صورت جامد گرانول، مایع و پودرهای محلول در آب عرضه می شوند. کودهای شیمیایی شامل یک یا چند منبع غذایی مورد نیاز گیاهان هستند که می توانند به هر سه صورت فازهای جامد، مایع و یا گاز وجود داشته باشند. این ترکیبات می توانند هم به خاک اضافه شود، هم مستقیم به برگ های گیاه پاشیده شود و یا محلول در آب به خاک گیاه اضافه کرد. استفاده از این مواد به منظور ارتقاء کیفیت خاک، افزایش میزان محصول و یا ارتقاء کیفیت محصول تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کودهای شیمیایی

کودهای شیمیایی به سه دسته کلی نیتروژنه فسفاته و پتاسه تقسیم می شوند:

کودهای نیتروژنی یا ازته کود سفید (N)

کود شیمیایی سفید حاوی عنصر نیتروژن به شکل نیترات است که این عنصر برای رشد بسیاری از گیاهان لازم و ضروری می باشد و از این جهت از این کود می توان به منظور کمک به رشد طیف وسیعی از گیاهان استفاده کرد. قابلیت انحلال خیلی خوبی دارد و به راحتی در آب حل می شود و به سرعت در دسترس گیاه قرار می گیرد.

کودهای فسفاته یا کود سیاه (P)

بعد از کودهای نیتروژنی ، این نوع از کودهای شیمیایی پرمصرف ترین نوع کود در جهان محسوب می شوند. این ترکیبات برای رشد مناسب ریشه های گیاه ضروری هستند. به افزایش بازده برداشت محصول کمک می کنند و مقاوت گیاهان را در برابر انواع بیماری ها افزایش می دهند. کود شیمیایی سیاه عنصر فسفر را برای انواع گیاهان اعم از گلدانی، درخت و زراعی تامین می کند.

کودهای پتاس (K)

به کود شیمیایی حاوی عنصر پتاسیم کود سفید گفته می شود. از انواع آن می توان به پتاسیم کلرید (KCl) ، کود پتاسیم نیترات (KNO3) و پتاسیم سولفات اشاره کرد. این نوع از کود نیز به رشد کلی گیاه به خصوص رشد ریشه های آن کمک می کند و مقاومت آن را در برابر انواع بیماری ها افزایش می دهد.

مزایای کودهای شیمیایی

کودهای شیمیایی مزایای مختلفی در امور کشاورزی و باغداری دارد که ازجمله آنها عبارتند از:

کاربرد کودهای شیمیایی در کشاورزی آسان و کم‌هزینه است.

میزان بازدهی و کیفیت محصول کشاورزی و باغی را افزایش می‌دهد.

قیمت آن ارزان است.

استفاده مناسب از انواع کودهای شیمیایی، فقر خاک در مناطق خشک را جبران می‌کند.

کودهای شیمیایی سولفات آمونیم نسبت به دیگر کودهای ازته کمتر دچار آب شویی می‌شود.

و

کود شیمیایی

کود ارگانیک

کود ارگانیک همان کود دامی و گیاهی است. کود ارگانیک همان کمپوست ساخته شده از ضایعات حیوانات یا بقایای حیوانات و گیاهان است. کودهای ارگانیک یکی از مهم ترین نهاده های کشاورزی محسوب می شوند که با رعایت تمامی وجوه و شرایط کشاورزی ارگانیک موجب تولید محصول ارگانیک خواهند شد. با توجه به اهمیت تهیه غذای ارگانیک است، کود های آلی در حال تبدیل شدن به گزینه اول برای استفاده در کشاورزی برای اکثر افراد هستند. که به طور گسترده برای تولید انواع میوه¬جات و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. عناصر غذایی موجود در کود آلی بیشتر حالت غیر آلی دارد که مستقیمأ توسط گیاه نمی تواند جذب و مورد استفاده قرار گیرد. لازم است این مواد توسط میکروارگانیسم ها تجزیه و آزاد شود و به مرور توسط گیاه مورد استفاده قرار گیرد.

انواع کود ارگانیک

این کود ها نیز به سه نوع تقسیم می شوند که عبارتنداز:

کود های ارگانیک حیوانی

این کود می تواند به حفظ رطوبت خاک کمک کند و ظرفیت نگهداری رطوبت را بالا ببرد. همچنین تهویه خاک را بالا می برد، ضمن این که می تواند مواد مغذی را برای گیاه تامین کند.

کود های ارگانیک گیاهی

از بقایای انباشته شده گیاهان، کودهایی همچون کود لئوناردیت حاصل می آید. این کود با ارزش که در قیاس با هیومیک اسید به پایداری بیشتر کیفیت خاک کمک می کند، مورد استقبال زارعین قرار گرفته است. کودهای گیاهی و ارگانیک موجب تنظیم پی اچ خاک و ایجاد شرایط قلیایی می شود. در نتیجه تنظیم پی اچ خاک، جذب سایر ریز مغذی ها نیز بالاتر خواهد رفت و از این طریق می توان مدیریت بهتری را بر مزرعه اعمال نمود.

کود های ارگانیک معدنی

گرین سند یا ماسه سبز دارای رنگ سبز زیتونی حاوی گلوکونیت است این کود یک منبع عالی برای عناصری چون آهن، پتاسیم و منیزیوم است. استفاده از آن به تحریک گلدهی و باروری درختان میوه کمک می کند. ریزوسفر را بهبود می دهد و باعث بهبود جریان آب در خاک می شود. فسفات از سنگ های معدنی و خاک رس استخراج می شود. این صخره ها حاوی بیشتر از 30 درصد فسفات به همراه مقادیر زیادی عناصر ریز مغذی هستند که به خوبی گیاه را تغذیه می کنند و موجب افزایش اسیدیته خاک می شوند.

مزایای کودهای ارگانیک

افزایش راندمان مواد مغذی و مواد آلی موجود در خاک

بهبود حرکت آب در خاک و تغذیه میکروب های مفید موجود در خاک

بهبود بافت خاک، افزایش حاصلخیزی خاک، بهبود زهکشی و هوادهی

افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول از طریق تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاه

افزایش کیفیت و ماندگاری محصول

عدم آلودگی محیط زیست و سازگاری با محیط زیست

کود ارگانیک

تفاوت کودهای شیمیایی و کودهای ارگانیک

کودهای شیمیایی که از طریق فرآیندهای شیمیایی به دست آمده اند، از قابلیت جذب بالاتری برخوردار خواهند بود. این دسته از کودها می توانند به میزان بالایی در آب آبیاری محلول شده و سپس به جذب گیاهان برسند. بنابراین جذب عناصر غذایی از طریق کودهای شیمیایی نسبت به سایر کود های غیر شیمیایی افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از مردم تصور می کنند که هرکود تولید شده با مواد معدنی نوعی کود ارگانیک است. درصورتی‌که شرط اول ارگانیک بودن یک کود، ترکیبات آلی موجود در آن کود است. به عبارتی کودهای ارگانیک تماماً از مواد آلی حاصل شده اند و طی مصرف به چرخه کربن طبیعت باز می گردند.

تولید و بسته بندی کود با 50 میلیون

برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

تولید و بسته بندی کود با 50 میلیون

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه با سهیم شو

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه تنها یکی از ده ها طرح پیشنهادی شرکت سهیم شو می باشد. شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری از مبلغ بیست میلیون تومان تا دویست میلیون تومان طرح های تولیدی و خدماتی سود ده دریافت کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه تولید خاک برگ با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.کارشناسان ما در شرکت سهیم شو صفر تا صد فرآیند راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه را برای شما ترسیم می کنند و بعد از بررسی و تصمیم نهایی، پکیج طرح توجیهی و مراحل اجرایی را دریافت خواهید کرد که شامل موارد زیر می باشد:

ارائه طرح توجیهی و اقتصادی

همراهی برای جانمایی طرح

همراهی در اخذ مجوزات لازم

معرفی ماشین آلات با کیفیت و قیمت مناسب

معرفی مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب

آموزش روشهای تولید وبسته بندی

تهیه بسته بندی

کمک در جهت طراحی نوع بسته بندی

معرفی سرمایه گذار

معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات

تبلیغات رایگان

معرفی خریداران تضمینی محصولات

همراهی در فروش بیشتر

همراهی جهت احداث واحد صنعتی

معرفی نمایشگاه ها و فرصتهای نمایشگاهی

معرفی بازاریابها و عمده فروشها

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه با سهیم شو

شرکت سهیم شو در زمینه راه اندازی خطوط تولید خانگی سابقه کار طولانی و حرفه ای دارد و با توجه به سرمایه شما و در نظر گرفتن تمامی موارد، طرح توجیهی قابل قبول و مطابق با سرمایه شما را ارائه می دهد. تولید و بسته بندی کود در خانه یک کسب و کار کم هزینه و بسیار پرسود از نظر اقتصادی می باشد. برای راه اندازی این خط تولید با کارشناسان ما در شرکت سهیم شو تماس بگیرید تا تمامی موارد مطابق با بودجه در نظر گرفته شما توسط کارشناسان ما بررسی شود و بهترین شرایط کاری با سود بالا برایتان راه اندازی گردد. شرکت سهیم شو در زمینه های مختلفی از جمله راه اندازی خط تولید قند در خانه موفقیت های بسیاری کسب کرده است و قادرند با تمامی شرایط بودجه و محل احداث بهترین خط تولید را راه اندازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید. مشاورین ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و خدمات زیر را ارائه خواهند داد:

مشاوره تلفنی تا تحقق نتیجه دلخواه شما

مشاوره حضوری تا سه جلسه

امکان بازدید از مکانهای صنعتی و خدماتی مرتبط با طرح شما

بازدید از ماشین آلات و دستگاههای مورد نیاز طرحتان

اطلاع از شرایط و قوانین و مراحل اخذ مجوزات

اطلاع از میزان سود دهی شغل مد نظرتان

دریافت پیشنهادات سرمایه گذاری از سهیم شو

اطلاع از جدیدترین طرح ها

راه اندازی خط تولید و بسته بندی کود در خانه با سهیم شو

راه ارتباطی ما

راه ارتباطی ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی خط تولید و بسته کود با شماره 09198133354 مهندس حسن نژاد تماس بگیرید.

با تشکرگروه سهیم شو

مقاله در حال بروزرسانی می باشد.

تولید در خانه- کار در خانه- کسب و کار خانگی- کار خانگی- کارآفرینی- خود اشتغالی با سهیم شو- کسب و کارخانگی با سهیم شو- کارآفرینی با سهیم شو- خود اشتغالی- کار در خانه با سهیم شو- تولید کود در خانه- تولید کود - خط تولید کود در خانه- راه اندازی خط تولید کود در خانه- خط تولید کود- بسته بندی کود- بسته بندی کود در خانه



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...