خرید سنگ
to top

واردکننده متر فلزی و پلاستیکی 09109077988

715

واردکننده متر فلزی و پلاستیکی 09109077988

واردات متر خرید و فروش متر متر فلزی متر پلاستیکی

جهت خرید تماس بگیرید 

09109077988

آشنایی با کاربرد 14 مدل انواع متر های رایج و متنوع موجود در بازار ایران

  • نکات قبل از استفاده
  • متر چرخدار یا چرخ متر 
  • متر تاشو 
  • متر خیاطی
  • گونیا متر 
  • متر تلسکوپی 
  • متر جیبی 
  • متر پی وی سی
  • متر فلزی
  • متر فایبر گلاس
  • متر باطری خور
  • متر لیزری
  • متر چند کاره
  • جمع بندی

ابزار اندازه گیری که به متر معروف هست وسیله ای مدرج بر اساس مقایس های میلیمتر، سانتیمتر، اینچ و فوت است که جهت اندازه گذاری یا اندازه گیری فاصله بین دو شی یا مشخص کردن فاصله دو نقطه از یک شی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله که از خانواده خط کش هاست معمولا پیچیدگی کاربری خاصی نداشته و با ظاهر ساده، عملکرد و کارآیی فوق العاده ای در صنوف مختلف دارد و درون هر جعبه ابزاری یافت می شود. به طور کلی مترها را می توان به سه دسته مهندسی، لیزری و دستی تقسیم کرد که هر کدام دارای انواع متنوعی هستند.
در این مقاله در خصوص انواع مختلف و رایجی که در بازار پیدا می شود با شما صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.


نکات قبل از استفاده

در صورتی که بخواهید اندازه داخلی پروژه را اندازه گیری کنید، باید قسمت خارجی هوک (سر فلزی متر) را به لبه چسبانده و از سمت دیگر عدد مماس با محل مورد نظر را بخوانید. چنانچه بخواهید اندازه خارجی یک قطعه را به دست آورید نیاز هست که از قسمت داخلی هوک استفاده کنید به این صورت که هوک را روی لبه کار گذاشته تا زاویه قائم ایجاد شود و در ادامه از سر دیگر اندازه خوانده یا علامتگذاری شود.

 

 

چرخ متر یا متر چرخدار عمران

متر چرخدار یا چرخ متر 

برای اندازه گیری مسافت های طولانی به کار گرفته می شود. این وسیله دارای چرخ بزرگ و یک دسته است که کاربر به راحتی می تواند آنرا گرفته و چرخ را به حرکت در آورد. موقع شروع پروژه باید نقطه صفر آنرا در ابتدای محل مورد نظر قرار داد. در مدل های دستی و دیجیتال تولید می شود، نوع قدیمی نیاز به یادداشت تعداد دورهای چرخ داشته ولی بر روی مدل های جدید کانتر نصب می شود. خود کانترها هم به دو صورت مکانیکی و دیجیتالی عمل می کنند. البته نوع مکانیکی از ارجحیت بیشتری برخوردار است به این جهت که نیازی به تعویض باتری نداشته و در صورت نیاز به تعمیرات، از پیچیدگی کمتر برخوردارست. غالبا تا 10 کیلومتر را می توان با متر چرخدار اندازه گیری کرد. در برخی مدل ها هم پایه ای در کنار چرخ تعبیه شده است که برای زمان استراحت یا محاسبات، چرخ ثابت بماند و مقایرت پیدا نشود. عمده کاربرد چرخ متر در کارگاه های ساختمان سازی، عمران، نقشه برداری و راهسازی است. البته جهت اندازه گیری مسافت کابل یا لوله گذاری هم می توان استفاده کرد.

 

 

متر تاشو چوبی ویها

متر تاشو 

کاربرد بسیار محدودتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. از چوب یا فایبرگلاس ساخته می شود. در هنگام کار به صورت بسته بر روی قطعه کار قرار داده و همانند خط کش از آن استفاده می شود. می توان به مقدار لازم قطعات را باز کرده و در نهایت پس از خاتمه کار به صورت مفصلی بر روی هم جمع می شوند. شاید بتوان این مدل را بزرگ خانواده متر نواری دانست ! سایز دومتری آن متداول تر هست.

 

 

متر خیاطی پلاستیکی

متر خیاطی

از پلاستیک نرم و انعطاف پذیر ساخته می شود. دو طرف آن مندرج می شود که در مدل های قدیمی یک طرف اینچ و سمت دیگر سانتیمتر بود، در حال حاضر دو طرف سانتیمتر مرسوم تر هست. نکته جالب این مدل در درج مقیاس هاست که به صورت سکه ای چاپ می شوند به این معنی که چنانچه متر را به حالت سکه برچرخانید مدرج باز هم درست نمایش داده می شود. طول این نوع متر یک و نیم سانتیمتر است. در قسمت ابتدایی متر هم سر فلزی تعبیه شده است که به ایستایی آن کمک می کند.

 

 

گونیا متر

 گونیا متر 

از این ابزار برای یافتن زوایای مختلف و حتی کپی برداری از یک قطعه استفاده می شود. موارد استفاده آن بیشتر برای صنوفی مانند نصب سرامیک، موزائیک، پارکت، کابینت و دکوراسیون داخلی است.

 

 

متر تلسکوپی bmi

متر تلسکوپی 

مانند باقی انواع متر جهت اندازه گیری یا اندازه گذاری طول و عرض و ارتفاع می توان از آن استفاده کرد. وجه تمایز اش حالت جمع شوندگی به شکل تلسکوپی است که به راحتی قابل حمل است. در ابعاد 10 متری متداول است.

 

 

متر جیبی بدون فریم bmi

متر جیبی 

این ابزار جالب بدنه قالب نیمه دارد. بدون فنر جمع کننده طراحی شده و حالت منحنی آن موجب برگشت نوار می شود، البته در زمره مترهای متداول نیستند و عمده تفاوت با سایر مترها شکل ظاهری اش هست. 

 

 

متر قدسنج خانگی

 

  متر قدسنج

 

احتمالا مشابه آن را در مطب یا مراکز پزشکی دیگر زیاد دیده باشید. از این وسیله برای اندازه گیری رشد قدی استفاده می شود. روش استفاده از آن ساده است. پایه متر را ابتدا روی زمین گذاشته و هوک را تا حدی بکشید که عدد صفر به نشان قرمز برسد. بعد آنرا به دیوار چسبانده تا ثابت شود. شخص باید ایستاده باشد، بدنه متر را تا بالای سر اش کشیده و اندازه گیری کنید.

 

 

متر مهندسی

 

متر مهندسی

 

مختص و متناسب با شرایط کاربری و نیاز مهندسین طراحی و تولید شده است و به این لحاظ از نظر شکل ظاهری نیز تفاوت هایی با نمونه های مرسوم دارند که در ادامه خواهید دید. 

 

بدنه از پلاستیک یا آلومینیوم تولید می گردد که شامل یک دسته معمولی یا D شکل می شود. در مرکز متر، دسته چرخان ارگونومیکی برای جمع کردن نوار مدرج تعبیه شده است. نوار از جنس پارچه یا فلز روکش شده و عرض آن باریک هست. در ابتدای نوار به جای هوک قلابی قرار داده شده تا به راحتی به مبدا اندازه گیری متصل شود. متراژ های مرسوم این وسیله مهندسی 30 و 50 متر هستند.

 

 

متر پی وی سی استنلی

متر پی وی سی

این نوع متر از بدنه PVC ساخته و بر روی تیغه متر با نایلون روکش شده تا از عمر کاری بیشتری برخوردار شود. در قسمت بالایی متر یک قفل جهت توقف کشیدگی یا جمع شدگی تیغه وجود دارد. دارای گیره کمری مناسب جهت در دسترس بود وسیله و همینطور بند مچی است. بنابر کشور سازنده و یا سفارش دهنده مقیاس های میلیمتر، سانتیمتر، اینچ و فوت بر روی تیغه چاپ می شود. مقیاس متداول کشور ما میلیمتر، سانتیمتر و اینچ است.

 

 

متر فلزی لوفکین

متر فلزی

به لحاظ عملکرد و شکل ظاهری تفاوتی با دیگر هم خانواده خود ندارد. بدنه آن از فلز های مقاوم مانند آلومینیوم تولید می شود. توصیه می شود که در محیط هایی که رطوبت و بخار آب دارد از این مدل استفاده نشود.

 

 

متر فایبر گلاس اینکو

متر فایبر گلاس

بدنه این مدل از فایبر گلاس ساخته می شود. به مقاومت در برابر فرسایش، ضربه و رطوبت از اقبال بالایی برخوردار شده و طرفداران زیادی دارد. از جمله ویژگی های آن انعطاف پذیری بیشتر نوار مدرج است که می تواند در شرایط بسیار متنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

متر باطری دار رونیکس

متر باطری خور

مدلی امروزی تر از متر فلزی یا روکش دار هست با این کار کرد که دکمه ای برای جمع کردن نوار مدرج  بر روی بدنه تعبیه شده است که این کار را به آسانی میسر می کند. یکی دیگر از مزیت های آن جمع شدن آرام است که کاربر را در مقابل لبه های تیغه فلزی که در مدل های دیگر به سرعت جمع می شود محافظ می نماید. بدنه این متر از پلاستیک ABS ساخته شده و در برابر ضربه مقاومت زیادی دارد. متر باطری دار توسط برند رونیکس به بازار ایران معرفی شد.

 

 

متر لیزری بوش

متر لیزری

عضو جوان خانواده مترها هستند. به لحاظ عملکرد بسیار دقیق تر و با کاربری آسان، رقیبی جدی برای انواع دستی محسوب می شوند. بسیار مناسب برای متراژ های زیاد هستند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، جهت اندازه گیری فواصل طولانی با مترهای دستی نیاز هست که یک شخص سر نوار متر را گرفته و دیگری تا محل مورد نظر آنرا بکشد در حالی که با متر لیزری به راحتی و حتی با یک دست می توان این کار را انجام داد. پس برای انجام پروژه ها از نظر زمان و نیروی کار صرفه جویی می شود. بسته به مدل و امکانات تعبیه شده، می توان برخی از آنها را به کمک اپلیکیشن مخصوص بر روی گوشی همراه کنترل کرده و یا برخی محاسبات ریاضی را نیز انجام داد. برای آگاهی دقیق تر مقاله " متر لیزری چیست؟ " را بخوانید.

 

 

متر سه کاره دستی، لیزری و رولی

متر چند کاره

نسل جدید مترها هستند و به صورت ترکیبی از تمامی انواع ذکر شده طراحی و تولید شده اند. این مدل دارای متر نواری کاملا منعطف، متر لیزری با نمایشگر دیجیتال و همینطور یک رول چرخان (برگرفته از چرخ متر) جهت اندازه گیری دقیق منحنی ها، قوس های کوچک و بزرگ، ناهمواری و هر آنچه اندازه گیری آنها با متر نواری سخت یا غیر ممکن است، مورد استفاده قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر با این نسل تکنولوژیکال، ویدئو متر چند کاره را در ویدئو ادوکس ببینید.


قیمت واردکننده متر فلزی و پلاستیکی 09109077988

توافقی

آدرس


تاریخ ثبت: جمعه, 21 مهر 1402
تاریخ به روزرسانی: 2 ماه پیش

شماره همراه

09109077988

مشخصات آگهی دهنده:
مرکز فروش مترفلزی و پلاستیکی
مرکز فروش مترفلزی و پلاستیکی (مشاهده همه آگهی های این کاربر)

loader

لطفا شکیبا باشید ...