خرید سنگ
to top

هموژنایزر چیست و چه کاربردی دارد؟


143
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 44 ثانیه



هموژنایزر چیست و چه کاربردی دارد؟

هموژنایزر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که برای همگن سازی مواد لبنی چون شیر کارایی دارد که از آن برای یکنواخت کردن پراکندگی چربی شیر ، استفاده می کنند به طوری که با حرکت شدید عملیات همگن سازی، ترکیبات شیر به مقادیر ریز و یکنواخت تبدیل می شودد . با این کار نه تنها کیفیت شیر در بهترین حالت ممکن حفظ می شود بلکه امکان نفوذ آلودگی های زیست محیطی یا تجمع انواع باکتری ها به صفر می رسد.

همانطور که می دانید؛ شیر جزو پر کاربردترین مواد غذایی است که مصرف کنندگان زیادی در بازار تقاضا، نیاز مبرمی به استفاده از آن دارند از این رو بسیاری از کارخانجات مواد لبنی با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، در زمینه تولید شیر و دیگر محصولات لبنیاتی وارد بازار کار شده اند تا احتیاجات عموم مردم را برای خرید انواع محصولات لبنی برآورده کنند. بهره گیری از مواد لبنی با استفاده تنها با استفاده از دستگاه های هموزنایزر امکان پذیر است چرا که همگن سازی شیر تنها با این دستگاه امکان پذیر است.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با تکیه بر تکنولوژی های به روز دنیا دستگاهی به نام دستگاه هموژنایزر را به عرصه تولید رسانده اند که علاوه بر کیفیت مطلوب، دستگاه از عمر مفیدتری نیز برخوردار است و توانسته در طول ۲۵ سال تجربه ساخت ماشین آلات دامپروی رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. این دستگاه جزو کارامدترین ماشین های لبنیاتی برای همگن سازی و یکسان کردن تمامی لایه های شیر است تا غلظت، چربی و طعم شیر را در تمام اجزای آن پخش کند.

عملیات هموژنیزه کردن شیر

برای سرعت بخشیدن به فرایند هموژنیزه ، باید شیر یا هر مایع دیگری که داخل آن ریخته می شود را به دمای ۷۵ درجه سانتی گراد رساند که البته باید در بازه زمانی ۱۵ دقیقه، این عمل پایان پذیرد و بعد از آن، دمای شیر را به سرعت پایین آورد و به ۵ درجه سانتیگراد رساند.

در چنین فرآیندی تمام بافت های شیر به صورت فشرده، از فیلترهای ریز عبور می کند و تمام مواد آن از هم جدا شده و در اثر فعل و انفعالات همگن سازی ، مجددا به صورت پودر شده ، داخل مایع شیر، مخلوط می شود. همگام با فرآیند پرشینگ و همگن سازی ترکیبات شیر،متعاقبا تمام میکروب ها و هر نوع آلودگی دیگر نیز ، فرصتی برای باقی ماندن در مایع شیر پیدا نمی کنند و سریعا از بین می روند. ضمن اینکه مواد داخل شیر به هیچ عنوان ته نشین نمی شوند و به صورت یکدست، از دستگاه هموژنایزر خارج می شود .

نحوه پشتیبانی دستگاه هموژنایزر از طرف گروه ماشین سازی دکتر قشلاق

ارائه برگ گارانتی ۱۲ ماهه و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله یکی از مزیت های مهم دستگاه هموژنایزر است که با پشتیبانی از طرف گروه ماشین سازی دکتر قشلاق، به خریداران اعطا می شود تا چنانچه دستگاه با نقص و یا هر گونه خرابی مواجه شد،شرکت تولید کننده دستگاه ،به صورت رایگان ، معایب آن را رفع کرده و مجدد در اختیار کاربر قرار دهد.

با وجود ۱۰ خدمات پس از فروش هم گروه ماشین سازی دکتر قشلاق، تولید تمام قطعات به کار رفته در دستگاه را تضمین و پشتیبانی می کند تا در طی این ۱۰ سال کاربر قادر به تامین قطعات معیوب شده دستگاه باشد.

دستگاه هموژنایزر

ادستگاه هموژنایزر دست دوم



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...