خرید سنگ
to top

منطقه ویژه اقتصادی نمین


599
زمان مطالعه: 5 دقیقه, 6 ثانیه



منطقه ویژه اقتصادی نمین_منطقه ویژه اقتصادی_منطقه اقتصادی_منطقه اقتصادی نمین_مناطق ویژه اقتصادی

منطقه ویژه اقتصادی نمین

فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین با 300 میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری  می‌رسد- اخبار استانها تسنیم - Tasnim

دسترسی به بزرگراه

عبور بزرگراه نیر ،اردبیل ونمین از محدوده سایت موقعیت کنونی منطقه ویژه نمین را در جایگاه ویژه ای در استان قرار داده است و همچنین در دست احداث بودن ادامه این مسیر همچنان در قالب بزرگراه به سمت بندر آستارا در یکسو وادامه آن به سمت جنوب شرق استان که نهایت منتهی به عبور اتصال این بزرگراه به کریدور شرقی-غربی ویا جاده باستانی ابریشم می شود این موقعیت را بیش از پیش قابل توجه می کند.

 

فرودگاه

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین به نفع كل استان اردبیل است - ایرنا

فاصله تنها 5کیلومتری از فرودگاه بین المللی استان اردبیل امکان ویژه ای در برقراری ارتباطات لازم با بازارهای مجاور و حتی دسترسی به نیروی متخصص وصلاحیت دار را فراهم کرده است.

 

دسترسی به راه آهن

مسیر ریلی در دست احداث در قسمت شرقی منطقه ویژه وبا عبور از بندر انزلی و آبی بیگلو در نهایت به جمهوری آذربایجان می رسد که با توجه به مزیت ریلی در صرفه زمانی و ریالی یک فرصت جالب توجه برای دستیابی به بازار های برون مرزی ودرون مرزی را ایجاد می کند. وجود دو خط ریلی در حال احداث که ایستگاه آن از 10 کیلومتری شهرستان اردبیل است در نهایت به خط ریلی زنجان و آذربایجان می رسد واین خط ریلی نیز دستیابی بهتر بازار های داخلی و امکان دستیابی کم هزینه تر رابرای بازارهای شمال غربی فراهم می کند.

 

زیر ساخت ها( آب- برق- انرژی)

با توجه به قرارگیری منطقه ویژه اقتصادی نمین در همجواری مرکز استان و وجود تمرکز بیش از 80 درصد زیر ساختهای فوق در این منطقه از این حیث منطقه ویژه را در تامین زیر ساخت های با محدودیت مواجه نخواهد کرد و علاوه بران عبورخط انتقال گاز شمال غربی کشور از داخل محدوده ونیز عبور فیبر نوری از محدوده سایت وهمجواری با خط انتقال برق درمنطقه نمونه ای از زیر ساخت های قابل ارائه به سرمایه گذاران می باشد.

 

مزایا و تسهیلات قانونی

ورود کالا از مناطق مذکور جهت مصرف داخلی، تابع مقررات صادرات و واردات خواهد بود و صدور کالا از این مناطق بدون هیچگونه تشریفاتی انجام خواهد شد .

ورود کالا از خارج از کشور یا مناطق آزاد تجاری – صنعتی به منطقه با کمترین تشریفات گمرکی انجام شده و ترانزیت داخلی کالای وارد شده به منطقه بر اساس مقررات مربوطه انجام خواهد شد.

ورود کالای موضوع این ماده به مناطق واقع در مبادی ورودی کشور بدون هر گونه تشریفات گمرکی انجام خواهد شد.

کالاهایی که از خارج و یا از مناطق آزاد تجاری صنعتی یا مناطق دیگر به منطقه وارد می شوند می توانند بدون هر گونه تشریفات از کشور خارج شوند.

مدیریت منطقه می تواند پس از طبقه بندی و ارزش گذاری منطقه، حق استفاده از قسمتهای آن را به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط واگذار نماید.

صاحبان کالاهای وارد شده به منطقه می توانند تمام یا قسمتی از کالای خود را به منظور ورود موقت به داخل کشور به گمرک اظهار و با انجام مقررات مربوطه ترخیص نمایند.

در صورتیکه پردازش کالاهای وارد شده به منطقه به میزانی باشد که موجب تغییر تعرفه گمرکی کالاهای مذکور شود،میزان سود بازرگانی مربوط به کالاهای فوق برای ورود به سایر نقاط کشور تنها معادل سود بازرگانی مواد اولیه و قطعات وارداتی بکار رفته در آن، محاسبه و دریافت خواهد شد.

وارد کنندگان کالا به مناطق می توانند تمام یا قسمتی از کالای خود را در مقابل قبض انبار تفکیکی قابل معامله که توسط مدیریت منطقه صادر هواهد شد به دیگران واگذار نمایند، در این صورت دارنده قبض انبار تفکیکی، صاحب کالامحسوب خواهد شد .

مدیریت هر منطقه مجاز هست حسب درخواست متقاضی نسبت به صدور گواهی مبدا برای کالاهایی که از منطقه خارج می شوند با تایید گمرک ایران اقدام نمایند .

کلیه کالاهایی که برای تولید یا ارائه خدمات مورد نیاز منطقه وارد می شوند، از شمول مقررات عمومی صادرات واردات مستثنی می باشند. واردات کالاهای مذکور به سایر نقاط کشور تابع مقررات صادرات و واردات خواهد بود .

قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی،(واردات درصدی از کالاهای تولید شده در مناطق موضوع بند (د) تبصره (25) اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به داخل کشور، معادل نسبتی از مجموع ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلی به کار رفته به قیمت کل کالای تولیدی، بدون هر گونه محدودیتی و عدم نیاز به ثبت سفارش مجاز به گشایش اعتبار است .

کالاهای تولید شده در مناطق ویژه اقتصادی، همچنین مواد اولیه و قطعات منفصله وارد شده از منطقه یاد شده به داخل کشور، به دلیل عدم استفاده از منابع و سهمیه ارزی کشور مشمول ضوابط قیمت گذاری نمی باشد .

 

بخش کشاورزی

تولید سالانه 3/5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی

امکان دسترسی آسان وفراوان به محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه صنایع جانبی وتبدیلی

همجوار بودن با استان آذربایجان شرقی بعنوان یکی از قطبهای بزرگ صنعتی کشور و جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به بازار مصرف خارجی

وجود نواحی صنعتی روستایی با امکانات زیر بنایی در شهرستان نمین جهت استقرا واحد های صنعتی

 

بخش صنعت و معدن

برخورداری از موقعیت ویژه جغرافیایی و قرا گرفتن در مسیر جاده ابریشم

همجواری و قرار گرفتن در مرکزیت استانهای صنعتی آذربایجان شرقی – گیلان- زنجان

مرز مشترک طولانی با کشور جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز

گذشتن سه زون اولویت دار کشوری)زون های کانی ساز( از استان اردبیل

برخورداری از ذخایر نفتی در منطقه مغان

برخورداری از منابع نامحدود انرژی های نو

همجواری با بزرگترین شهرک صنعتی استان بمنظور ایجاد صنایع مکملی و توسعه خوشه های صنعتی در منطقه

نیروی کار ارزان قیمت و توانمند در بخش های مختلف اقتصادی

منابع انرژی ارزان قیمت آب، برق، گاز و...

وجود تشکلهای دولتی و خصوصی در حوزه خدمات بازرگانی واقتصاد

 

فرصت های سرمایه گذاری

صنایع غذایی وآشامیدنی

تولید منسوجات

تولید پوشاک و عمل آوردن ورنگرزی پوست های خزدار

دباغی و عمل آوری چرم برای تولید کیف وکفش

تولید چوب ومحصولات چوبی

تولید محصولات لاستیکی وپلاستیکی

تولید محصولات کانی غیر فلزی

بازیافت

تولید کاغذ ومحصولات سلولزی

صنایع تولید مواد ومحصولات شیمیایی

تولید مبلمان

انتشار، چاپ و تکثیر رسانه های چاپ شده

پالایشگاه نفت

تولید فزات اساسی

تولید ماشین آلات ودستگاه های برقی

تولید رادیو، تلویزیون  ،دستگاه ها و وسایل ارتباطی

تولید ابزار پزشکی،ابزار اپتیکی و ابزار دقیق

تولید وسایل نقلیه موتوری

تولید تجهیزات حمل ونقل



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...