خرید سنگ
to top

تبدیل زباله به نفت


372
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 16 ثانیه



یک دستگاه بازیافت پلاستیکی توسط ژاپن ابداع شده است که این مواد را به نفت خام تبدیل می‌کند. این دستگاه از یکسال پیش در کانادا مورد آزمایش قرار گرفته است.

این دستگاه قادر به تبدیل ده کیلوگرم پلاستیک به ده لیتر نفت در ساعت است و می‌تواند بدون وقفه کار کند. اجسام پلاستیکی خرد و به بخش‌های مختلف دستگاه هدایت می‌شود. در این مرحله پلاستیک گرم شده، به مایع و سپس به گاز تبدیل می شود و در انتها گاز را سرد می‌کنند.

 

اندی لرا، مدیر این طرح می‌گوید: «نمی‌توانستم تصور کنم دستگاهی بتواند ضایعات پلاستیکی را به شیوه ای بسیار به صرفه، به نفت تبدیل می‌کند.»

تولیدات جنبی این دستگاه عبارت است از کربن، دی اکسید کربن و آب. مقدار این دی اکسید کربن برابر با این گاز در بازدم چهار انسان است. الکتریسیته استفاده شده برای تولید هر لیتر نفت، ده سنت است.

پت مک انروی از شرکت «بازیافت پی و‌ام» می‌گوید: «معتقدم این دستگاه خرج خود را در می‌آورد. همچنین معتقدم که مشکل بزرگتری را حل می‌کند و آن انداختن پلاستیک در آشغال است. هدف هر بازیافت کننده این است که این چرخه را ببندد.»

ماده‌ای که از دستگاه خارج می‌شود شامل گازوئیل، دیزل، نفت سفید و چند روغن سنگین است. می‌توان از محصول بدست آمده مستقیما در کوره‌هایی که با نفت کار می‌کنند استفاده کرد یا آن را تبدیل به ماده‌ای کرد که در خودروهای دیزلی بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 


نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...