خرید سنگ
to top

روغن مار چگونه تولید می شود؟


253
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 27 ثانیه



طب سنتی

یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین موجودات روی زمین، مار می باشد. مار ها از دیرباز در فرهنگ مردم نقش داشته اند و عدهای آنها را نیکو و نشان خوش شانسی و عده ای آنها را بد طینت و پلید می پندارند. اما نکته ای که همه در مورد مار ها قبول دارند، سمی بودن نیش مار است. سالیانه 10 میلیون نفر توسط مار گزیده می شوند که 5 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می دهند. اما مار ها در کنار سمی و کشنده بودنشان می توانند مفید و شفابخش نیز باشند. به عنوان مثل یکی از محصولاتی که از این خزنده ها تولید می شود روغن مار است. خواص روغن مار از دیرباز در طب سنتی مورده توجه بوده و از آن برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می شده است.

خواص روغن مار
روغن مار چگونه تولید می شود؟
به گزارش آکاایران: لازم به ذکر است که این فرایند بسیار خطرناک می باشد و حتما باید توسط افراد حرفه ای انجام شود پس به هیچ عنوان سعی نکنید آن را تقلید کنید. برای اینکه بتوان از خواص روغن مار استفاده کرد ابتدا باید مار های بزرگ و بلند را پیدا کنید و آنها را بکشید. سپس پوست مار ها را باید از بدنشان جدا کنید و آنها را در معرض حرارت شدید قرار دهید تا در نهایت روغن زیر پوست انها جاری شود. هرچه مار ها سمی تر باشند، روغن به دست آمده از کیفیت بالاتری برخوردار است. از آنجا که روش تولید روغن مار بسیار سخت است، شیادان اقدام به درست کردن روغن مار تقلبی می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده 90 درصد روغن های مار موجود در بازار تقلبی است.

خواص روغن مار
تقویت مو : یکی از مهم ترین خواص روغن مار تقویت ریشه مو می باشد. در واقع می توان گفت بیشترین استفاده ای که از روغن مار می شود نیز همین مورد است. روغن مار می تواند مو را ضخیم کند و از ریزش آن جلوگیری کند. کسانی که دوست دارند رشد مو های خود را تسریع ببخشند بهترین گزینه براشان روغن مار می باشد. بدین منظور ابتدا باید از تمیز بودن موی خود اطمنیان پیدا کنید برای اثرگذاری بهتر نباید هیچگونه چربی و آلودگی بر روی مو وجود داشته باشد. سپس روغن را بر روی مو های خود بمالید و سه ساعت صبر کنید. کلید اصلی برای بهره برداری از این خاصیت روغن مار صبر کردن می باشد.

رشد ابرو و سبیل: همان طور که می توان از روغن مار برای تقویت مو های سر استفاده کرد و رشد آنها را تسریع کرد، می توان همین کار را در مورد ابرو ها و سبیل نیز انجام داد. در گذشته به مردانی که سبیل نداشتند یا اینکه سبیل های کم پشت داشته اند توصیه می شده است تا از روغن مار استفاده کنند. عبارت معروف “سبیل هایت را مار باید بگزد” از همین خاصیت روغن مار ریشه می گیرد. برای استفاده از این روغن برای رشد سبیل و ابر باید بسیار مراقب باشید که روغن وارد چشم یا دهان نشود که می تواند عوارض بسیار ناگواری داشته باشد.

تقویت سلامت قلب: از دیگر خواص روغن مار می توان به تقویت سلامت قلب اشاره کرد. در این روغن، چربی به اسم ایکوزاپنتانوئیک اسید وجود دارد که برای بدن بسیار مفید است. این ماده یکی از چربی های اشباع نشده است که می تواند سطح فشار خون را به شدت کاهش بدهد. یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از حمله های قلبی، اسید های چرب امگا 3 می باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه پزشکی هلسینگی فنلاند، در روغن مار مقدار قابل توجه ای امگاه 3 وجود دارد. همچنین امگا۳ ها می توانند ساخت وساز پلاک خونی در عروق خونی را کاهش دهند و از بی نظمی ضربان قلب جلوگیری کنند.

تقویت سلامت مغز: در سال 2012 دانشمندی به اسم ماریس اریکسون درگیر تحقیقاتی بر روی بیماری اسکیزوفرنی بود که بدین منظور مواد مختلفی را برای درمان این بیماری به کار می برد. او در یک آزمایشات خود متوجه شد که ایکوزاپنتانوئیک اسید تاثیر شگفت انگیری بر روی روند بهبود اسکیزوفرنی داشته است. 2 سال بعد تحقیقاتی بر روی خواص روغن مار در دانشگاه هلسینکی فنلاند انجام شد و از ایکوزاپنتانوئیک اسید موجود در روغن مار پرده برداری شد. علاوه بر اسکیزوفرنی، از روغن مار می توان برای درمان آلزایمر، افسردگی و اختلالات احساسی و روانی نیز استفاده کرد.

درمان بیماری های مفصلی: روغن مار دارای بیشترین مواد ضد التهابی می باشد و از این رو می توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری های مفصلی مانند آرتروز استفاده کرد. همچنین تحقیقات ثابت کرده است که امگا3 موجود در این روغن می تواند شل شدگی مفاصل جلوگیری کند. روغن مار همچنین برای تسکین درد های سیاتیکی نیز مفید است. شاید یکی از مهم ترین مشکلات این روغن قیمت بالای آن باشد.

عوارض روغن مار
البته ذکر این موضوع واجب است که بیشتر عوارض روغن مار به دلیل استفاده نادرست از آن و همچنین کیفیت پایین بعضی از این روغن ها می باشد. بسیاری از مردم نسبت به روغن مار آلرژیک هستند و بعد از استفاده از آن دچار مشکلاتی مانند تهوع، خارش، التهاب پوست، استفراغ و در موارد بسیار نادری تشنج می شوند. بهترین کار این است که قبل از استفاده قسمت کوچکی از پوست خود را با روغن مار آغشته کنید تا بفهمید که به این روغن آلرژی دارید یا نه.

.

منبع : pezeshk.us



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...