خرید سنگ
to top

بسته بندی صادراتی زعفران


303
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 18 ثانیه



زعفران گیاهی کوچک و چند ساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است. از وسط پیاز و یا قاعده ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه گلدار خارج شده که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند. گل‌ها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلاله سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی است. قسمت مورد استفاده این گیاه، انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که به نام زعفران مشهور است و دارای بوی معطر با طعم کمی تلخ می‌باشد.

 

 شرح مختصر از فرایند تولید طرح توجیهی :

 مرحله اول سورتینگ: جداسازی كلیه ذرات خارجی و بقایای گل

 مرحله دوم توزین : پس از سورت،زعفران به بخش توزین انتقال مییابد، در این قسمت بر حسب میزان و نوع بسته بندی مورد نظر زعفران با ترازوهای دقیق و كالیبره شده وزن می شود.

 مرحله سوم درب بندی: پس از بخش توزین زعفران به بخش درب بندی منتقل می شود. درب بندی بسته بندی های قوطی شكل توسط كاركنان مربوطه با دقت كامل انجام گرفته و درب بندی بسته بندی های پاكتی توسط دستگاه دوخت صورت می گیرد.

مرحله چهارم وکیوم: دربعضی بسته بندی‌های قوطی شكل ، قوطی ها بر روی كارت های مشخص، گذاشته و بوسیله تلق وكیوم می‌شوند. و بعد از این عمل قوطی‌های وكیوم شده پس از کد گذاری جعبه گذاری و یا شیرینگ می شوند.

 مرحله پنجم جت پرینتر (كد زنی): بعد از بسته بندی اولیه بسته ها، توسط دستگاه جت پرینتر، مشخصات بسته شامل وزن محصول،‌ تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، كد محصول، سریال تولید و نوع محصول بر روی بسته ها چاپ می شود.

 مرحله ششم جعبه گذاری: بسته ها بعداز بخش جت پرینتر بسته بندی نهایی گشته و جعبه گذاری می شوند.

 مرحله هفتم شرینگ پك:در انتها بعضی از محصولات توسط دستگاه شرینگ پك بسته بندی می گردد. كه بصورت بسته هایی با تعداد مشخص می باشد.

 

 مواد اولیه طرح توجیهی :

مواد اولیه مصرفی اصلی در این طرح شامل زعفران درجه ۱ به صورت فله ای بوده که از مزارع زعفران از داخل کشور قابل تهیه می باشد و همچنین مواد بسته بندی که شامل جعبه با چاپ برجسته و مناسب جهت صادرات و نیز ظروف درب بسته جهت بسته بندی اولیه زعفران می باشد.

 

بزرگ‌ترین نقطه قوت زعفران این است که با کیفیت‌ترین محصول در دنیا در ایران تولید و به بازارهای جهانی عرضه می شود. اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف صنعت زعفران بسته بندی شدن آن در کشورهای اروپایی و صادرات مجدد آن با قیمت های بالاتر می باشد. بنابراین می توان با بسته بندی مناسب زعفران، بازار صادراتی بیشتری را در اختیار گرفت.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...