خرید سنگ
to top

بسته بندی زعفران با رویکرد صادراتی


271
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 14 ثانیه



زعفران یکی از بهترین و پرسودترین محصولات ایرانی است،و به بسیاری از کشورهای خارجی صادر می شود.و از آنجا که بسته بندی کالا در میزان فروش و جذب بازار تأثیرگزار است.کسانی که قصد سرمایه گزاری و تجارت بر روی این محصول را دارند، باید به این مورد توجه کافی داشته باشند.

در این مقاله به فرآیند بسته بندی زعفران پرداخته ایم ، و امید داریم مورد قبول شما خواننده ی گرامی واقع شود.

مراحل بسته بندی :

سورتینگ: کارکنان بخش سورتینگ زعفران های ورودی را با دقت کامل سورت می کنند. که شامل جداسازی کلیه ذرات خارجی و بقایای گل می باشد.

 

توزین: پس از سورت، زعفران به بخش توزین انتقال می یابد در این قسمت کارکنان بخش توزین بر حسب میزان و نوع بسته بندی مورد نظر زعفران را با ترازوهای دقیق و کالیبره شده وزن می کنند.

 

درب بندی: پس از بخش توزین زعفران به بخش درب بندی منتقل می شود. درب بندی بسته بندی های قوطی شکل توسط کارکنان مربوطه با دقت کامل انجام گرفته و درب بندی بسته بندی های پاکتی توسط دستگاه دوخت صورت می گیرد

وکیوم: در بعضی بسته بندی های قوطی شکل، قوطی ها بر روی کارت های مشخص، گذاشته و بوسیله طلق وکیوم می شوند و بعد از این عمل قوطی های وکیوم شده پس از کد گذاری، جعبه گذاری و یا شیرینگ می شوند.

 

جت پرینتر (کد زنی): بعد از بسته بندی اولیه بسته ها، توسط دستگاه جت پرینتر، مشخصات بسته شامل وزن محصول،‌ تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد محصول، سریال تولید و نوع محصول بر روی بسته ها چاپ می شود.

 

جعبه گذاری: بسته ها بعد از بخش جت پرینتر بسته بندی نهایی گشته و جعبه گذاری می شوند. نوع بسته و تعداد داخل بسته با توجه به نوع محصول انجام می شود.

 

شرینگ پک: در انتها بعضی از محصولات توسط دستگاه شرینگ پک بسته بندی می گردند. که بصورت بسته هایی با تعداد مشخص می باشد.

 

بازرسی و آزمون: ویژگی محصول در مراحل مختلف مورد پایش و اندازه گیری واقع می شود.

 

کنترل حین فرآیند: مسئول کنترل کیفیت هر دو ساعت یکبار از خط تولید بازدید بعمل آورده و عملکرد کارکنان در بخشهای مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و نتایج حاصله را در فرم مربوطه درج می کند و در صورت مشاهده عدم انطباق اقدامات لازم صورت می گیرد

 

کنترل محصول نهایی: پس از ساخت و تولید و بسته بندی، محصول مطابق استانداردهای ملی مرتبط با بسته بندی زعفران کنترل شده و نتایج توسط بازرس کنترل کیفیت در فرمهای مربوطه ثبت می گردد

لازم به ذکر است در ابتدا خرید زعفران صرفا از تامین کنندگان ارزیابی شده و معتبر صورت می گیرد و سپس کلیه مراحل فوق انجام می گیرد.

www.firoozetrading.com



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...