خرید سنگ
to top

دستگاه بسته بندی زعفران چیست؟؟


272
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 53 ثانیه



زعفران به  جهت گران بودن و همچنین فرار بودن عطر آن بهتر است با استفاده از دستگاه بسته بندی در بسته بندی مناسب  و جنس مواد بسته بندی مناسب  برای حفظ کیفیت آن استفاده کرد .جنس ظروف  بسته بندی زعفران شامل: فویل آلومینیوم دار, پلی اتیلن , شیشه , استیل , قوطی فلزی و پلی استایرن و… می باشد.که از میان این مواد شیشه و پلی اتیلن ویژگی کیفی زعفران را بهتر محافظت می کنند.

با وجود این ایران به علت بی توجهی به طراحی و بسته بندی محصول زعفران خود نتوانسته است جایگاهی متناسب با تولیدش در بازارهای جهانی پیداکند.به دلیل عدم توجه به این موضوع ,کشور های دیگر با استفاده از این فرصت محصول زعفران را به صورت فله ای از ایران خریداری کرده و آن را با انجام عملیات بسته بندی در کشور خود با برند و نام تجاری جدید  به عنوان محصولی از کشورشان با قیمتی بالاتر مجددا به کشورهای دیگر صادر می کنند.

بسته بندی نقش مهمی در فروش هر محصول ایفا می کند و بدینصورت که اگر شما محصولی با کیفیت را با بسته بندی ضعیف ارایه دهید قطعا مخاطبی را به خود جلب نخواهد کرد و کیفیت محصول شما نادیده گرفته خواهد شد،ما به شما کمک می کنیم تا محصولات خود را به نحوی که باید به نمایش بگذارید و مخاطب خود را جذب محصول کنید و در نهایت فروش بهتری داشته باشید

تولید کنندگان و عرضه کنندگان زعفران برای فروش زعفران نیاز به دستگاه بسته بندی صنعتی دارند.

به دلیل کیفیت منحصر بفرد زعفران ایران و شرایط مناسب در این کشور برای کشت، جایگاه بالایی در بازار زعفران صادراتی را داراست. زعفران از مهمترین اقلام صادراتی ایران محسوب می شود.

معمولا برداشت و پاکسازی زعفران در همه جا یکسان است اما وجه تمایز آن ها نحوه خشک کردن و بسته بندی آن می باشد.

انواع مختلفی از این بسته بندی در سراسر جهان مورد توجه شرکت های تولید کننده است ، ما با توجه به سلیقه شما با جدیدترین و بروزترین دستگاه های بسته بندی موجود به شما کمک میکنیم تا بسته بندی مناسب با استاندارد های بین المللی ارایه دهید

ظروف مناسب برای بسته بندی زعفران

ظروف بسته بندی زعفران از جنس های، فویل آلومنیوم، شیشه، استیل، پلی اتیلن، قوطی فلزی و غیره می باشد که به علت فرار بودن عطر آن بهتر است مناسب ترین آن انتخاب گردد.

تمام این ظروف پس از اینکه در ظروف مختلف بسته بندی می شوند باید توسط دستگاه های شیرینگ پک و یا وکیوم مرحله دوم بسته بندی را طی کنند تا هوا به خود زعفران نرسد.

جدیدترین دستگاه بسته بندی زعفران

طی آخرین تحقیقات و بررسی های انجام شده روی دستگاه های بسته بندی زعفران متخصصین و کارشناسان ما توانسته اند دستگاه هایی برای بسته بندی زعفران بسازند که بتواند این محصول گرانبها را با دقت بالا وزن کرده و بسته بندی نماید که معمولا در کیسه های پلاستیکی می باشد و سپس در ظروف ثانویه قرار می گیرد

دستگاه دوخت :

زعفران به روش ها و شکل های متفاوتی بسته بندی می شود که یکی از این روش ها استفاده از دستگاه های دوخت می باشد.این روش ابتدایی ترین شیوه ی بسته بندی زعفران است.در ابتدا زعفران ها باید توسط ترازوهای بسیار حساس و دقیق وزن شوند.سپس داخل بسته های مورد نظر ریخته شوند و در نهایت با استفاده از یکی از انواع دستگاه های دوخت ، سر بسته دوخت می خورد.در این شیوه دستگاه های دوخت مورد استفاده ، دستگاه دوخت دستی ، دستگاه دوخت پدالی و دستگاه دوخت ریلی می باشد.که مقرون به صرفه ترین نوع دستگاه ، دستگاه دوخت ریلی می باشد.

دستگاه اسکین پک :

این شیوه ی بسته بندی زعفران بسیار متفاوت تر از بسته بندی با استفاده از دستگاه های دوخت می باشد.در این روش زعفران توزین شده را داخل ظرف مخصوص خود قرار می دهید و سپس در داخل دستگاه می گذارید.سیستم دستگاه اسکین پک به این صورت است که با استفاده از حرارت یک لایه تلق را روی مقوا می چسباند.پس ظرف زعفران را روی مقوا قرار داده و داخل دستگاه می گذارید تا تلق ، روی کل مقوا و از جمله ظرف کشیده شود و قالب ظرف را به خود بگیرد و به مقوا بچسبد.

دستگاه بلیستر :

نحوه ی عملکرد دستگاه بلیستر هم تا حدودی مانند دستگاه اسکین پک می باشد.با این تفاوت که دستگاه اسکین پک تلق را به فرم ظرف زعفران در می آورد و به کل مقوا می چسباند. اما دستگاه بلیستر فقط لبه های تلق فرم داده شده از قبل را ،به مقوا می چسباند.

نکته ی قابل توجه در استفاده از تمامی این مدل ها این است که عملیات توزین (وزن کردن) زعفران توسط ترازوهای بسیار دقیق و حساس به صورت جداگانه انجام میگیرد.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...