خرید سنگ
to top

راه اندازی خط تولید ماء الشعیر


547
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 14 ثانیه



ماءالشعیر از نوشیدنی هایی ست که فوائد زیادی برای بدن دارد و در طب سنتی به استفاده از این نوشیدنی توصیه شده است . ماءالشعیر دارای ویتامین های گروه B و C  و اسید های آمینه بوده و دارای خواص زیادی می باشد .

ماء الشعیر می تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه های گازدار باشد . ماءالشعیر و دلستر محبوبیت زیادی بین مردم دارد و اگر دارای کیفیت مناسبی باشد می تواند بازار فروش مناسبی داشته باشد ؛ همچنین در کشورهای همسایه و مسلمان نیز با توجه به بدون الکل و حلال بودن دلستر ، بازار مناسبی دارد .

اکنون به توضیح مراحل و فرآیند تولید دلستر و ماءالشعیر خواهیم پرداخت .

تهیه طرح توجیهی خط تولید دلستر و ماءالشعیر

در ابتدای کار شما باید یک طرح مناسب برای ایجاد خط کامل تولید دلستر تهیه نمایید . این طرح شامل ظرفیت تولید ، تعداد شاغلین ، سرمایه کل و سرمایه در گردش و سایر مسائل مالی ، بحث فنی و قیمت ماشین آلات ، تاسیسات کارخانه ، سوله و ابعاد سوله ، محوطه و مساحت طرح و محوطه سازی و …. باید باشد.

ساخت و تجهیز کارگاه و تاسیسات و انتخاب پیمانکار جهت ساخت سوله

در این مرحله فضای مورد نیاز ، زمین ، ساختمان و ابنیه ، سوله و …. را بررسی کرده و اقدامات اجرایی را آغاز خواهید کرد . تمامی مراحل انجام این کار در طرح توجیهی آمده است .

 

مجوز و سایر اقدامات اداری برای راه اندازی خط تولید دلستر

با رجوع به اداره صنعت معدن منطقه مورد اجرای طرح اقدام به اخذ مجوز و سایر اقدامات اداری نمایید .در ابتدا مجوز تاسیس واحد اخذ میگردد و سپس بعد از طی مراحل اداری و آماده شدن زیرساخت ها پروانه بهره برداری ارائه میگردد . مجوز از اداره آب در صورت حفر چاه نیاز می باشد . در مرحله بعدی باید از سازمان غذا و دارو مجوز سیب سلامت اخذ گردد .

 

فرآیند تولید و ماشین آلات خط تولید دلستر و ماءالشعیر

خط تولید دلستر و ماءالشعیر به دو صورت است ؛ یک فرایند که به روش تخمیر می باشد و روش دیگر نوشابه مالت می باشد که با ترکیب عصاره مالت و رازک با افزودنی های دیگر تولید می کردد .

روش اول که روش تخمیر می باشد با استفاده از مخازن تخمیر صورت می گیرد . بعد از فرایند تخمیر مرحله جداسازی الکل از دلستر صورت می گیرد تا ماءالشعیر بدون الکل حاصل شود . در شکل زیر فرایند کلی این روش تولید دلستر را مشاهده می فرمایید :

 

alt

روش دیگر تولید برای تولید دلستر و ماءالشعیر که در کشور بیشتر رایج می باشد روش تولید نوشیدنی مالت می باشد . در این روش با ترکیب عصاره مالت و رازک با اسید سیتریک و سایر افزودنی ها در مخازن پروسس و سپس فیلتراسیون و شفاف سازی و تزریق گاز و در نهایت بسته بندی می باشد .

در مرحله نهایی تولید دلستر ، بسته بندی نقش بسیار مهمی ایفا می کند . علاوه بر طعم و فرمولاسیون ؛ نوع بسته بندی ماءالشعیر و دلستر نقش اساسی در فروش محصول دارد . رایج ترین نوع بسته بندی دلستر در بطری شیشه ای ، قوطی و بطری پت می باشد . بسته به بازار هدف نوع بسته بندی تعیین می گردد .شکل و طرح بطری و لیبل روی بطری و همینطور رنگ بطری در میزان فروش محصول نقشی اساسی دارد .

مرحله انبار کردن محصول دلستر

دمای انبار برای انبار کردن دلستر باید مناسب باشد که توسط سیستم های تهویه و چیلر مناسب سازی دمای انبار انجام می گیرد .

بازاریابی پس از فروش ماءالشعیر

در این مرحله بازاریابی و فروش محصول انجام می شود . اگر بر روی طعم و فرمولاسیون و همچنین نوع بسته بندی و اسم برند دقت شده باشد ، بازاریابی و فروش کار چندان سختی نیست و عموما محصولات به راحتی به فروش می رسد . ایجاد نمایندگی و مرکز پخش تاثیری زیادی در بالابردن فروش محصول خواهد گذاشت .

مشتریان ما

در طول بیش از بیست سال فعالیت با شرکت های بزرگی در داخل و خارج کشور افتخار همکاری داشته ایم ؛ شرکت دلستر بهنوش ، شرکت دلستر و ماءالشعیر ایساتیس ، شرکت دلستر و ماءالشعیر ایستک ،شرکت عالیس ، خوشگوار ، زمزم و….

 

 

 

 

 دسته: Uncategorized @fa



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...