خرید سنگ
to top

میتسوبیشی نسبت به تولید در ایران تمایل نشان داده


381
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 40 ثانیه



میتسوبیشی تمایل دارد در ایران تولید و سرمایه گذاری کند!!

همین 5 سال قبل اگر در خیابان ها تهران قدم میزدید 90 درصد خودروها برایتان آشنا بود و اگر کمی تجربه دیداری بیشتر و جدیدتری از خودرو میخواستید باید سفری به جزیره کیش یا مناطق آزاد داشتید تا شاید با چرخاندن سرتان چیزی غیر از پراید، پژو و سمند و ... مشاهده کنید ولی الان طوری شده که در همان کوچه خودتان 90 درصد خودروها را نمیشناسید!!.

این روزها شاهد هجوم اغلب خودروسازان دنیا در غالب های مختلف هستیم.اینها خواهان سهمی از بازار بزرگ خودرو ایران هستند.چینی ها که در غالب قهرمانان قصه هایی هستند که شما را از انحصار و ظلم پادشاه زمانه میرهانند و به نوعی خود را جایگزین ارزانی برای خودروهای کسل کننده داخلی معرفی کرده اند، خودروهای میان رده ای کره ای و ژاپنی برای ارضای آرزوهای کسانی که مقداری از ما بهترون هستند و با اینکه دستشان همیشه به دهانشان میرسیده ولی از داشتن خودرویی درخور سبک زندگیشان بخاطر سیاست های اشتباه دولت قبلی محروم بودند و خودروهای لوکس اروپایی و آمریکایی برای عده ی قلیلی هم که همیشه از سطوح بالا جامع بودند.

 

به گزارش اُتکس به نقل از امتداد نیوز، علی شکوهی مدیر بازاریابی آرین موتور در کنفرانس خبری که با این رسانه داشت از تمایل یک خودروساز دیگر که میتسوبیشی باشد برای تولید و سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

علی شکوهی لا به لای صحبت هایش از ارائه سه محصول جدید در سال جاری خبر داد. اولی اوتلندر هیبریدی خواهد بود که در اوایل پاییز معرفی خواهد شد این خودرو از آن دست خودروهای بسیار با کیفیت و خوش بازاری است که در سطح دنیا بسیار مطرح شده.

 

میتسوبیشی اوتلندر 2017 هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر 2017 هیبریدی

 

دیگر محصولی که علی شکوهی برای معرفی به بازار ایران به آن اشاره داشت 2018 Eclipse Cross است، این خودرو به نوعی خامه ی رو کیک نمایشگاه بین المللی تهران در اوساط یا اواخر پاییز خواهد بود

 

alt

2018 Eclipse Cross از جلو

2018 Eclipse Cross از جلو

2018 Eclipse Cross از جلو

2018 Eclipse Cross

 

و در آخر وی برگ برنده خود را اینطور توصیف میکند

علی شکوهی ( مدیر بازاریابی آرین موتور ):

در برند دی اس نیز DS 7  که بهترین خودرو نمایشگاه خودروی ژنو 2017 شد و اخیرا نیز به عنوان خودروی رسمی ریاست جمهوری فرانسه معرفی شده بود را در نمایشگاه تهران به بازار عرضه می کنیم.

 

نمای عقب از دی اس 7

نمای جلو از دی اس 7

نمای جلو از دی اس 7

نمای کناری از دی اس 7

DS 7 2018

 

با تحلیل این رفتارهای میتسوبیشی و گروه آرین برای معارفه محصولات، میتوان نتیجه گیری کرد یا حداقل حدس زد که میتسوبیشی تمایلاتی در دل مخفیانه برای تولید خودرو در ایران دارد این مساله را علی شکوهی اینطور اثبات مینماید:

علی شکوهی ( مدیر بازاریابی گروه آرین موتور ):

میتسوبیشی نسبت به تولید در ایران تمایل نشان داده و اکنون در حال مطالعه و بررسی سایت های مختلف برای تولید هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه هرچه سریعتر به اهداف تعیین شده دست یابیم.

 

 

تحلیل اُتکس

 

از این دست از خبرها همیشه ما را یاد این جمله میندازد "منو این همه خوشبختی محاله" ولی آیا واقعا ورود بی وقفه این همه خودروساز در عرض یک سال و نیم نهایتا دو سال به ایران از آن دست خبرهاست که باید به آن واکنش مثبت داشت یا منفی؟

معمولا واردات بی رویه خودرو تعادل اقتصادی و فکری جامعه را برهم خواهد زد این به این دلیل است که حداقل تا 90 درصد مردم این کشور قادر به خرید چنین محصولاتی نیستند و نخواهند بود، از طرفی دیگر این نوع تولیدات همواره با وابستگی های پس از تولید همراه خواهد بود چرا که هر خط تولید یا مونتاژی نیازمند قطعات و مواد اولیه است که تامین کننده آن مطمئنا همیشه اهرمی برای فشار و بالا بردن قیمت با این نوع سبک نیازمندی خواهد داشت که از آن طرف باعث بالا رفتن قیمت خوده خودرو و ایضا کمبود و حتی نبود قطعات خواهد شد و این برابر است با از دست رفتن بازار خودرو خریداری شده و در نهایت متضرر شدن خریداران این نوع محصولات و بلاتکلیفی آنها.

از سوی دیگر این نوع اخبار جای بسی خوشحالی دارد به این خاطر که صنعت خودروسازی به سمت خوبی پیش خواهد رفت و از انحصار طلبی و تک محصولی بودن خلاصی خواهد یافت. همچنین تولیدات داخلی با حس کردن کیفیت و استانداردهای بین المللی سعی میکنند خود را به استاندارد جهانی نه اینکه برسانند بلکه حداقل به آن نزدیک شوند.در صورت ورود این دست از خودروسازان به کشور خودروهای با کیفیت خارجی بخاطر رقابت شدید که بین آنهاست، مطمئنا محصولات خود را تعدیل قیمت خواهند کرد و تسهیلات بهتری برای مردم برای خرید این دست از خودروها فراهم خواهد شد.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...