خرید سنگ
to top

نقش شهرک های صنعتی در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟


305
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 1 ثانیه



در تمام دنیا مؤثرترین بخش اقتصادی، کارخانه ها و واحد های صنعتی هستند و در بین آنها صنایع کوچک و متوسط از اهمیت ویژه برخوردارند و از مهمترین ارگان های درآمدی صنعتی به شمار می آیند .

وی در ادامه افزود: استقرار واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با حداقل هزینه و حداکثر کارآمدی، شاهراه تحقق اقتصاد مقاوتی است چراکه  شهرک های صنعتی به طور کلی یکی از بازوهای توانمند اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند.

رضاقلیان همچنین اظهار داشت: شناسایی طرح های دانش بنیان، اولویت برنامه های شهرک های صنعتی محسوب می شود که تا کنون بخشی از طرح های دانش بنیان دانشگاهی شناسایی و به سمت عملیاتی شدن سوق پیدا کرده و بخشی از واحدهای صنعتی فعال که در قالب طرح های دانش بنیان هستند برای استفاده از تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی شهرک های صنعتی به رونق صادرات غیر نفتی تعلق دارد که درپی آن برخی خوشه های صنعتی شناسایی شده و قرار است که در راستای فرآوری یک محصول هدف فعالیت کنند.

رضاقلیان اذعان داشت: تعاملی که بین واحدهای صنعتی برقرار می شود برای دستیابی به اهداف ثانوی آن ها نیز کمک کننده است و باعث کاهش هزینه های تولید و بروکراسی های اداری می شود.

وی عنوان کرد: رفع مشکل واحدهای صنعتی که با بحران رو به رو شده اند و ارائه تسهیلات با حداقل سود ، گام نهایی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

****آمار های نامعتبر معضل اصلی واحدهای صنعتی

بهزاد کامیاب کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرک های صنعتی نقش بسیار پررنگی در جذب سرمایه گذاری خارجی دارند .

وی همچنین در ادامه افزود: این شهرک ها تأثیر مستقیمی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارند اما در گام نخست باید مشکلات تسهیلاتی واحدهای صنعتی مرتفع شود.

کامیاب عنوان کرد: شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی به نوعی نقش کاتالیزور در فعالیت این واحدها و دستیابی به اهداف برقراری این مجموعه ها را دارا هستند.

وی تصریح کرد: عموم معضلات بخش های صنعتی به واقعی نبودن آمارهای موجود باز می گردد لذا تلاش کردیم تا آمارهای حقیقی در زمینه تعداد واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل، در دست احداث و پیشرفت های حاصله  تهیه کنیم.

کامیاب در پایان همچنین اذعان داشت: آمار تعداد نیروهای مشغول به کار و میزان تولید به صورت خود اظهاری از طریق واحدهای صنعتی جمع آوری می شود و در اختیار دولت قرار می گیرد تا بر اساس آمارهای دقیق تصمیمات نزدیک به واقعیت گرفته شود.

انتهای پیام/

 



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...