خرید سنگ
to top

شهرک صنعتی


406
زمان مطالعه: 9 دقیقه, 29 ثانیه



شهرک صنعتی

شهرک صنعتی (به انگلیسی: Industrial Estate یا Industrial park) به شهرکی در فاصله حداقل ۲۰ کیلومتری از شهر اصلی گفته می شود که فقط شامل تعدادی کارخانه و کارگاه تولیدی می شود. مانند: شهرک صنعتی اراک، قم، سمنان.

Wiki: شهرک_صنعتی

شهرک صنعتی پتروشیمی

شهرک صنعتی پتروشیمی یکی از شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در ۷ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_پتروشیمی

شهرک صنعتی پیرانشهر

شهرک صنعتی پیرانشهر، روستایی است از توابع بخش مرکزی و در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی ایران.

Wiki: شهرک_صنعتی_پیرانشهر

شهرک صنعتی جنت آباد

شهرک صنعتی جنت آباد یک آبادی در ایران است که در دهستان ایوانکی واقع شده است. شهرک صنعتی جنت آباد ۵۶ نفر جمعیت دارد.

Wiki: شهرک_صنعتی_جنت_آباد

شهرک صنعتی چرم شهر

شهرک صنعتی چرم شهر یکی از شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در شهر تبریز واقع شده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_چرم_شهر

شهرک صنعتی چناران

شهرک صنعتی چناران در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب مشهد در نزدیکی شهر چناران قرار دارد فاز ۱ شهرک صنعتی چناران با مساحت ۲۲۰ هکتار هم اکنون دارای تمامی امکانات زیربنایی بوده و در حدود ۷۰ واحد تولیدی مشغول تولید می باشند. اطلاعات بیشتر شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مزایای استقرار صنایع در شهرک های صنعتی
- عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از ادارات مختلف
- مستثنی بودن از قانون شهرداری ها
- پرداخت نقد و اقساط هزینه های انتفاع از تاسیسات
- صدور رایگان و در اسرع وقت مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار
- واگذاری اداره شهرک های صنعتی به هیأت امنای متشکل از صاحبان صنایع
- امکان اجاره و یا خرید سالن های آماده برای تسریع در بهره برداری از واحد تولیدی
- بخشودگی قسمتی از هزینه های انتقاع از تاسیسات برای واحدهایی که زودتر از زمان پرداخت اقساط خود به بهره برداری می رسند.
- کاهش هزینه های سرمایه گذاری به دلیل استفاده از خدمات مشترک سازماندهی شده شرکت شهرک های صنعتی از جمله آب، برق، تلفن، گاز و تصفیه خانه فاضلاب.
- در شعاع ۳۰ کیلومتری مراکز استان ها و شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر، معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ قانون مالیاتها فقط مشمول واحدهایی می شود که در شهرک های صنعتی مستقر می باشند.
- مستثنی بودن از قانون شهرداری ها
- پرداخت نقد و اقساط هزینه های انتفاع از تاسیسات
- صدور رایگان و در اسرع وقت مجوزهای ساخت و ساز و پایان کار
- امکان اجاره و یا خرید سالن
صنایعی که می توانند در شهرکها مستقر شوند کدامند؟ در شهرکهای صنعتی عمومی تقریباً تمامی رشته های فعالیت صنعتی می توانند استقرار یابند. اما در شهرکهای صنعتی تخصصی فقط رشته های خاصی از فعالیتهای صنعتی امکان استقرار در آن را دارند . مانند صنایع چرمسازی در شهرک صنعتی چرمشهر.
§ مدارک لازم برای دریافت جواز تاسیس واحد صنعتی کدامند؟ صدور جواز تاسیس نیازمند مدرک خاصی نیست و با مراجعه به سازمان صنایع و معادن استان مربوطه و تکمیل فرمهای لازم صادر می گردد.
§ موضوع قرارداد منعقده با متقاضی دریافت زمین در شهرکهای صنعتی چیست؟
هر متقاضی به تناسب وسعت و موقعیت زمینی که به او تخصیص می یابد، باید سهمی از هزینه های ساخت و ساز شهرک صنعتی را بپردازد. این سهم را بهای حق بهره برداری(انتفاع) از تاسیسات و امکانات می نامند. بهای حق بهره برداری به صورت نقد و اقساط دریافت می شود. بنابراین موضوع قرارداد صرفاً در رابطه با حق بهره برداری می باشد. به منظور کمک به متقاضی، بهای زمین تخصیصی پس از به بهره برداری رسیدن واحد صنعتی از او جداگانه دریافت می شود.
§ آیا به مبلغ قرارداد تخفیف نیز داده می شود؟ درصورتیکه طرف قرارداد پیش از خاتمه اقساط موفق به دریافت پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن مربوطه گردد مشروط بر اینکه ۳۰ درصد ( در استانهای شمالی ۴۰ درصد) زمین را به زیربنا اختصاص داده شود با تشخیص هیئت مدیره استان از پرداخت تمام و یا بخشی از اقساط معاف می شود.
§ در چه زمانی سند مالکیت زمین به نام متقاضی صادر می شود؟ در زمانی که طرف قرارداد پروانه ساختمان و پروانه بهره برداری خود را ارائه نماید و بدهکاریهای مالی خود را تسویه نماید، انتقال قطعی مالکیت به نام او در دفاتر اسناد رسمی صورت می پذیرد.
§ آیا کارگاههای پیش ساخته نیز در شهرکهای صنعتی احداث می شوند؟ به منظور کمک به راه اندازی واحدهای بسیار کوچک صنعتی در برخی از شهرکها کارگاههایی با مساحت های حداکثر چند صد متر احداث و به متقاضیان واگذار می شوند.
§ شرایط واگذاری کارگاههای واقع در شهرکهای صنعتی چگونه است؟
با توجه به محل احداث، نوع و طراحی آن، قیمت کارگاهها متفاوت بوده و به صورت های نقد و اقساط و اجاره واگذار می گردد.
§ شهرکهای صنعتی تحت پوشش سازمان چه تفاوتهایی با دیگر شهرکها و نواحی صنعتی دارند؟
این شهرکهای صنعتی به تصویب هیئت دولت رسیده اند و تحت نظارت دولت می باشند و از مقررات و سیاستهای حمایتی دولت تبعیت می نمایند. دفترچه های قرارداد تخصیص زمین در آنها در حکم اسناد رسمی می باشند. شهرکهای صنعتی مذکور در مواردی از حمایتهای مالی دولت نیز برخوردار می شوند.
§ برای اجرای طرحهای صنعتی، سازمان جه تسهیلاتی را پرداخت می کند؟
در حال حاضر پرداخت تسهیلات به طرحهای صنعتی توسط سیستم بانکی کشور صورت می گیرد و می بایست به بانکهای تجاری اعم از دولتی و خصوصی مراجعه نمود. درصورت تخصیص منابع و اعتبارات تبصره ای مراتب از طریق سازمانهای صنایع و معادن استانها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
§ استاندارد رسمی پذیرفته شده در ایران برای تعریف مؤسسات کوچک و متوسط چیست؟
معیار تشخیص صنایع کوچک و متوسط، تعداد پرسنل است. برای صنایع کوچک : زیر ۵۰ نفر کارکن و برای صنایع متوسط : زیر ۲۵۰ نفر کارکن.
§ آیا امکان خرید و فروش طرحها و واحدهای صنعتی در شهرکها وجود دارد؟
انتقال زمین صنعتی خام به غیر، مجاز نمی باشد ولی اگر طرف قرارداد در زمین بنا احداث کرده باشد یا به بهره برداری رسیده باشد، با مجوز شرکت شهرکهای صنعتی استان با رعایت مقررات مربوط می تواند نسبت به انتقال حقوق خود که در دفترچه قرارداد مشخص شده است به شخص ثالث اقدام نماید.
§ آیا می توان در شهرکهای صنعتی فعالیت اقتصادی غیر صنعتی نظیر پرورش آبزیان، طیور و کشاورزی و کشت و صنعت ... راه اندازی نمود؟
اگر بتوان از آنها به عنوان تولید صنعتی یاد نمود با تشخیص هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تخصیص زمین به طرح های مذکور بلا اشکال خواهد بود. ارائه خدمات صنعتی و هرگونه خدماتی اعم از مالی، فنی، علمی، آموزشی، اطلاع رسانی و ... که برطرف کننده نیاز واحدهای صنعتی باشد با کسب مجوز قانونی از مراجع ذی صلاح بلا مانع می باشد.

Wiki: شهرک_صنعتی_چناران

شهرک صنعتی خمین

«شهرک صنعتی خمین» یکی از سه شهرک صنعتی واقع در شهرستان خمین می باشد که در بزرگراه خمین_اراک واقع شده است. فاصله این شهرک صنعتی تا شهر اراک ۵۰ کیلومتر، فرودگاه اراک ۶۰ کیلومتر، گمرک اراک ۶۰ کیلومتر و تهران ۳۲۰ کیلومتر می باشد. همچنین وسعت این شهرک۱۰۰۰ هکتار می باشد. از جمله واحدهای مستقر در این شهرک می توان به شرکت ویستا اعتماد ایرانیان (تولیدکننده ظروف چینی استخوانی) کارخانه رینگ آلومینیومی گام آفرین، کارخانه ذوب بریس، نوین پرشین پرچم خمین (تولیدکننده انواع پرچم)، کارخانه تولید فروسیلیس و … نام برد. همچنین پتروشیمی خمین (دی پلیمر آریا) نیز در این شهرک واقع شده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_خمین

شهرک صنعتی خیام

شهرک صنعتی خیام نیشابور در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۶۸ به تصویب هیئت وزیران رسیده و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۷۰ آغاز گردید . این شهرک با مساحت ۲۴۶ هکتار و مساحت صنعتی ۳۶/۱۰۹ هکتار در کیلومتر ۲۰ جاده نیشابور - مشهد قرار دارد.

Wiki: شهرک_صنعتی_خیام

شهرک صنعتی روانسر

شهرک صنعتی روانسر نام روستایی در دهستان حسن آباد بخش مرکزی شهرستان روانسر در استان کرمانشاه است. طبق سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳ نفر در ۷ خانواده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_روانسر

شهرک صنعتی ریحانه

شهرک صنعتی ریحانه یکی از شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در محور تبریز-آذرشهر و در منطقه ای به وسعت ۴۵ هکتار تأسیس شده است. این شهرک که مختص تولید و توزیع صنایع دستی توسط بانوان است، در ۶۳ رشتهٔ مختلف فعالیت می کند. شهرک صنعتی ریحانه دارای بانک، فضای سبز و امکانات رفاهی بوده و هدف از ایجاد آن، اشتغال بانوان است.

Wiki: شهرک_صنعتی_ریحانه

شهرک صنعتی زاویه

شهرک صنعتی زاویه در شهرستان زرندیه و در فاصلة کوتاهی از اتوبان تهران - ساوه وهمچنین در نزدیکی شهر زاویه واقع گردیده است. از مزیت های این شهرک فاصله ۸۵کیلومتری آن با شهر تهران می باشد. علاوه بر آن فاصله این شهرک تا ایستگاه راه آهن پرندک ۷کیلومتر، تا گمرک ساوه ۳۰، فرودگاه پیام کرج ۴۵کیلومتر،فرودگاه امام خمینی ۴۰کیلومتر می باشد. فاصله این شهرک از شهر کرج۶۰کیلومتر، از شهریار ۴۵کیلومتر واز رباط کریم ۴۰کیلومتر است.

Wiki: شهرک_صنعتی_زاویه

شهرک صنعتی (آمل)

شهرک صنعتی ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران است.

Wiki: شهرک_صنعتی_(آمل)

شهرک صنعتی (ابهام زدایی)

شهرک صنعتی ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:
شهرک صنعتی (آمل)
شهرک صنعتی (بهشهر)
شهرک صنعتی (تنکابن)
شهرک صنعتی (رینه)
شهرک صنعتی (ساری)
شهرک صنعتی (شاهین دژ)

Wiki: شهرک_صنعتی_(ابهام_زدایی)

شهرک صنعتی (بهشهر)

شهرک صنعتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر در استان مازندران ایران.

Wiki: شهرک_صنعتی_(بهشهر)

شهرک صنعتی (تنکابن)

شهرک صنعتی، روستایی است از توابع بخش عباس آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران.

Wiki: شهرک_صنعتی_(تنکابن)

شهرک صنعتی (رینه)

شهرک صنعتی (رینه)، روستایی است از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

Wiki: شهرک_صنعتی_(رینه)

شهرک صنعتی (ساری)

شهرک صنعتی، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری در استان مازندران ایران.

Wiki: شهرک_صنعتی_(ساری)

شهرک صنعتی (شاهین دژ)

شهرک صنعتی شاهین دژ از توابع دهستان محمودآباد بخش مرکزی واقع در استان آذربایجان غربی در ۴ کیلو متری جاده میاندآب در شمال غرب شهر شاهین دژ قرار دارد این شهرک در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد.

Wiki: شهرک_صنعتی_(شاهین_دژ)

شهرک صنعتی آق قلا

شهرک صنعتی آق قلا،
شهرک صنعتی آق قلا واقع در کیلومتر 12 جاده گرگان و آق قلا قرار دارد. این شهرک به عنوان قدیمکی ترین شهرک صنعتی در استان گلستان ضمن دارا بودن امکانات اولیه و زیر ساخت نظیر آب، برق، گاز، تصفیه خانه فاضلاب، تلفن، امکانات زیر ساخت؛ دارای امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، مرکز کسب و کار، آتش نشانی، مرکز ارتقا مهارت های فنی حرفه ای و … می باشد.
این شهرک با دارا بودن 136 کارخانه و مجتمع تولیدی بزرگترین شهرک استان بوده که واحد ها دارای سند ثبتی می باشند.

Wiki: شهرک_صنعتی_آق_قلا

شهرک صنعتی اسکو

شهرک صنعتی اسکو یکی از شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در ۵ کیلومتری شهر اسکو واقع شده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_اسکو

شهرک صنعتی اهر

شهرک صنعتی اهر یکی از شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در ۴ کیلومتری شهر اهر واقع شده است.

Wiki: شهرک_صنعتی_اهر

تپه شهرک صنعتی

تپه شهرک صنعتی مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان - دوره ایلخانی است و در شهرستان گیلان غرب، بخش مرکزی، ۲۵۰ متری شمال گیلان غرب، ۳۰۰ متری جنوب شهرک صنعتی گیلان غرب واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۸۸۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

Wiki: تپه_شهرک_صنعتی

محوطه شهرک صنعتی

محوطه شهرک صنعتی مربوط به دوره اشکانیان - دوره ساسانیان است و در شهرستان گیلانغرب، بخش مرکزی، ۲۵۰ متری شمال شهر گیلانغرب، ۳۰۰ متری جنوب شهرک صنعتی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۴۰۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

Wiki: محوطه_شهرک_صنعتی



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...