خرید سنگ
to top

تولید پوشک بچه


458
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 37 ثانیه



معرفی طرح توجیهی تولید پوشک بچه 

لایه روی پوشک در واقع یکی از انواع منسوجات بی بافت می باشند که با توجه به خواص آن برای این منظور تولید میگردند محصولات منسوجات بی بافت منسوجاتی می باشند که برخلاف منسوجات دیگر از نخ ساخته نمی شوند بلکه الیاف مستقیما به منسوج تبدیل می گردد بدین صورت که الیاف جدا از هم به روش های مختلف درکنار هم قرار گرفته و به یکدیگر پیوند داده میشوند تا در نهایت یک لایه یکنواخت و در هم تنیده تشکیل گردد لایه تهیه شده به صورت ورق تار عنکبوتی یا لایه الیاف است که در ان الیاف به صورت جهت یافته یا رندمقرار می گیرد و به وسیله اصطکاک یا چسب و یا تمایل الیاف به چسبیدن به یکدیگر پیوند یابند. در گذشته یکی از راه های تولید منسوجات استفاده از +پشم وو در هم تنیدن ان توسط مالش و رطوبت برای ایجاد نمد بوده است که امروزه نیز تولید میگردد و  روش تولید هر دو یکسان است .

با توجه به روش های مختلفی که برای اتصال الیاف به یکدیگر وجود دارد در واقع روش های مختلف تولید این منسوجات شکل میگیرد که با توجه به این نوع تولید منسوجات بی بافت با خصوصیات مختلف و برای کاربرد های متفاوت به وجود می ایند.امروزه با توجه به حذف قسمت تشکیل نخ و با توجه به خواص منحصر به فرد منسوجات بی بافت و تنوع بی نظیر این منسوجات کاربردهای بسیار فراوانی برای انها بوجود امده است که توانسته جایگزین بسیاری از منسوجات شود.

مصارف مختلف منسوجات بی بافت از لایی لباس ،لباس بیمارستانی ،مصارف بهداشتی و یکبار مصرف ،لایی هایی با ضخامت زیاد جهت عایق ،استفاده در ژئو تکستایل ها در مصارف عمرانی ،جاده ای ،کشاورزی وانواع کیسه، فیلتراسیون ،پوشش های داخلی خودرو ها و ... می باشد.

استفاده از منسوج بی بافت جهت مصارف بهداشتی برای لایه روی پوشک می بایست دارای خواصی باشد که راحتی و سلامت مصرف کننده را تامین کند .

برای این کاربرد معمولا از الیاف پلی پروپیلن استفاده می نمایند زیرا این الیاف به علت عدم جذب رطوبت باعث عبور رطوبت شده و راحتی و عدم و عدم عفونت را برای مصرف کننده خواهد داشت . در لایه های بعدی پوشک بچه معمولا از لایه های جادب رطوبت استفاده می نمایند که بر خلاف لایه رویی دارای جذب بسیار بالا می باشد .

پوشش رویی یک لایه منسوج نبافته مورد مصرف در پوشک باید از الیاف (پلی پروپیلن ،ویسکوز ،پنبه)الیاف پلی استر ،فیلم پلی اتیلن و یا تلفیقی از یموارد بالا و یا کو پلیمر انها با درصد ترکیبی که بتواند حد اقل ویژ گیهای لازم را تامین نماید .

در صورت استفاده از الیاف پلی استر در تولید منسوج نبافته باید از حداقل65 درصد الیاف ویسکوز یا پنبه در ترکیب با ان استفاده گردد. در صورت استفاده از الیاف پلی استر باید د اقل 65در صد الیاف ویسکوز یا پنبه در ترکیب با ان استفاده گردد .در صورت تولید منسوج از الیاف ویسکوز یا پنبه به روش شیمیایی از رزینهای اکلریکی که بعد از تولید باید غیر قابل حل در مایعات معادل ادرار باشد ،می توان به عنوان اتصال دهنده الیاف ویسکوز یا پنبه استفاده کرد.

از نظر بهداشتی بهتر است این الیاف به صورت خود رنگ باشد و باید حساسیت زا نباشد.

فرایند تولید پوشک بچه

در فرایند تولید ابتدا خمیر پالپ توسط دستگاه روتر حلاجی شده و توسط توری مخصوص روی گایدهای هدایت کننده منتقل می شود و سپس توسط دستگاه مخصوص پودر جاذب به خمیر اضافه می شود، سپس خمیر و پودر روی لایه تیشو و سپس روی لایه بک شیت قرار گرفته و سپس توسط تسمه های انتقال به قسمت جلو دستگاه هدایت می شود سپس توسط لایه ناوون پوشش داده می شود و سپس به صورت به هم چسبیده به زیر دستگاه پرس حرارتی و تیغه های مخصوص به قطعات پوشک برای بچه تبدیل می گردد، سپس توسط دستگاه چسب های ملت روی لایه یک شیت چسب ریخته شده و توسط لایه کاغذی سیلیکون چسب ها محافظت می شود سپس در قسمت بسته بندی به بسته های 20 تایی جدا می شود و توسط دستگاه بسته بندی به صورت اتوماتیک بسته بندی می شود.

 

کد آیسیک تولید پوشک بچه

طبق اطلاعات بدست آمده از سایت وزارت صنعت معدن و تجارت کدهای آیسیک زیر جهت تولید پوشک میتواند به کار رود.

 منسوجات بی بافت 17291110و انواع لایی بی بافت 17291111و پوشک کامل بچه 21091238و پوشک معمولی بچه21091239و ماشین الات تولید پوشک29291280



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...