خرید سنگ
to top

راه اندازی چاپخانه


293
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 14 ثانیه



طرح توجیهی راه اندازی چاپخانه

در طرح توجیهی راه اندازی چاپخانه سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات بیشتری در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.

 

معرفی طرح توجیهی چاپ و چاپخانه

چاپ در لغت به‌ معناي نقش، اثر، مُهر، و نشان آمده و در متون مختلف كلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌كار رفته است. در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تكثير صورت نقوش دوبعدي (حروف، ارقام، خطوط، تصاوير، و جز آن) به‌وسيله انداختن اثر اين نقوش بر كاغذ، پارچه، يا مواد ديگر، به‌ويژه چاپ مواد خواندني، با تصوير يا بدون تصوير بر روي كاغذ گفته مي‌شود در تعريفي ديگر، چاپ مجموع عملياتي است كه متن خام را به اثر درخور انتشار مانند كتاب، مجله، روزنامه، و جز آن تبديل كند.

چاپخانه نيز در لغت به‌معناي محل و مكان چاپ كردن و در متون مختلف كلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌كار رفته است. چاپخانه مؤسسه يا كارگاهي است كه از عهده انجام كارهاي چاپي بر روي كاغذ و ساير اشيا از طريق انواع چاپ برآيد  و، به تعبيري ديگر، محلي است كه چاپ كتاب، نشريات، و مانند آن در آنجا انجام مي‌گيرد .

انواع چاپ‌ها (روش ها) از لحاظ مکانیکی

1-چاپ برجسته ( لتر پرس – تایپوگرافی)

2-چاپ گود ( فرو رفته یا هیلوگراور)

3-چاپ مسطح (پلانوگرافی یا لیتوگرافی)

رایج ترین انواع چاپ

هلیوگرام یا همان روتوگراور: با سیلند ر تهیه شده، می توان د ر تیراژ میلیونی چاپ کرد

افست: برای تیراژهای بالا بایستی زینک های مجدد تهیه کرد

چاپ فلکسو: میتوان از کلیشه های فتو پلیمر یا لاستیکی که قابل انعطاف هستند استفاده کرد

چاپ سیلک اسکرین : از پرکاربرد ترین چاپ ها محسوب می شود

چاپ تامپو: از کلیشه گود د ر فرآیند چاپ استفاده میشود با این روش می توان بر روی سطح صاف، منحنی، گرد ، محد ب و حتی کره عمل چاپ را انجام د اد

چاپ افست روی فلز: با این سیستم چاپ که یکی از با کیفیت ترین سیستم های چاپ محسوب می شود می توان روی جنس های متنوع د یگری غیر از کاغذ و مقوا نیز چاپ کرد

چاپ مخمل: یا فلوک درواقع فرآیند مخمل پاشی یا جیرسازی فرو بردن پودرهایی درطول وسطح مقطع متفاوت، درسطوح چسب کاری است.

چاپ لترپرس: چاپ ملخی از قدیمی ترین ماشین های چاپ محسوب میشود.در واقع کاربرد حروف سربی که گوتنبرگ مخترع آن بوددراین شیوه چاپ به کارگرفته میشود.کارهای کم تیراژ همچون کارت ویزیت، سربرگ، اعلامیه و .. با به کارگیری ماشین چاپ ملخی انجام می شود .

چاپ ایچینگ: در واقع ایجاد خورد گی در فلز با استفاده از اسید است. با به کارگیری این روش چاپ می توان طرح، نقش و نوشته های خود را به راحتی به روی فلز ثبت کرد به گونه ای که از بین رفتنی نباشد.

کد آیسیک چاپخانه

مطابقطبقهبنديوزارتصنایعومعادن 22211210درواحد تن است.

لیست استانداردهای ملی مرتبط با مبحث چاپ با ارجاع به بانک اطلاعات سازمان استاندارد ملی ایران

برای( کاغذ-کاغذ هاي تحرير و انواعي از کاغذهاي چاپ شده-اندازه هاي برش خورده-مجموعه هاي   Aو B و مشخص کردن جهت طولي):به شماره157میباشد و برای روش بيان ابعادي که در کاغذ تحرير و ساير کاغذهاي مورد استفاده در چاپ بکار ميرود شماره استاندارد 158وتعيين مقاومت چاپ و مرکب چاپ نسبت به روغن ها و چربي هاي خوراکي به شماره 1868می باشد.

شرکت بهبود صنعت آمادگی خود جهت تهیه طرح توجیهی راه اندازی چاپخانه اعلام می دارد

alt هم اکنون سفارش طرح توجیهی راه اندازی چاپخانه دهید

altاستفاده از کلیه مطالب این سایت برای عموم آزاد می باشد، فقط در راستای حفظ زحمات تیم تولید محتوی ما خواهشمندیم در صورت برداشت از این محتوی لینک ما را درج نمایید. باسپاس



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...