خرید سنگ
to top

تندر۹۰ و ساندرو از دی ۹۸ توقف تولید می‌شوند


388
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 19 ثانیه



درحالی که استاندادرهای تولید خودروهای داخلی بطور سخت‌گیرانه‌تری قرار است اعمال شود، تولید خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو احتمال دارد از دی ماه دو سال دیگر یعنی سال ۹۸ متوقف شود.

بیشتر بخوانید: احتمال توقف خط تولید ۱۰ مدل خودرو تا تابستان۹۷

رامتین اسماعیلی مدیرعامل رنوپارس امروز در نشست خبری گفت: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم. اسماعیلی در پاسخ ایسنا سوال ایسنا مبنی بر اینکه بنابراین تا دو سال آینده تولید تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ اظهار کرد: طبیعتا خودروهای فعلی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

مدیر عامل  شرکت رنوپارس گفت: با توقف تولید محصولات فعلی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا فعالیت آن متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه تولید محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

در این نشست خبری از موضوعات دیگری هم صحبت شد. اسماعیلی در مورد تولید رنو کوییک گفت: فعلا تصمیم نهایی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران تولید شود اما قطعی است که این خودرو تولید خواهد شد. البته شرط موفقیت کوئید در ایران این است که داخلی‌سازی آن در حد بالایی صورت گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خداحافظ پراید؟ رنو کوئید چه ویژگی‌هایی دارد؟

هم چنین درمورد عرضه خودرو برقی به بازار، اسماعیلی گفت: اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران تولید خواهیم کرد. قبل از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

درنهایت، مدیرعامل شرکت رنو پارس درمورد رشد محصولات رنو در ایران گفت: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در این سال تولید محصولات رنو در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد داخلی‌سازی شده و داخلی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که طبق برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.

نظر شما درمورد توقف تولید تندر ۹۰ و ساندرو و خودروهای احتمالی جایگزین چیست؟ هم‌چنین اگر در جریان اخبار اخیر باشید، احتمالا می‌دانید که سایپا به تازگی از ساینا برقی رونمایی کرده و از طرفی تعرفه خودروهای هیبریدی افزایش یافته است. آیا می‌توان انتظار حضور پررنگ خودروهای برقی را در شهر آلوده‌ای مثل تهران را داشت؟

دیجی کالا



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...