خرید سنگ
to top

خط تولید گریت وال هاوال


295
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 17 ثانیه



 

کمپانی خودروسازی گریت وال یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی در کشور چین است و در بخش خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای سنگین، بزرگ‌ترین تولیدکننده این کشور به شمار می‌رود. گریت وال در سال ۲۰۱۶ موفق شد به فروش بیش از یک میلیون دستگاه در سرتاسر جهان دست پیدا کنند که نسبت به سال قبل یعنی ۲۰۱۵ افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌داد و این رقم نشان از شتاب بالای این کمپانی در نفوذ به بازارهای جهانی است. همانطورکه احتمالاً می‌دانید، خودروهای شاسی‌بلند کمپانی گریت وال با برند هاوال در بازار عرضه می‌شوند. گریت وال در سال ۲۰۱۷ حتی از برند لوکس خود با نام وی WEY نیز رونمایی کرد که این خودرو کاملاً در حد محصولات روز جهانی است و این خودروساز حتی خودروی برقی تولید انبوه را نیز در سبد محصولات خود دارد.
 

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

کمپانی گریت وال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و در ابتدا این شرکت تنها به تولید کامیون و خودروهای سنگین مشغول بود اما در سال ۲۰۱۰ نخستین خودروی سواری خود را به بازار عرضه کرد. گریت وال همچنین سابقه بسیار خوب و درخشانی در تولید خودروهای وانت دارد به طوری که موفق‌ترین تولیدکننده وانت در کشور چین است و از سال ۱۹۹۸ تاکنون به عنوان پرفروش‌ترین و برترین تولیدکننده وانت در چین شناخته می‌شود. این خودروساز همچنین از سال ۲۰۰۳ وارد بورس هنگ کنگ نیز شد گریت وال همچنین از سال ۲۰۰۶ به بازار اروپا نیز راه پیدا کرد و کار خود را در ابتدا با عرضه خودروهای ون کوچک شروع کرد. برای مثال در سال ۲۰۰۶ این شرکت حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی شاسی‌بلند را در کشور ایتالیا به فروش رساند اما نخستین بازار خارجی محصولات گریت وال کشور استرالیا بود و تا به امروز نیز محصولات هاوال در بازار استرالیا حضور گسترده‌ای دارند و توانسته فروش مناسبی را در این کشور تجربه کند و این در حالی است که در بازار رقابتی استرالیا، هاوال باید با برندهای مطرح جهانی همچون تویوتا و هیوندای رقابت کند. تا سال ۲۰۱۰ رئیس این شرکت تنها کمپانی خودروسازی چینی بود که توانسته بود محصولات خود را در اروپا به فروش برساند اما از سال ۲۰۱۱ نیز گریت وال خط تولید خود را در کشور بلغارستان احداث کرد و سه مدل از خودروهای خود را در آنجا به تولید رساند.
 

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

برندهای مختلفی زیرمجموعه گریت ‌وال هستند که از بین آن‌ها می‌توان به هاوال ولکس و وینگل اشاره کرد. هاوال به ‌عنوان مطرح‌ترین خودروی شاسی‌بلند چینی از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد و معمولاً شاسی‌بلندهای این شرکت استانداردهای خوبی را نیز پاس کرده‌اند برای مثال در تست ایمنی، هاوال موفق شده از موسسه ANCAP استرالیا نمرات خوبی را دریافت کند. محصولات هاوال در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، روسیه، آفریقای جنوبی، تونس، شیلی، اکوادور، بولیوی، پرو، مالزی، عربستان سعودی، عراق و و به زودی در ایران به فروش می‌رسند. با اینکه هاوال یک برند تازه تاسیس محسوب می‌شود اما با وجود عمر کوتاه خود رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. برای مثال در سال ۲۰۱۳ این خودروساز ۲۰۸ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ یعنی تنها پس از سه سال، تولید این خودروساز به ۷۸۹ هزار دستگاه رسید که بیش از سه برابر افزایش را نشان می‌دهد. محصولات هاوال به دلیل کیفیت مناسب، قیمت خوب و فناوری‌های به کار رفته در بخش ایمنی اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفتند. برای مثال هاوال H2 به تازگی در تست‌های تصادف موفق به کسب رتبه‌های بالاتر از برند MG ZS شد و یا مدل هاوال H6 توانسته رتبه پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار چین یعنی بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا را برای چند سال بدست آورد که عنوان بسیار خوبی است.
 

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

همانطورکه احتمالاً تبلیغات این برند را در خیابان‌ها دیده‌اید، هاوال قرار است به زودی با همکاری گروه بهمن به ایران بیاید و محصولات مختلف این شرکت از جملههاوال H2 و هاوال H6 به ایران خواهند آمد. با همکاری این شرکت خودروساز داخلی، چند وقت پیش خودروبانک برای بازدید از خط تولید کمپانی بزرگ هاوال به چین سفر کرد تا از نزدیک با خط تولید محصولات مختلف این شرکت آشنا شود و متوجه شود که چه شرکتی قرار است به زودی وارد بازار ایران شود و سطح کیفی خط تولید این شرکت چگونه است.
 

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

در عکس‌های زیر می‌توانید قسمت‌های مختلف خط تولید این شرکت را مشاهده کنید و همچنین یک فیلم کوتاه از قسمت‌های مختلف خط تولید هاوال برای شما تهیه کرده‌ایم. خط تولید هاوال از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد و در قسمت‌های مختلفی روبات‌های تمام اتوماتیکی که از کشورهای آلمان و کره‌جنوبی تهیه شده‌اند، در این خط مشغول تولید بدنه و قسمت‌های مختلف خودروها می‌باشند.
 

خط تولید گریت وال هاوال

خط تولید گریت وال هاوال

با توجه به تعداد بسیار بالای فروش ماهانه شرکت گریت وال، این شرکت توانسته زمان تولید خودرو را به زیر 1 دقیقه کاهش دهد و هر 52 ثانیه یک خودرو از خط تولید این شرکت خارج می‌شود.
 

 



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...