خرید سنگ
to top

چری به عنوان اولین حاضرین خودروسازی


279
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 5 ثانیه



بازدید از خط تولید چری در چین
هفته گذشته جمعی از خبرنگاران حوزه خودرو با هماهنگی های شرکت مدیران خودرو و کمپانی چری، از خط تولید جدیدترین خودروهای این خودروساز چینی در کشور مبدا بازدید کردند.

چری به عنوان اولین حاضرین خودروسازی چین در ایران به حساب می آید که از روز اول با مشارکت مدیران خودرو، محصولات خود را با انجام فرایند داخلی سازی در ارگ جدید اقتصادی تولید کرده است. بازدید کوتاه رسانه ها از خط تولید چری نشان می دهد که امروز در سایت اصلی این نشان تجاری، در بخش ساخت بدنه و مونتاژ خودرو از دستگاه های رباتیک به روزی استفاده می شود و هر ساله نسل های جدید این ربات ها در خطوط تولید خودروسازانی چون چری استفاده می شود. استفاده از این دستگاه های اتوماتیک باعث شده تا ظرفیت خط تولید چری بیش از ۵ برابر مونتاز نیمه اتوماتیک و دستی باشد.
در خطوط مختلف تولید چری می توان دید که نیرو انسانی به عنوان بازوی کمکی ربات ها حضور دارد و تنها در بخش تریم و اتصال فنی است که درگیری انسان با روند ساخت خودرو بیشتر می شود. جالب است بدانید که چری هم مانند سایر کمپانی های سازنده خودرو با تیراژ بالا، امکان تولید چند خودرو را به صورت همزمان و به صورت سری دارد. ویژگی تولید چند خودرو به صورت خطی و سری بیشتر به روند مهندسی خط تولید بستگی دارد که می بینیم این اتفاف در چری به خوبی رعایت شده است. از نکات جالب دیگر که می شد در خط تولید چری مشاهده کرد، آغاز تولید انبوه تیگو۸ به عنوان جدیدترین کراس اوور این خودروساز چینی بود. نکته جالب و قابل تامل تولید تیگو۸ این بود که این کراس اوور ۷ نفره چند روز قبل در نمایشگاه خودرو پکن به صورت رسمی رونمایی و بعد از آن به سرعت وارد خط تولید شد. این در حالی است که خودروسازان ایرانی و حتی برخی خودروسازان اروپایی، کره ای، ژاپنی، آمریکایی و… ابتدا محصولی را رونمایی می کنند و بعد ازب ماه ها تولید انبوه و فروش آن را آغاز می نمایند. اما می بینیم که وجه تمایز صنعت بومی خودرو چین با سایر کشورها در همین مسئله به وضوح دیده می شود. در یک مثال ساده، کمپانی چری که تنها چند روز از رونمایی محصول جدیدش می گذرد، آن خودرو یعنی تیگو۸ را با تیراژ بالا تولید می کند تا در همان موقعیت هیاهوی خبری و مارکتینگی، بتواند به مشتریان عرضه کند و نگذارد تا چند ماه دیگر که رقبای جدیدی به بازار اضافه می شوند، محصول خود را به فروش رسانند.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...