خرید سنگ
to top

چگونگی تهیه عسل طبیعی


269
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 47 ثانیه



اگر از طرفداران مزه لذیذ عسل طبیعی هستید پس بهتر است با چگونگی تهیه عسل طبیعی آشنا باشید؛

بصورت ساده می گوییم: زبورهای عسل در فصل بهار هنگامی که همه گلها شکوفه داده اند شهد آنها را جمع آوری می کنند. آنها با استفاده از زبان دراز و خرطوم مانندشان گرده گلها را بیرون کشیده و آن را در شکم خود ذخیره می کنند سپس آن را به کندو حمل می کنند. در هنگام حمل به کندو گرده در حدود نیم ساعت در داخل شکم می ماند و با انواع آنزیمها و پروتئینهای موجود در داخل شکم زنبور ترکیب شده و به عسل تبدیل می شود. بعد از آن زنبورها عسل را داخل شانه های شش ضلعی موم اندود شده شان می ریزند و این کار را تا زمانی که شانه ها پر از عسل طبیعی می شوند ادامه می دهند. برای آماده کردن عسل طبیعی برای ذخیره طولانی مدت، زنبورها بالهایشان را بهم می زنند تا آب آن تبخیر شده و عسل طبیعی غلیظ تر شود( گرده دارای ۸۰ درصد آب و عسل طبیعی دارای ۱۸-۱۴ درصد آب می باشد). بعد از انجام این کار زنبورها روی شانه را با موم می پوشانند و به سراغ شانه بعدی می روند. پس در واقع عسل طبیعیی که ما می خوریم شهد انواع گلهاست که زبورها آن را خورده و سپس قی کرده اند آب آن تبخیر شده و خواص آن افزایش پیدا کرده است.

در آخر مطالب چگونگی تولید عسل طبیعی باید اضافه کنیم که زنبورها عسل را برای زمستان خود ذخیره می کنند. زمانی که گل و شهد گل برای درست کردن عسل طبیعی در دسترس نمی باشد. البته زنبورها به مقدار کمی از آن عسل طبیعی برای زنده ماندن در طول زمستان نیاز دارند و این بدان معناست که کندو داران می توانند بقیه عسل طبیعی را برداشت کنند. بعد از برداشت عسل طبیعی زنبورداران می توانند شانه ها را برای استفاده مجدد زنبورها سر جایشان قرار دهند.

الان که با مراحل تولید عسل طبیعی توسط زنبور عسل آشنا شدید و می خواهید یک عسل طبیعی مرغوب کوههای لرستان را مزه کنید پس برای خرید عسل طبیعی سری به فروشگاه ده استور بزنید.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...