خرید سنگ
to top

مشخصات اجزا سوله


292
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 47 ثانیه



معرفی اجزای سوله : سوله سازه ای فلزی دارای سقف شیب دار می باشد که مطابق با محاسبات دقیق فنی و علمی ساخته می شود.سوله ها از اجزای متفاوتی ساخته می شوند که ما در ادامه ی مطلب با معرفی اجزای سوله ، همراه شما کاربر گرامی خواهیم بود.

اجزای سوله عبارتند از: قاب های اصلی، وال پست، استرات، مهاربند، لاپه، سینه بند، تکیه گاه جرثقیل، پی

قاب ها: این بخش متشکل از تیرها و ستون ها می باشد که تیر اصلی را با نام رفتر می شناسند. تیرها و ستون ها را ابتدا به صورت ورق برش داده و سپس با توجه به محل نصب آن ها به یکدیگر متصل می کنند.

ستون ها از بالا به رفترها و از سمت پایین به صفحه ستون جوش داده می شوند ، اتصالات امروزه فلنجی می باشد.

معرفی اجزای سوله

وال پست: ستون های فرعی می باشند که در ابتدا و انتهای سوله قرا می گیرند و وظیفه ی کاهش سطح بادگیر ستون های اصلی و ایجاد پست بند برای دیواره ها را به عهده دارند و به صورت عرضی در سالن قرار داده می شوند.

استرات: این جزء وظیفه ی اتصال دو قاب موازی در نقاط متقارن را به عهده دارند و به عنوان تکیه گاه جانبی عمل کرده و برای انتقال نیرو به کار برده می شوند.

مهاربند: اجزایی محوری هستند که به صورت طولی و گاها عرضی برای افزایش سختی لوله ها استفاده می شوند. مهاربند ها دارای انواع قایم و سقفی هستند که طراحی آن ها به جهت طراحی و کشش می باشد.

لاپه: برای اتصال پوشش سقف و دیواره ها استفاده می شوند و دارای دو نوع سقفی و دیواری می باشند که پرلین نام دیگر آن هاست.

سینه بند: این عضو که از نبشی و ورق ساخته می شود، برای جلوگیری از کمانش پیچشی جانبی بال تیر اصلی قاب در قسمت هایی که بال تحتانی تحت فشار می باشد، کاربرد دارد.

پی: ستون های سوله به پی های جداگانه ای که توسط کلاف هایی که صرفا عملگرد کششی دارند؛ متصل می شوند که در برخی مواقع که نیاز به افزایش ظرفیت پی احساس می شود، به آن برشگیر اضافه می کنند.

منبع soolefory.com



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...