خرید سنگ
to top

معرفی اجزای سوله


288
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 43 ثانیه



 اجزای سوله

اجزای تشکیل دهنده سوله : هر سوله از یکسری اجزای مختص خود تشکیل شده اند که در این مقاله سعی داریم هر یک را شرح دهیم :

اجزای تشکیل دهنده سوله

وال پست سوله

یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده سوله وال پست است . این قطعه به عنوان ستون و نگهدارنده دیوار سازه عمل می کند وال پست در انتهای سالن نصب می شود مکانی که دیوار سازه در آن جاست . شکل ظاهری این قطعه به صورت تیر یا ستون طراحی شده است و وظیفه آن انتقال نیروهایی است که به دیوار وارد می شود وال پست این نیروها را به صورت متوازن به فریم سازه منتقل می کند که همین باعث دوام بهتر دیوار ها می گردد .

استرات سوله

اتصال قاب ها در سوله ها توسط استرات صورت می گیرد و نیروهای وارده بر قاب ها را به یکدیگر منتقل می کنند استفاده از استرات در سوله موجب افزایش ظرفیت سازه می گردد و به عنوان یک تکیه گاه جانبی عمل می کند و استرات ها به کمک جوشکاری به ستون اصلی سازه متصل می گردند و طول آن ها به طور معمول بین ۵ الی ۸ متر است .

قاب اصلی

قاب اصلی سوله از ستون ها تشکیل می شود به این صورت که تیرها ابتدا به هم جوش داده می شوند و تشکیل یک قاب فلزی را می دهند . قاب اصلی سوله از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده ی سوله است که نقش مهمی در ساخت سوله دارد که بنا بر نوع سوله و کاربری آن ساخته می شود .

مهاربند

یکی دیگر از اعضای تشکیل دهنده این سازه ها مهاربند است . مهاربند ها دو نوع هستند : مهاربند قائم و مهاربند افقی .

وظیفه این اجزا افزایش سختی لوله است لوله هایی که به صورت طولی و عرضی در سازه ها استفاده می شوند . اجرای این اجزا عمدتا به وسیله میل مهار صورت می گیرد .

جرثقیل

از دیگر اعضای سوله ها جرثقیل است . از این ابزار برای جا به جایی بارها و اجسام سنگین در سوله ها استفاده می شود و دارای انواع مختلفی هستند : جرثقیل های دروازه ای , دیواری , سقفی , تاور کرین و ..



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...