خرید سنگ
to top

مزایای استفاده از دستگاه واتر جت


260
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 43 ثانیه



به منظور شستشوی انواع سطوح، روش های متفاوتی مانند شستشو به روش دستی و شستشو با بکارگیری دستگاه های مکانیزه صنعتی وجود دارد. شستشو به روش سنتی معایبی خواهد داشت مانند به هدر رفتن آب و مواد شوینده مصرفی، صرف انرژی زیاد برای شستشو و در نهایت کسب نتیجه نا مطلوب. با توجه به مشکلاتی که در شستشو به روش دستی وجود دارد، مخترعین به فکر شیوه ای تازه افتاده و سعی کردند با کاهش سطح مقطع نازل خروجی در پاشش آب، فشار آب را نسبت به آب شهری افزایش دهند. بعد ها با روی کار آمدن موتورهای الکتریکی قدرتمند و اضافه شدن آن ها به مکانیزم قبلی دستگاهی به نام واترجت صنعتی اختراع شد. مکانیزم این دستگاه به این صورت است که فشار آب معمولی با موتور های قدرتمند به فشار بالا تبدیل شده و آب پر فشار از نازل های خروجی بیرون می آید. امروزه از این دستگاه برای انجام عملیات های مختلف شستشو استفاده می گردد.

دسته بندی واترجت صنعتی

استفاده از واترجت صنعتی در شستشوی باغ و گلخانهدستگاه کارواش صنعتی را می توان بسته به طراحی ساخت و مدت زمان کارکردی که مشتری می خواهد به دو دسته تقسیم کرد. دستگاه های واترجت صنعتی که نیاز است مدت زمان کوتاه تری فعالیت کنند، در رده خانگی قرار می گیرند. دستگاه واتر جت خانگی همانگونه که از نامش پیداست کاربرد های خانگی دارد و می توان در اعمالی مانند شستشوی خودرو های سواری، آب پاشی سریع سالن ها، نماشویی ساختمان ها و شستشوی تجهیزاتی با آلودگی های غیر مقاوم از آن ها بهره جست. همچنین دستگاه های کارواش صنعتی را می توان در اموری مانند شستشوی ابزار آلات و تجهیزات صنعتی، شستشوی دیگ هایی با آلودگی های مقاوم، قطعات روغنی، جرم گیری استخر و… استفاده کرد.

مزایای استفاده از دستگاه واتر جت

بهره گیری از این دستگاه می تواند ویژگی های فراوانی داشته باشد از مزایای این روش نسبت به روش دستی شستشو می توان به افزایش سرعت و کیفیت شستشو، کاهش انرژی مصرفی از طرف کاربر، کاهش مواد شوینده و آب مصرفی اشاره کرد و در عین حال مهمترین ویژگی آن، بهبود نتیجه شستشو و ارائه کیفیت مطلوب و قابل انتظار می باشد. اما خود دستگاه واتر جت مزایای بسیاری دارد که می تواند افراد را ترغیب به خرید این دستگاه کند؛ مزایایی مانند: قابلیت تنظیم فشار با توجه به نیاز و کاربرد، راندمان بالا، امکان انتخاب از نوع آب گرم دستگاه برای کارایی بیشتر و…

دستگاه کارواش صنعتی آب گرم

استفاده از واترجت صنعتی آب گرم

بسته به نوع نیازی که کاربر دارد، خروجی آب دستگاه واتر جت به دو صورت است؛ یکی آب گرم و دیگری آب سرد. در برخی از واترجت ها از گرم کن به منظور گرم کردن آب ورودی استفاده می شود و به همین ترتیب دمای آب خروجی ما بین 40 تا 140 درجه سلسیوس بوده و قدرت زدودن انواع آلودگی های ماندگار را خواهد داشت. سوخت گرم کن این دستگاه می تواند دیزلی باشد و یا از گرم کن المنتی استفاده شود.

انواع موتور واتر جت

دستگاه واترجت صنعتی موتور محرکی دارد که فشار آب را بسته به نوع دستگاه چندین برابر می کند. این موتور می تواند از سه نوع الکتریکی، بنزینی و دیزلی باشد که نوع الکتریکی آن خود به دو نوع تک فاز و سه فاز دسته بندی می شود. در نوع بنزینی، مولد انرژی موتور بنزین و در نوع دیزلی این مولد گازوئیل می باشد



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...