خرید سنگ
to top

چگونه با واتر جت (جت آب) ماشینکاری می کنند؟


336
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 58 ثانیه



واترجت چیست ؟

ارائه از فرازگسترنوین پیشگام در ارائه خدمات نماشویی و کار در ارتفاع

واترجت چیست .؟ 

موتورهایی آبی هستند که از آب، با فشار بالا جهت ماشینکاری سطح اجسام استفاده می کنند. این موتورهای آبی ، در زمينه تکنولوژی به مدت بيش از يکصد سال استفاده می شده است، بعنوان مثال در زمينه استخراج معدن و ساخت تونل برای سنگ شوئی کردن سنگ و زمين از آن استفاده می شده. اولين تلاشها برای بريدن مواد نرم با استفاده از واتر جت از سال 1960 آغاز شده است. از اواسط دهه هشتاد واتر جت در ترکيب با مواد ساينده برای بريدن مواد سخت مثل فلزات و سنگها و پلاستيکها نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ساز و کار واتر جت از یک باريکه آب، با سرعت بالا که يک ماده ساينده به منظور برش مواد سخت به آن تزريق شده ،تشکيل شده است .مخلوط آب و مواد ساينده يک بريدگی باريک را روی قطعه کار ايجاد می کند.

تکنولوژی برش با “واتر جت مواد ساينده” به دليل عوامل زير بسیارمتداول است :

تقريباً هر ماده ای (شامل فلزات و غیر فلزات) که دارای ضخامتی بالای 100mm هستند می توانند با “واتر جت مواد ساينده” تراشکاری شوند .

“واتر جت مواد ساينده” ، بريدن شکلهای اتفاقی ، سطوح خيلی نازک و ساختارهای تزئينی را ممکن می سازد .

چگونه با واتر جت (جت آب) ماشینکاری می کنند؟

عنصر کلیدی در این فرآیند آب است که با سرعت 900 متر بر ثانیه حرکت می کند و به هنگام برخورد این جریان به سطح قطعه کار ماده بر اثر نیروی آب به سرعت برداشته می شود.

یک پمپ هیدرولیک که از یک موتور الکتریکی ( معمولا 300 کیلو وات) تغذیه می شود روغن را برای راه اندازی یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی که تشدید کننده نامیده می شود، به فشار 117 بار می رساند و آب با فشار بالا از نوک نازل خارج می شود. این قسمت باید صدای حاصل از کاهش سرعت واتر جت از سطح مافوق صوت به مادون صوت را کم کند.

همچنین گیرنده به عنوان مخزن تجمع ضایعات ماشین کاری که توسط واتر جت جمع می شوند عمل میکند.

کیفیت برش سطح با فشار بیشتر قطر جت و با کاهش سرعت جابجایی بهتر می شود، که با این حالت می توان اجسام چگالتر و با ضخامت بیشتر را نیز به خوبی برش زد.

از واتر جت همچنین جهت پلیسه گیری و برداشتن ناصافی های سطح نیز می توان استفاده کرد.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...