خرید سنگ
to top

واترجت چیست ؟


327
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 45 ثانیه



واترجت به موتورهای آبی گفته می شود که کاربردهای بسیاری در تکنولوژی داشته اند.از واترجت ها در زمینه های مثل استخراج معدن و ساخت تونل برای سنگ شویی نمودن زمین و سنگ مورد استفاده قرار می گیرند.از سال 1960 اولین اقداماتی صورت گرفت تا بتوان به وسیله واترجت مواد نرم را برش داد و بعدها به وسیله آن در دهه هشتاد برای برش مواد سخت مانند سنگ و فلزها در ترکیب با مواد ساینده استفاده شد.

یکی از دستگاههای برشی که امروزه پیشرفت زیادی داشته و برای کارکردهای متنوعی از آن استفاده می شود دستگاه واتر جت (water jet cutting) است که به آن جت آب نیز می گویند.

واترجت 

به زبانی ساده تر می توان واتر جت ها را موتورهای آبی دانست که برای برش مواد سخت مانند سنگ ها ، فلزها ، چوب ها ، کامپوزیت ها ، اسفنج ها و … از آنها استفاده می شود.

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی روز به روز دستگاههای جدیدی تولید می شود که می تواند برای برش و دیگر کارها از آنها استفاده کرد. با توجه به این پیشرفت ها و سلیقه های متفاوت مصرف کنند سبب شده تا دیگر دستگاههای قدیمی مثل ماشین های تراش معمولی نتوانند به نیازهای مصرف کنندگان پاسخ بدهد و در نهایت با وجود عرصه رقابتی و تلاش تولید کنندگان ، در این سال ها شاهد تولید سیستم های جدید بوده ایم که علاوه بر تامین نیازهای مشتریان می توانند بقای خودشان را نیز تضمین کنند. نباید فراموش کرد که رایانه ها در ایجاد این تغییر و تحولات در سیستم های تولیدی نقش مهمی در هدایت عملیات متفاوت ماشینی و دستی داشته اند.

برای اینکه میزان خطاهای انسانی نیز کم شود و همچنین میزان دقت عمل بالا رود ،ربات های متفاوتی طراحی و تولید شده اند تا  بتوانند محصولاتی را تولید کنند که علاوه بر دارا بودن کیفیت ، قابلیت اطمینان بالایی نیز داشته باشند.

در چه مواردی می توان از واتر جت استفاده کرد؟

از این دستگاه می توان در صنایع مختلفی مانند خودرو ،صنایع چوب و کاغذ، هوافضا،نیروگاهی-پتروشیمی -پالایشگاهی،صنایع دفاع،صنایع غذایی ،معدن ، دکوراسیون ، چاپ و بسته بندی ، سنگ ، خانه سازی و … استفاده نمود.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...