خرید سنگ
to top

دلایل استفاده از دستگاه لیزر


331
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 30 ثانیه



 لیزر و ماشین لیزر یکی از مهم ترین اختراعات قرن بیستم هستند. بخشی از کاربردهای دستگاه لیزر:

ساخت دی وی دی

انجام امور پزشکی مانند انواع عمل جراحی چشم

برش و حکاکی اجسام

ایجاد حفره، برش و حکاکی در الماس

ارتباطات، اینترنت و تلویزیون

برش و حکاکی اجسام (کاربرد صنعتی)

لیزرها چنان انرژی متراکم و شدیدی تولید میکنند که برش انواع فلزات، سرامیک، پلاستیک را میسر میکنند. لیزرها در کاربردهای صنعتی بسیار مورد پسند و استفاده قرار گرفته اند چون لیزرهایی که با کامپیوتر و یا دستگاه برش لیزری کنترل میشوند، بسیار دقیق تر از ابزارهای برشی هستند که توسط انسان هدایت میشوند و بر خلاف ابزار سنتی، پرتو لیزر کند نمی شود.

کاربرد لیزر در عمل جراحی چشم

دقت و ظرافت بالای لیزر باعث میشود که این وسیله برای جوش دادن شبکه های جداشده چشم و بستن رگهای خونی پاره شده چشم بکار برود. این عمل بدون درد است چرا که نور لیزر درست مستقیم از تخم چشم بیمار عبور میکند. عمل جراحی لیزر میتواند به اصلاح مشکلات چشم نظیر نزدیک بینی کمک کند.

لیزر بسیار فراتر از یک نور تابشی پرقدرت است. تفاوت بین نور معمولی و نور لیزر مثل تفاوت بین موج داخل وان حمام و امواج عظیم دریاست. اگر دستانتان را در وام حمام به عقب و جلو حرکت دهید، موج تولید میکنید. اگر حرکت دستانتان را در یک راستا ادامه دهید، امواج بزرگ و بزرگتری تولید خواهند شد. تصور کنید که این کار را میلیونها بار در یک اقیانوس واقعی انجام دهید. امواجی که بوجود می آیند، بسیار بسیار بلند خواهند بود.

لیزر نیز شبیه امواج نور میباشد که از یک نور ضعیف شروع میشود و انرژی بیشتر و بیشتری جمع میکند تا جایی که امواج نور بیشتر و بیشتر متمرکز شوند. نور سفیدی که توسط یک منبع نور معمولی تولید میشود، شامل اشعه های نوری متفاوت با طول موجهای متفاوت است. اما در لیزر، اشعه های نور، یک طول موج دارند و منسجم هستند. این چیزی است که باعث میشود نور لیزر، انرژی متمرکز قوی باشد.

کاربرد های دستگاه برش لیزری

۵ دلیلی که نشان می دهد استفاده از برش لیزری برای بخش خرده فروشی خوب است

انعطاف پذیری فرایند تولید

برش لیزری تقریبا انعطاف پذیرترین فرایند تولید در دنیای مدرن امروزی است. اگر قطعه ای برای برش داشته باشید می توانید به راحتی آن را با دستگاه های برش لیزری موجود پردازش کنید.

تنوع موادی که میتوان در فرایند برش لیزر از آن ها استفاده کرد

مواد زیر را می توان در بخش خرده فروشی پیدا کرد. این مواد را می توان با دستگاه های برش لیزری پردازش نمود:

فولاد

فولاد ضدزنگ

آلومینیوم

مس

برنج

فولاد پوشش داده شده

موادی که در فرایند برش لیزر قابل استفاده هستند به دو دسته کلی تبدیل میشوند که این دو دسته کلی به صورت زیر می باشد .

برش لیزری فلزات

برش لیزری غیر فلزات

تحویل سریع محصول تولید شده نهایی با فرایند لیزر برش

بیشتر قراردادهای کاری در حوزه خرده فروشی به گونه ای است که فرد در آن ملزم می شود محصول را  با حداکثر سرعت تولید نماید. از آنجایی که دستگاه برش لیزری تنظیمات زیاد پیچیده ای ندارند و به ابزارهای متعددی نیاز نیست می توان محصول را در همان روز یا هفته تحویل داد.

پرس برک در کنار خدمات برش لیزر

بیشتر شرکت های ارائه کننده خدمات برش لیزری، خدمات پرس برک را نیز ارائه می کنند. این موضوع بدین معناست که می توان بخش های برش خورده را بعدا تا کرد. تا کردن با پرس برک در یک فرایند سریع رخ می دهد. راه حل هایی همچون برش با لیزر و تا کردن برای شرکت هایی که در حال تولید قطعات نمایشی یا قفسه هستند بسیار مفید است.گ

از دیگر خدمات قابل ارائه با انواع دستگاه های لیزر شامل موارد زیر است که میتوانید به عنوان مثال با آن ها آشنا شوید

پرداختکاری فلزات

خدمات حکاکی لیزر

حکاکی لیزر فلزات

حکاکی لیزر غیر فلزات

زیبایی محصول نهایی تولید شده

برش لیزری برای تولید نمایشگرهای جذاب و زیبایی که حروف یا حکاکی دارند بسیار  عالی است. علاوه بر این، مواد را می توان با پوشش پلاستیک برش داد. زمانی که کار مونتاژ تمام شد می توان این پوشش را برداشت. این موضوع از فولاد و استیل در برابر اسیب  محافظت می کند.



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...