خرید سنگ
to top

تاریخچه پانچ


325
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 8 ثانیه



پانچ سی ان سی cnc

سوراخ کاری و ایجاد حفره یا برجستگی در انواع متریال های موجود اعم از ورق های فلزی و کاغذی تا چوبی را می توان تعریف کلی پانچ دانست. در فرهنگ فارسی معین کلمه پانچ به این صورت معنا شده است: دستگاه یا وسیله ای که کاغذها را با آن سوراخ و باطل کنند مانند منگنه و... .

تاریخچه پانچ 

این تاریخچه تقریبا به سال ۱۸۸۶ برمی‌گردد. مردی آلمانی به نام فریدریش زُئِن نِکِن برای اولین بار دستگاه پانچ را اختراع و درست کرد. قبل از آنکه فریدریش پانچ را اختراع کند، کلاسور را نیز به ثبت رسانده ‌بود. البته در سال ۱۸۹۳ یک مقاله به عنوان پانچ بلیط توسط کارلس بروکس نیز به چاپ رسید.

پانچ cnc در صنعت

در بخش صنعت از دیرباز تا کنون تکنولوژی پانچ نقش مهمی را برعهده داشته و به عبارتی باید گفت بخش جدایی ناپذیری از صنعت به شمار می رود که همواره با پیشرفت تکنولوژی، صنعت پانچ نیز در حال پیشرفت است. امروزه به روز ترین دستگاه ها که تماما کامپیوتری و سیستم عاملی هستند در بازار و صنعت موجود هستند. فتح لیزر با داشتن دستگاه های آلمانی پیشرفته که تماما کامپیوتری و سی ان سی است انواع خدمات مربوط به پانچ از جمله پانچ و سوراخ کاری ورقهای فلزی اعم از آهن – استیل – آلومینیوم – ورقهای روغنی و گالوانیزه ای و...که ابعاد، سایز و ضخامت های مختلف را شامل می شود را به انجام می رساند.

 انواع دستگاه cnc

دستگاه پانچ cnc دارای تنوع بسیاری بوده که از معروف ترین آنها می‌توان به دستگاه های لیزر سی ان سی و فرز سی ان سی اشاره کرد. 

دستگاه‌های لیزر سی ان سی به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه ایزر غیر فلزات تقسیم می‌شود که دستگاه لیزر فلزات برای کارهایی همچون حکاکی، تراش، جوش، برش و ... روی فلزات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برش فلزات با لیزر از پیشرفته ترین تکنیک های برش به شما ر می‌آید. سرعت، دقت و عدم نیاز به عملیات پردازش پس از برش از مزایای برش لیزری محسوب می‌شود.

دستگاه لیزر غیر فلزات برای برش و حکاکی روی مواد مختلفی مانند پلاستيک، پلکسی گلاس، چوب، شیشه، پارچه و ... کاربرد دارد. از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزات می‌توان از ساخت ساعت دیواری، جعبه، قاب عکس، سری وسایل اداری رومیزی، لوح تقدیر، ساخت تابلوهای راهنما و ... نام برد. دستگاه برش پلاسما، دستگاه هوابرش، دستگاه واترجت یا برش واترجت یا برش آب و ... از دیگر انواع ماشین های cnc هستند که دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف هستند.

 



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...