خرید سنگ
to top

بررسی انواع قیچی و اره برش


389
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 48 ثانیه



مفهوم برشکاری و بررسی انواع قیچی و اره برش :برای برش دادن ورقه های فلزی که در مواقع بسیاری در هنگام فعالیت های صنعتی اتفاق می افتد از قیچی های برش و اره استفاده می شود. این ابزار آلات متناسب با نیاز در شکل های گوناگونی وجود دارند که می توانند به صورت دستی و ساده و یا ماشینی و اتوماتیک باشد. این ابزار باید از قطعه کار محکم تر باشند و این بدان دلیل است که این ابزار باید قابلیت نفوذ و برش قطعه کار موردنظر را دارا باشند. عاملی که در برخی مواقع ممکن است از عامل استحکام پر رنگ تر جلوه کند زاویه ی مناسب ابزار برش برای نفوذ به قطعه کار است.

 

در این مقاله مبحث برشکاری و انواع اره و قیچی های برشکاری مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. سر فصل های آموزشی این مقاله بدین شرح است:

  • بخش اول
    مفهوم برشکاری سنتی و غیر سنتی – براده برداری خطی: درحالت کلی در صنعت دو شیوه متفاوت جهت برشکاری وجود دارد یک روش سنتی و دیگر برش با استفاده از قیچی دستی، قیچی رومیزی، دستگاه قیچی ( پرس )، کمان اره و اره کاری ماشینی …
    – شرایط نفوذ یک ابزار برش در قطعه کار و برش آن
  • بخش دوم
    کار با قیچی – ورق بری: بیشتر قطعاتی که وارد کارگاه می شوند به صورت صفحات تخت و با ضخامت های متفاوتی هستند این ضخامت از یک میلی متر تا چند ده میلی متر متغییر است که برای برش هر یک از این قطعات از قیچی های برش کاری خاصی استفاده می شود.
    – قیچی دستی
    – قیچی رو میزی ( گیوتین )
    – قیچی ماشینی ( صنعتی )
  • بخش سوم
    کار با اره ( اره کاری ): هنگامی قطعات دارای ضخامت بالایی هستند و ابزار برشکاری به جای سرعت بالا باید از قدرت بالایی برخوردار باشد بهتر است که جهت افزایش اثر برشکاری از اره ها استفاده کنیم.
    – معایب و مزیت های استفاده از اره
    – جنس تیغه اره
    – نحوه برش با اره
    – انواع اره و محدودیت های آن ها ( اره لنگ، اره نواری و … )
    – ساختمان و طرز کار اره دستی
    – جدول کاربرد انواع اره و مواد مناسب برای برشکاری آن ها
    – خنک کاری اره ها
    – موارد ایمنی در هنگام برشکاری
    – بررسی سیستم های ترمز در اره های ماشینی


نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...