خرید سنگ
to top

قهوه چیست؟ نحوه پیدایش قهوه


633
زمان مطالعه: 4 دقیقه, 50 ثانیه

قهوه توسط شخصی به اسم کالدی که چوپان بوده و گوسفند های خود را در صحرا های آن منطقه می چرانیده گوسفند ها میان علف ها به میوه های قهوه می رسند و از آن می خورند شب چوپان متوجه رفتار عجیب گوسفندانش می شود و اینطور می شود که رو بعد چوپان میه های قهوه را پیدا می کند پیدایش قهوه چه زمانی اتفاق افتاد و چگونه قهوه به اروپا وارد شد؟



نحوه پیدایش قهوه

اینکه قهوه در کجا کشف شده به گفته عده ای یمن است و به گفته عده دیگر اتیوچی و این اختلاف نظر هنوز وجود دارد

اما داستان اصلی کشف این ماده خوراکی مشترک بوده و هست

قهوه توسط شخصی به اسم کالدی که چوپان بوده و گوسفند های خود را در صحرا های آن منطقه می چرانیده گوسفند ها میان علف ها به میوه های قهوه می رسند و از آن می خورند شب چوپان متوجه رفتار عجیب گوسفندانش می شود و اینطور می شود که رو بعد چوپان میه های قهوه را پیدا می کند

پیدایش قهوه چه زمانی اتفاق افتاد و چگونه قهوه به اروپا وارد شد؟

این واقعه دقیقا در زمانی بوده که در عربستان مشروبات الکلی حرام بود و غیر قانونی اعلام شده بود و با کشف این میوه که دم کرده آن باعث سرحالی و شادابی ادمها می شد و همچنین طعم مطلوبی هم داشته قهوه بسیار شهرت پیدا کرد و این گونه بود که به خاطر کشف آن در اعراب اولین گونه به اسمم عربیکا نام گذاری شد.

این داستان مربوط به قرن 5 بوده و کم کم در قرن 9ام از بندری نزدیک یمن این ماده غذایی را به صرت قاچاق به اروپا فرستادند که اولین کشور فرانسه بود به علت خرافه هایی که در ان زمان وجود داشت اول آن را ماده جادویی نامیدند و پس از مدتی کشیش ها ان را حرام اعلام کردند اما طولی کشید که با پی بردن به خواص قهوه و ماده کافئین که د ان وجود داشت ان را آزاد کردند. شبیه به همین اتفاقات در قرن هفتم رخ داده بود بین کنگو و اوگاندا آن زمان بود که قهوه ربوستا کشف شد و داستان و شواهد معتبری در مورد آن نیست. در 10 ساله اخیر تحقیقاتی توسط word coffee research انجام شده که نتیجه آن مشخص شده که بیشترین تراکم گونه قهوه در جزیره ماداگاسکار می باشد با وجود آن که کشت آن در این منطقه به صورت خود رو و ریش وحشی است و از ان منطقه به جاهای دیگر سرایت کرده و توسط کالدی کشف شده

چند گونه قهوه جود دارد و قهوه چگونه کشت می شود؟

قهوه سه گونه مختلف با نام های عربیکا_ربوستا_لیبریکا دارد که در ادامه در موورد آن ها توضیح خواهیم داد

در مورد گونه های قهوه باید بگیم که دو گونه اصلی ربوستا و عربیکا هستند که با پپیوند این دو گونه لیبریکا به وجود می آید

گونه قهوه ربوستا تا ارتفاع 800 و حداکثر 900 متر رشد می کند. دمای بالا در ان ارتفاع باعث زود تر رسیدن میوه قهوه می شود و موجب آن است که پیچیدگی خاصی در دانه به وجود نیاید و نور افتاب افت ها را از ان در می کند و به همین دلیل ات که کشت این گونه قهوه بسیار ساده تر است. اما قهوه گونه عربیکا در ارتفاعات بالای 800 متر رشد می کند. اینگونه است که هرچه رشد در ارتفاع بیشتری باشد زمان کشت هم بیشتر است و باعث می شود دانه قهوه پیچیدگی طعمی بیشتری داشته باشدو همینطر ازکیفیت طعمی عطری بالاتری هم برخورار شود. اما با این حال ارتفاع را نمی توان معیار کیفیت طعم آن قرار داد این تنها یک مورد تاثیر گذار در طعم و کیفیت است.

اما حالا سوالی پیش می آید که چگونه می توان گفت چه قهوه ای کیفیت بهتری دارد؟

اگر یک گونه قهوه را داخل یک مزرعه با یک نوع خاک ولی در دو ارتفاع مختلف کشت کنیم قطعا قهوه کشت شده در ارتفاع بالاتر کیفیت و پیچیدگی طعمی بیشتری خواهد داشت.

تفاوت قهوه عربیکا و قهوه ربوستا چیست؟

عواملی مثل آب و خاک و هوا و دما تاثیر زیادی در قهوه خواهد داشت.پاما در مورد تفات طعمی دو گونه عربیکا و ربوستا باید بگوییم که ربوستا معمولا دانه ای با کافئین بیشتر و طعم زمینی تر اما دانه عربیکا کافئینی کم تر اما بازه طعمی بیشتر وسرشار از اسید های گیاهی است و مزه ترش گونه دارد. در مورد گونه های قهوه باید بگیم که دو گونه اصلی ربوستا و عربیکا هستند که با پپیوند این دو گونه لیبریکا به وجود می آید.گونه قهوه ربوستا تا ارتفاع 800 و حداکثر 900 متر رشد می کند. دمای بالا در ان ارتفاع باعث زود تر رسیدن میوه قهوه می شود و موجب آن است که پیچیدگی خاصی در دانه به وجود نیاید و نور افتاب افت ها را از ان در می کند و به همین دلیل ات که کشت این گونه قهوه بسیار ساده تر است.

اما قهوه گونه عربیکا در ارتفاعات بالای 800 متر رشد می کند. اینگونه است که هرچه رشد در ارتفاع بیشتری باشد زمان کشت هم بیشتر است و باعث می شود دانه قهوه پیچیدگی طعمی بیشتری داشته باشدو همینطر ازکیفیت طعمی عطری بالاتری هم برخورار شود. اما با این حال ارتفاع را نمی توان معیار کیفیت طعم آن قرار داد این تنها یک مورد تاثیر گذار در طعم و کیفیت است. اما حالا سوالی پیش می آید که چگونه می توان گفت چه قهوه ای کیفیت بهتری دارد؟ اگر یک گونه قهوه را داخل یک مزرعه با یک نوع خاک ولی در دو ارتفاع مختلف کشت کنیم قطعا قهوه کشت شده در ارتفاع بالاتر کیفیت و پیچیدگی طعمی بیشتری خواهد داشت. عواملی مثل آب و خاک و هوا و دما تاثیر زیادی در قهوه خواهد داشت. اما در مورد تفات طعمی دو گونه عربیکا و ربوستا باید بگوییم که ربوستا معمولا دانه ای با کافئین بیشتر و طعم زمینی تر اما دانه عربیکا کافئینی کم تر اما بازه طعمی بیشتر وسرشار از اسید های گیاهی است و مزه ترش گونه دارد.

شما می توانید برای خرید انواع قهوه با شماره 09190555510 نصیری تماس بگیرید یا با کلیک روی لینک زیر به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید و در هرکجای ایران هستید به صورت آنلاین خرید انجام دهید.

لینک ارتباط مستقیم با مشاور فروش آنلاین



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...