خرید سنگ
to top

تفاوت آسانسور شیشه ای با سایر آسانسورها چیست؟ انواع و کاربردهای آن


569
زمان مطالعه: 2 دقیقه, 50 ثانیه

آسانسور شیشه ای یا آسانسور پانوراما ، به آسانسور هایی گفته می شود که یک یا چند طرف کابین آن را شیشه در بر گرفته باشد. در این مدل مسافران هنگام حرکت کابین می توانند فضای بیرونی را ببینند. این کابین در یک محفظه شیشه ای مخصوص نصب و راه اندازی می شود. این مدل از آسانسور بیشتر در مجتمع های تجاری و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از انواع پانل های شیشه ای روشن و یا دودی برای تزیین آن استفاده می شود.



آسانسور شیشه ای چیست؟

آسانسور شیشه ای یا آسانسور پانوراما ، به آسانسور هایی گفته می شود که یک یا چند طرف کابین آن را شیشه در بر گرفته باشد. در این مدل مسافران هنگام حرکت کابین می توانند فضای بیرونی را ببینند. این کابین در یک محفظه شیشه ای مخصوص نصب و راه اندازی می شود. این مدل از آسانسور بیشتر در مجتمع های تجاری و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از انواع پانل های شیشه ای روشن و یا دودی برای تزیین آن استفاده می شود. این نوع از آسانسورها به دلیل زیبایی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند. تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید. در ادامه به جزییات بیشتر این مدل، انواع مدل ها و سایر ویژگی های آن می پردازیم.

انواع آسانسور شیشه ای

این بالابرها دارای سیستم های محرکه مختلفی هستند. از سیستم های کششی و هیدرولیک بای این مدل استفاده می شود. که مدل کششی مناسب برای ساختمان های بلند و با کمک سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نوع هیدرولیک نیز متناسب با نوع قطعات و ارتفاع ساختمان از آن بهره می برند. معمولا در برج ها و مجتمع های تجاری بلند مرتبه باید آسانسور پانورامیک به صورت کششی نصب و اجرا شود، چرا که ارتفاع ساختمان زیاد بوده و جک پاسخ گوی ارتفاع زیاد نمی باشد. همچنین سرعت آسانسور های هیدرولیک کم و معمولا در حدود (۰٫۵ متر بر ثانیه) بوده و معمولا برای پروژه هایی با حد اکثر ۳ تا ۵ توقف استفاده می شود. کابین آسانسورهای پانوراما در طرح های مختلفی مانند طرح گرد یا خم ، مستطیلی و حتی ذوزنقه قابل طراحی و اجرا هستند.

مکان های مورد استفاده آسانسور شیشه ای

اما از این مدل آسانسور در برخی از ساختمان ها بیشتر استفاده می شود. به دلیل نوع طراحی خاص و تنوع آن در بسیاری از قسمت ها قابل بهره برداری می باشد. چرا که علاوه بر کارایی بیشتر در این مدل ها و افزایش جذابیت برای مسافران، دارای مزیت های دیگری ینز هستند. به همین منظور بیشترین موارد استفاده از آن را در ادامه معرفی می کنیم.

  • در قسمت بیرونی ساختمان‌های با طبقات متوسط (مثل مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و…)
  • در قسمت داخلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا پاساژهای چند طبقه
  • در ساختمان های مسکونی لوکس
  • در داخل هتل ها و یا تالارها
  • در داخل برج ها به منظور نمایش منظره بیرونی و ارتفاع برای مسافران که جنبه گردشکری نیز دارد.

متداول ترین مکانی که از این آسانسور ها استفاده می شود ،مراکز تجاری است و اکثر افراد برای اولین بار ،این آسانسور را در این مکان ها مشاهده کرده اند. قطعا شما هم در محیط هایی مثل پاساژها و مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ،ساختمان های اداری و تجاری بزرگ و هتل ها ، این آسانسورها را دیده اید و حتی از آن هم استفاده کرده اید.

جهت سفارس با شماره تماس 09198133354 تماس حاصل فرمایید.

مقاله در حال بروزرسانی می باشد...

آسانسور شیشه ای- فروش آسانسور شیشه ای- خرید آسانسور شیشه ای- قیمت آسانسور شیشه ای- آسانسور- فروش آسانسور- خرید آسانسور- قیمت آسانسور



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...